تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

آماده‌باش برفی در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران در این استان گفت: مرخصی تمام کارمندان مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها تا پایان هفته لغو شد.

کد خبر: ۱۴۴۴۸۵
۱۰:۰۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

آماده‌باش برفی در اصفهان

دیدارنیوز: منصور شیشه‌فروش در ارتباط با وضعیت جوی در روز‌های اخیر اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی هواشناسی برای استان اصفهان، تا اواخر روز چهارشنبه سامانه‌ای که از مناطق غربی و دریای مدیترانه وارد می‌شود، استان را در گرفته و ما شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

او به تسنیم گفت: بارش برف در مناطق غربی، جنوبی، دامنه کوه‌ها و محور‌های مجاور استان کهکیلویه‌وبویراحمد و بارش باران در مناطق مرکزی استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین با ورود این سامانه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد تندباد نیز در برخی شهرستان‌ها همچون نائین، ورزنه و سمیرم خواهیم بود؛ سرعت این تندباد در برخی ساعات به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوا در شهر اصفهان بیان کرد: مطابق پیش‌بینی، در شهر اصفهان نیز بارندگی در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه رخ می‌دهد و آلودگی‌هوا نخواهیم داشت.

شیشه‌فروش با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وقوع حوادث تصریح کرد: به علت شرایط، طی اطلاعیه‌ای مرخصی تمام کارمندان مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها تا پایان هفته لغو شد و به تیم‌های مدیریت بحران آماده‌باش داده شده است.

وی افزود: ۲۱۰ تیم امدادی در بخش‌های راهداری، هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی، پلیس، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات گاز و برق در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: عوامل راهداری در ۴۴ راهدارخانه در سطح استان استقرار داشته و برای انجام عمل برف‌روبی امکانات لازم همچون ماشین، نمک و شن در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: ۴۲ پایگاه هلال‌احمر و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در وضعیت آماده‌باش و فعال بوده و انبار‌های خود را تقویت کرده‌اند.

شیشه‌فروش ادامه داد: تیم‌های امدادخودرو برای کمک به خودرو‌ها در جاده‌ها استقرار یافته‌اند؛ شهرداری‌ها برای سطح شهر و راهداری برای جاده‌ها جرثقیل پیش‌بینی خواهد کرد.

وی با تاکید بر باز کردن مسیر رودخانه‌ها در سطح استان گفت: پیش از این از آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و راهداری خواسته شده که مسیر رودخانه‌ها را باز کرده و دهانه پل‌ها را از رسوبات تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شهرداری‌ها باید برای جلوگیری از حوادث حاصل از وقوع تندباد درختان آفت‌زده و بلند را حرس کرده و سازه‌های ناپایدار را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: این اقدامات برای پیشگیری از حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به بارش برف در مناطق غربی و جنوبی استان خاطرنشان کرد: به رانندگانی که قصد سفر به مناطق غربی و جنوبی استان را دارند توصیه می‌شود پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ وضعیت جاده‌ها و نیز وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنند.

وی افزود: خودرو‌ها حتما باید به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۵۴ مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده‌ها استقرار دارند، گفت: رانندگان به محض افزایش بارش برف و باران برای جلوگیری از ماندن در جاده، در نقاط حاشیه‌ای توقف نمایند و به این منظور می‌توانند از مجموعه‌های خدماتی و رفاهی، پایگاه‌های هلال‌احمر و راهداری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه گاز و برق در صورت کاهش دما بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: تمام تمهیدات برای جلوگیری از قطع گاز در جلسه مدیریت بحران گاز به عمل آمده، اما توصیه به مصرف بهینه گاز همچنان ادامه دارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه تعطیلی مدارس در مناطق غربی و جنوبی بر اساس شرایط آب‌وهوایی خواهد بود، تاکید کرد: به آموز‌ش‌وپروش ابلاغ شده که اگر کاهش دما و بارش برف در مناطق غربی و جنوبی موجب ایجاد شرایط سخت برای دانش‌آموزان و لغزندگی جاده‌ها می‌شود، با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تدبیر لازم برای تعطیلی مدارس و جلوگیری از ایجاد حوادث صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی