تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هفته هجدهم و هیولای اعتراضات به داوری

نبرد «های» در مقابل «هوی»!

در نخستین روز از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، آنچه بیش از نتایج جالب و بازی‌های چشمنواز در ذهن ماند، جنجال مربوط به اعتراض دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان به داوری بود.

کد خبر: ۱۴۴۶۱۹
۱۶:۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

نبرد «های» در مقابل «هوی»!

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: از چهار بازی روز اول هفته هجدهم لیگ، تنها بازی ملوان ـ نساجی چندان نکته خاصی نداشت اما سه بازی مهم دیگر با اتفاقات زیاد و حواشی سهمگین همراه بود که در ادامه نکاتی از بازی‌های سپاهان ـ گل گهر، پرسپولیس ـ آلومینیوم و تراکتور ـ فولاد را بررسی می‌کنیم.

۱.اگر تا اینجا نگاهی اجمالی به لیگ بیندازیم می‌توانیم تیم‌های لیگ را در چند گروه بررسی کنیم. دسته اول؛ استقلال، پرسپولیس و سپاهان که مدعیان قهرمانی هستند. دسته دوم؛ گل‌گهر، فولاد، مس و آلومنیوم که برای رده ۴ تا ۸ جدول می‌جنگند و دسته سوم تیم‌های نهم جدول به بعد که معمولا از نظر بودجه ضعیف هستند و عموما برای بقا در پایین جدول می‌جنگند.

۲. شاید بتوان با شهامت گفت که مهم‌ترین مسئله‌ای که از ابتدای لیگ تاکنون به چشم آمده، اشتباهات داوری است. در کنار خطاهای انسانی در موضوع داوری، نبود VAR هم مزید بر علت شده و تقریبا همه تیم‌ها تحت تاثیر این موضوع به اعتراضات گاه و بیگاه روی آورده‌اند و بعضی از تیم‌ها در این زمینه انگشت‌نما شده‌اند. مثال واضح آن در همین روز اتفاق افتاد و پرسپولیس در شرایطی که به داوری اعتراض داشت، با یک لشگر آدم از مربی و مدیر تیم و بازیکن گرفته تا مدیر عامل وارد زمین شدند که نظر داور را برگردانند. بعد هم با صدای بلند فریاد زدند که داوری به ضرر آنهاست چون قرار است تیم خاصی قهرمان شود و یا دستور از بالا هست که گل محمدی ، قهرمان نشود! اگر پرسپولیس در پایان فصل قهرمان شد آیا درویش، گل محمدی و پیروانی توضیحی برای این مصاحبه‌هایشان دارند؟

۳. رفتار پوپولیستی بعضی از مربیان کنار زمین، شاید تا یک جایی جواب دهد ولی وقتی سپاهان در مقابل گل‌گهر که همیشه فوتبال هجومی بازی می کند ۴ بر یک پیروز می شود، دیگر نتیجه آنقدر واضح است که نمی توان در مورد شایستگی حضور سپاهان در صدر حرفی زد. سپاهان با ۲۸ گل زده و گل گهر با ۲۵ گل زده جزء بهترین خط حمله‌های لیگ محسوب می‌شوند پس وقتی تیمی در چنین بازی به میدان می رود و با اختلاف حریف را پشت سر می گذارد حتما یک برنامه فنی موفقی پشت سر آن بوده است.

دومین نکته‌ای که باعث شده تا سپاهان جای پرسپولیس را در جدول بگیرد، درون دروازه است. بیرانوند پس از کلین‌شیت‌های ابتدای فصل، حالا چند هفته‌ای است در دروازه پرسپولیس عملکرد ضعیفی دارد و روی خروج‌هایش کم دقت است. در حالی که روز گذشته پیام نیازمند تک به تک محمد رضا حسینی را گرفت، در حالی که بیرانوند در تک به تک با فخرالدینی مرتکب خطا شد و با اخراج خودش تیم را به مخاطره انداخت. شاید اگر پرسپولیسی‌ها این هجمه و فشار روانی را روی داور نمی‌گذاشتند می‌توانستند بازی را ببرند.

نبرد «های» در مقابل «هوی»!

۳.در بازی گل‌گهر و سپاهان هم گل‌گهری‌ها معتقد بودند که روی گل اول، در حالی که بازیکنان گل‌گهر روی زمین بوده، رامین رضاییان توپ را برده و در خط حمله این موقعیت منجر به گل اول سپاهان شده است.اول اینکه رعایت فیرپلی از سوی بازیکن اختیاری هست و اجباری نیست. دوم اینکه در فوتبال ایران تظاهر به مصدومیت‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توان به همه آنها اعتماد کرد. سوم اینکه در دقیقه ۸ بازی این گل به ثمر رسیده و گل‌گهر زمان زیادی برای جبران آن داشته است.

۴. در دیگر دیدار روز گذشته تراکتور و فولاد در تبریز به مصاف هم رفتند و در مقابل فولاد که در تمام دقایق بازی دنبال وقت کشی بود ، این تراکتور بود که در دقیقه ۹۹ توسط هادی محمدی  با پاس گل ریکاردو آلوز به گل رسید و تراکتور با این سه امتیاز ارزشمند در رده پنجم جدول قرار گرفت.

نبرد «های» در مقابل «هوی»!

۵.یک نکته که انگار تیم‌های ما آن را فراموش کرده‌اند این است که در پایان فصل تیمی قهرمان می‌شود که در پکیج، داوری، مصدومیت، مشکلات مالی و نقل و انتقالات نمره قابل قبولی گرفته باشد و قرار نیست که هر تیمی که چند هفته‌ای صدر‌نشین بود لزوما قهرمان لیگ هم بشود.

۶. تلخ ترین نکته در مورد استقلال و پرسپولیس این است که دو تیم هنوز نتوانسته اند اصول اولیه حرفه‌ای گری را رعایت کنند و تمام این دعواهای زرگری برای مصرف داخلی است و حتی اگر آنها قهرمان هم شوند نمی توانند به آسیا بروند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی