تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نامه انجمن VOD‌ها به رئیس صداوسیما: با فیلتر مخاطب شما افزایش می‌یابد؟

انجمن VOD‌ها با تاکید بر اینکه فیلترینگ منجر به افزایش مخاطب صداوسیما نخواهد شد، اوضاع اقتصادی بخش خصوصی را نامطلوب توصیف کرد.

کد خبر: ۱۴۴۳۱۸
۱۸:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

نامه انجمن VOD‌ها به رئیس صداوسیما: با فیلتر مخاطب شما افزایش می‌یابد؟

دیدارنیوز: انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما، با تأکید بر اینکه رکود سینما و نمایش خانگی ضربه مهلکی به اقتصاد این حوزه خواهد زد، به طرح این پرسش بنیادی پرداخت که آیا با فیلتر VOD‌ها مخاطب صداوسیما افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط، در این نامه با تأکید بر این موضوع که با فیلترکردن به دستاورد‌های صداوسیما افزوده نمی‌شود، چالش‌های اقتصادی و فرهنگی بر سر راه بخش خصوصی را درحالی جدی توصیف کرده که معتقد است این چالش‌ها مورد توجه نهادی مثل صداوسیما نیست.

در بخشی از این نامه به میزان مخاطب صداوسیما اشاره شده و آمده است: «آیا با بستن و فیلتر‌کردن، به دستاورد‌های آن رسانه افزوده می‌شود؟ برگه افتخار دیگری به انبوه دستاورد‌های فرهنگی شبکه‌های مختلف تلویزیونی افزوده می‌شود؟ مخاطبان صداوسیما افزایش می‌یابد؟ پاسخ این سؤالات را همه می‌دانیم؛ شما هم خوب می‌دانید آقای رئیس.»

امید به شایعه، اطمینان از خبر

در بخش ابتدایی این نامه، انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط، با خطاب قراردادن رئیس صداوسیما اعلام کرد: «ما اعضای «انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی بر خط» تا لحظه تحریر این متن، امیدوار بودیم و منتظر؛ منتظر تکذیب یا تصحیح شایعه درخواست جنابعالی برای فیلترکردن یکی از اعضای این صنف، اما دریغ و درد که انتظار‌های ما بی‌نتیجه ماند و آن نامه، «خبر» بود، نه شایعه. نامه‌ای محرمانه (!) بود نه حرفی درگوشی.»

در این نامه با اشاره به اینکه دغدغه رئیس صداوسیما تحریم و تهدید به تعطیلی است، چنین آمده: «اما ما شرکت‌های وی‌او‌دی از شما ممنونیم! بله، متشکریم، چون در این زمانه سخت -که باران مشکلات از هر سو بر اقتصاد غیردولتی می‌بارد- به ما یادآوری کردید که ارزش این همه تلاش برای حیات فرهنگی در کشور چقدر است. متشکریم که به ما و همه مردم یادآوری کردید دغدغه رئیس رسانه ملی در این اوضاع فرهنگی آشفته و پرخطر، نه همراهی و کمک به حفظ و حفاظت از منظومه فرهنگی ایران، بلکه تحریم و تهدید به تعطیلی است.»

در این نامه با تأکید بر شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر سینما و نمایش خانگی نوشت: «کیست که نداند رکود سینما و نمایش خانگی چه ضربه مهلکی به پیکره فرهنگی کشور و هنرمندان زده؟ کیست که معضلات اقتصادی ناشی از بی‌ثباتی ارز و افسار گسیختگی تورم را بر شاغلان همه حوزه‌ها منکر شود؟ حالا در میانه این بلوای اقتصادی باید این تنگ‌راه موجود در حوزه فرهنگ را هم بست و برای تعطیلی‌شان نقشه کشید و نامه نوشت؟»

آیا با بستن و فیلترکردن، به دستاورد‌های آن رسانه افزوده می‌شود؟ برگه افتخار دیگری به انبوه دستاورد‌های فرهنگی شبکه‌های مختلف تلویزیونی افزوده می‌شود؟ مخاطبان صداوسیما افزایش می‌یابد؟ پاسخ این سؤالات را همه می‌دانیم؛ شما هم خوب می‌دانید آقای رئیس.»

اعتماد به دلسوزان اقتصادی و فرهنگی

در ادامه این نامه با طرح پرسش درباره اهمیت وضعیت اقتصاد فرهنگ در کشور، انجمن VOD‌ها این سؤال را طرح کرده است که چگونه می‌شود به سازوکاری اعتماد کرد که مدیرانش دلسوز اوضاع فرهنگی-اقتصادی نیستند؟ رویه تأسف‌انگیزی که در جلسات عمومی و در محضر مسئولان، از تعامل و همراهی برای توسعه می‌گویند و در خفا پیگیر محدودیت و تعطیلی‌اند.

در این نامه همچنین از وضعیت قانون‌گذاری و نظارت در حوزه VOD‌ها انتقاد شده است: «چطور می‌توان نظارت بر یک صنف نوپا و محبوب و خصوصی را به نهادی سپرد که نه‌تن‌ها قانون مصوب و مشخصی برای نظارت در این بخش ندارد، بلکه ضوابط حرفه‌ای و معقولی نیز برای نظارتِ مدنظر خود - به‌شکل شفاف، قابل‌رؤیت و با نظارت مردمی- تدوین و ارائه نکرده است. همچنان که هیچ تعریفی از «صوت و تصویر فراگیر» ندارد.»

این انجمن در بخش پایانی نامه خود با ابراز امیدواری نسبت به حمایت‌های مردمی نوشت: «با همه افسوس باید از رئیس رسانه ملی بابت افشای این نامه سپاسگزاری کنیم، چون به اعضای انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط نشان داد که هیچ حامی جز مردم ندارند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی