تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

آغاز به‌کار مرکز مبادله ارز و طلا از یکشنبه

براساس موافقت شورای پول و اعتبار، از فردا (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی از سر خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۴۴۶۷۸
۱۲:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا

دیدارنیوز: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه دو هفته گذشته، دوم بهمن ماه از راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر خبر داده بود، مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره موافقت با فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران به جای بازار مشتکل ارزی گواه از اجرایی شدن همین وعده دارد. این بدان معنی است که از فردا یکشنبه ۱۶ بهمن ماه مرکز مبادله ارز و طلا به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا آغاز خواهد کرد که در زمینه ارز شامل اسکناس و حواله خواهد شد.

محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود در این زمینه گفته بود که بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر راه‌اندازی خواهد شد و در سامانه‌ای که تحت عنوان ناخدا طراحی شده، اگر کسی بیماری در خارج از کشور دارد یا شرکت هواپیمایی و آژانس گردشگری به ارز نیاز دارد، در بازار مبادله ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سامانه ناخدا نیازش تامین خواهد شد.

وی البته در این گفتگو اطمینان داد که هیچ مشکلی برای تامین نیاز ارزی کشور در حوزه تجاری و غیرتجاری وجود ندارد چرا که بخش زیادی از منابع ارزی بلوکه شده ایران به گفته فرزین آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

البته سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از فردا راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و ... دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی