تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی زندانیان در نیشکر دهخدا

روایت شنیدنی خلافکاری که استاد چرم‌دوزی شد

میله‌های حبس، نتیجه اشتباهات «محسن» در زندگی و روی آوردنش به مواد مخدّر بود، اما از جایی زندگی‌اش تغییر می‌کند و دریچه‌ای به رویش گشوده می‌شود که نه تنها خود، بلکه اطرافیانش را نیز با آموزش‌هایش متحوّل کرده است.

کد خبر: ۱۴۴۹۵۸
۱۵:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

«تولّدی دوباره یافتم». این را کسی می‌گوید که زمانی در «حبس» اشتباهات زندگی‌اش به سر می‌بُرد، اما تقریبا پنج سال پیش، تولّدی دوباره یافته و از این اشتباهات و شکست‌های مکرر، درس عبرتی گرفته و اکنون به جایی رسیده که لقب «استاد چرم‌دوزی» به او می‌دهند.

میله‌های حبس، نتیجه اشتباهات «محسن» در زندگی و روی آوردنش به مواد مخدّر بود، اما از جایی زندگی‌اش تغییر می‌کند و دریچه‌ای به رویش گشوده می‌شود که نه تنها خود، بلکه اطرافیانش را نیز با آموزش‌هایش متحوّل کرده است. محسن هرچند اکنون دوران حبس خود را سپری می‌کند، اما به عنوان مربی و استاد چرم‌دوزی با هماهنگی زندان‌ها توانسته نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی زندانیان مرکزی اهواز را در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برپا کند و با استقبال مواجه شود.

او که پنج سال پیش به جرم قاچاق مواد مخدّر دستگیر و روانه زندان می‌شود، روایت تغییرش از یک خلافکار به مقام استادی چرم‌دوزی شنیدنی است: «چند ماه پس از دستگیری، از گذشته‌ام پشیمان شدم و شروع به تغییر روش زندگی کردم؛ برای یادگیری چرم‌دوزی شب و روز در زندان وقت گذاشتم و کتاب خواندم و تمرین کردم. در حال حاضر به جایی رسیده‌ام که در چرم‌دوزی حرفی برای گفتن دارم».

این تغییر ناگهانی زندگی، نتیجه تاثیری است که به گفته او، رییس زندان ایجاد کرده است. محسن در این مورد می‌گوید: «برای تغییر در زندگی، رییس زندان کمک حالم بود. روزی او نزد قاضی گفت که این آقا (منظورش من بودم) را تضمین می‌کنم. این حرف رییس زندان در من خیلی اثر گذاشت و از آن پس مراقب رفتار و گفتارم بودم که شرمنده اعتمادش نشوم». محسن حالا اولین نمایشگاه چرم و صنایع دستی را در نیشکر دهخدا برپا کرده است.

در این نمایشگاه، علاوه بر هنر دست این استاد چرم‌دوزی، محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مددجویان زندان مرکزی اهواز در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برای فروش به نمایش درآمده است.

بازدید مدیرعامل نیشکر و نماینده، ولی فقیه در خوزستان از نمایشگاه

امروز نیز در هشتمین روز دهه فجر، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و مدیرعامل توسعه نیشکر از این نمایشگاه دیدن کردند. در نمایشگاه، انواع محصولات چوبی و چرمی به نمایش گذاشته شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرسنل نیشکر دهخدا می‌توانند با شرایط ویژه خریداری کنند.

به گفته مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا، این اقدام در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس، ایجاد اشتغال برای مددجویان زندانی، رونق اقتصادی و بهبود معیشت خانواده‌های زندانیان و اصلاح و تربیت زندانیان تاثیر بسزایی دارد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی