تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

خوب شد این عوام کم‌کار، اینترنت بدون فیلتر ندارند!

در روزنوشت‌های عوام‌الملک پیرامون هفته گذشته، رقابت شدیدی بین برخی از خواص در گرفته تا نقش اول مدیریت و کشورداری را به خود اختصاص دهند. این هم از برکات حضور عوام‌الملک است.

کد خبر: ۱۴۴۲۵۵
۱۵:۳۶ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱

یکی از عوام جمله سخنگوی خواص‌الرعایا را برایم فرستاد که گفته بود ۹۸/۵ درصد بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران آزاد شده‌اند. پرسید مگر در تهران اخیرا اغتشاشاتی بوده است؟ گفتم نمی‌دانم‌. پرسید چند نفر در تهران بازداشت شده‌اند؟ گفتم اطلاعی ندارم. پرسید سخنگوی خواص‌الرعایا که اینقدر به ریاضیات علاقمند بوده و اینقدر دقیق درصدگیری می‌کند چرا به جای شغل فعلی‌اش مهندس محاسب نشده است؟ گفتم نمی‌دانم. تصویر نامه امید، خبرنگار سابق رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر و سخنگوی فعلی خواص‌الدوله امور صنعت و معدن و تجارت به یکی دیگر از خواص به دستم رسید که خواسته بود برای انتشار اخبار، رصد و پایش محتوا اینترنت بدون فیلتر به خط تلفنش اختصاص بدهند. خوش به حالش. اگر به جای عوام‌الملک بودن خواص‌الدوله یا خواص الدارالحکومه یا هر نوع خواص دیگری شده بودم الان من هم می‌توانستم درخواست بدهم اینترنت بدون فیلتر داشته باشم و هر بار که می‌خواهم خاطراتم را در اختیار عوام قرار بدهم مجبور نشوم به شکل دستی برایشان ببرم. شب تصاویری از یک برنامه تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. مجری که ظاهرا جزو آدم‌های مهم تلویزیون بودجه‌بگیر هم هست یک بزغاله را بغل کرده بود و با او صحبت می کرد‌. یک بز هم جلوی پایش خوابیده بود و آنطور که خود مجری با شرم و حیا و ایما و اشاره می‌گفت مقداری هم پشگل کف استودیو ریخته بود. برنامه پرمحتوایی بود. امیدوارم به این مجری هم زودتر اینترنت بدون فیلتر بدهند که بتواند این محتواها را برای همه عوام در کل اینترنت هم بازنشر کند.

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

از اول صبح اخبار افزایش قیمت دلار به دستم می‌رسید و تا عصر ادامه داشت. خیلی خوشحال بودم. نشان می‌داد که تورم آمریکا در حال افزایش است. پیشنهاد زهرا، خواص‌المله اصفهان درباره تنگه هرمز را خواندم. گفت که وقت مماشات نیست و اروپا باید بابت امنیت کشتی‌هایش در تنگه هرمز خراج بدهد چون جواب سیلی، سیلی است. کلا خراج گرفتن همیشه خوب است اما توقعم از خواص‌المله بیشتر از این حرف‌ها بود. وقتی می‌شود تنگه را کلا بست و با خلیج فارس مثل یک دریاچه اختصاصی برخورد کرد چرا بابت عبور از تنگه خراج بگیریم؟ بهتر است تنگه را کامل ببندیم و بگوییم هر کشتی یا کسی که می‌خواهد رنگ خلیج فارس را ببیند باید بلیط بخرد تا اجازه بدهیم وارد شود. قطعا بلیط ورودی را می‌شود گران‌تر از خراج عبوری فروخت. آخر شب فیلمی از یک نساء محترمه مکرمه غیرمحجبه لبنانی به نام ماریا در یکی از به اصطلاح کافه‌های تهران به دستم رسید. معلوم بود از اوقاتش در تهران راضی‌ست و تازه فهمیده بود نسوان ایرانی کاملا آزاد هستند که به شکل غیرمحجبه در تهران آواز بخوانند و برقصند. البته در فیلمی که من دیدم به جز خودش و یک نساء محجبه کس دیگری معلوم نبود و آن‌هایی هم که آواز می‌خواندند از رجال بودند. با این حال خوب است که از کشورهای دوست و برادرمان مهمانانی می‌آیند که واقعیت‌ها را نمایش می‌دهند و تبلیغات غربی‌ها را از بین می‌برند. فهمیدم که ماریا جزو نسوان تاثیرگذار است و به دعوت جمیله و انسیه به ایران آمده بود. شغلش را هم جایی خواندم ولی معنی‌اش را نفهمیدم چون ما از این چیزها نداریم‌. احتمالا دلیل تاثیرگذاریش هم همین بوده است.

یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱

خبری به دستم رسید که به مدیران مجتمع‌های تجاری تذکر داده‌اند که اگر مشکل بی‌حجابی را حل نکنند واحد صنفی‌شان پلمپ می‌شود. نگران کافه‌ای شدم که مایا دیشب در آن از خودش فیلم گرفته بود. البته احتمالا وقتی مهمانان خارجی خواص بخواهند از خودشان فیلم بگیرند بی‌حجابی مشکل نیست. منطقی هم هست. بالاخره مهمانان خواص مثل خود خواص و بستگان سببی و نسبی آن‌ها، حبیب خدا هستند. عوام باید مواظب حرکات و سکنات خودشان باشند که موجب ناراحتی خواص نشوند. خبری درباره آقازاده نرگس، عضو خواص‌البلد تهران که هفته پیش عوام باعث دلخوری و استعفای صبیه‌اش از ریاست دفتر والده‌اش شده بودند منتشر شد. گویا آقازاده ایشان بدون جنجال و حاشیه و سر و صدا مشغول گذراندن دوران سربازی‌اش به شکل امریه در یک سازمان مرتبط با بلدیه بوده که این شلوغ‌کاری‌های عوام باعث شده است امریه ایشان را لغو کنند و به پادگان برگردانند‌. ناراحت شدم. عوام واقعا در حال اذیت کردن خواص هستند. آن از وضع بی‌حجابی‌شان که فکر می‌کنند در جاهایی به جز جلوی دوربین مهمانان خارجی خواص هم می‌توانند مثل جلوی دوربین مهمانان خارجی خواص بگردند و این هم از دخالت‌های نابجا و فضولی‌هایشان در زندگی‌های خصوصی خواص. تازه خوب است عوام اینترنت بدون فیلتر ندارند و گرنه لابد می‌خواستند از خواص سوال هم بپرسند. فیلمی از سخنرانی امروز ابراهیم در جمع خواص‌المله دیدم. خبر خوبی داد. گویا یک میلیون شغل ایجاد کرده است. دستاورد بزرگی‌ست‌. از بعد از دوران محمود از اینجور دستاوردها نداشتیم. ابراهیم تا پایان دوران هشت ساله‌اش می‌تواند همه عوام را سر کار بگذارد و بعد از آن همه با هم به مرحله بعد می‌رویم. خود ابراهیم هم گفت که آینده را کاملا روشن می‌بیند. عوام‌الملک هم همینطور. تصویر نامه محسن، خواص‌المله تهران به یکی از خواص را دیدم. او هم مثل امید، درخواست اینترنت بدون فیلتر روی خط تلفنش داشت. خوش به حالش. ای کاش ما هم جزو طبقه خواص بودیم‌. احمد خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که روزی را خواهیم دید که چگونه آمریکا فرو می‌ریزد و کاخ دلار با آن سقوط می‌کند. راست می‌گوید. من که عوام‌الملکم از روزی که مشغول نوشتن این افاضات اضافه شده‌ام هر چند روز یک بار همین را گفته‌ام. برای همین هم از گران شدن دلار استقبال می‌کنم‌. از قدیم گفته‌اند فواره چون بلند شود سرنگون شود. حسین، خواص‌الدوله امور خارجه هم گفت مبتکر کنگره نسوان تاثیرگذار جمیله، صبیه احمد و متعلقه ابراهیم بوده است. بخش زیادی از نسوانی هم که دعوت شده‌ بودند مسلمان نبودند و به احترام ما سعی کردند پوشش خود را مناسب کنند. خواص نباید مهمانان را به زحمت می‌انداختند‌. باید همه مهمانانشان را کنار مایا می‌نشاندند. خبر واردات ۱۲۰ دستگاه خودرو از کره‌جنوبی را خواندم. دستاورد بزرگ و جدیدی‌ست. قطعا در تنظیم قیمت خودرو موثر است. در عصر ابراهیم کارهای بزرگ، بی سر و صدا به نتیجه می‌رسد. آن وقت در دوران حسن هر یک هواپیمایی که می‌خریدند کلی شلوغش می‌کردند و می‌گفتند دستاورد برجام است‌. ابراهیم ثابت کرد که بدون برجام هم می‌تواند به عوام گلابی بدهد.

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱

محمدحسن، خواص‌المله اراک اعلام کرد که بستن تنگه هرمز در دستور کار خواص‌المله است‌. خیلی خوشحال شدم. از پریروز که پیشنهاد زهرا، خواص‌المله اصفهان را خواندم نگران بودم. کار درست همین است که محمدحسن می‌گوید. باید شعارمان هم این باشد که "خلیج‌فارس را دریاچه می‌کنیم." به نظرم باید از روش محمود برای جاده‌سازی روی دریاچه ارومیه استفاده کنیم. چون کمک کرد به جای یک دریاچه ارومیه دو دریاچه ارومیه داشته باشیم. حالا اینکه بعدا آب وارد دریاچه نشد یک بحث دیگری‌ست. احمد، خواص‌الدوله امور داخلی اعلام کرد که شاید شاخص‌های آلودگی هوا را تغییر بدهند تا مجبور نشوند مرتبا مدارس را به خاطر آلودگی هوا تعطیل کنند. فکر بدیعی‌ست. این شاخص‌ها نسبی هستند. نباید در تله شاخص‌ها گیر افتاد. مهم احساس خودمان است. وقتی می‌توانیم به شاخص نگاه کنیم و بگوییم هوا آلوده نیست نباید به خودمان تلقین کنیم که آلوده هست. غروب تصاویری از مراسم افتتاحیه جشنواره نمایش فجر دیدم‌. خیلی باشکوه و پررونق افتتاح شد. حاضران خوشبختانه پروتکل‌های مربوط به کرونا را رعایت کرده بودند و با حفظ فاصله اجتماعی لازم و کافی در مراسم نشسته بودند‌. ممکن است غربی‌ها بخواهند از این تصاویر سواستفاده کنند و رونق مراسم را زیر سوال ببرند برای همین اینجا نوشتم که دلیل خلوتی ظاهری سالن، حفظ فاصله اجتماعی بوده است وگرنه تقریبا همه عمله سرشناس نمایش و تئاتر پشت در مانده بودند و نتوانستند وارد سالن شوند.

سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات اعلام کرد به خاطر حمایت‌هایی که کرده‌اند در طول این سه ماه تعداد کاربران یک پیام‌رسان بومی ۱۶میلیون نفر افزایش داشته است. خوشبختانه گفت که می‌خواهند این حمایت‌ها را ادامه هم بدهند. دستشان درد نکند‌. کاری اصولی‌ست. اگر از روز اول اینترنت طبقه خواص را از اینترنت عوام جدا کرده بودند و اصولا پای عوام را به اینترنت باز نکرده‌ بودند امروز نیاز به اینقدر حمایت نبود. ولی عیبی ندارد‌. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است و اصلا عصر ابراهیم قرار است عصر ماهیگیری باشد. طهماسب، رییس خزانه‌داری دوران محمود گفت که نقدینگی در عصر ابراهیم دو برابر شده و مشخص است که همه کالاها گران می‌شود. خب بشود. اینکه پول موجود در دست عوام دو برابر بشود خیلی دستاورد بزرگی‌ست. حالا ممکن است کمی هم باعث گرانی بشود که جای نگرانی نیست. وقتی پول باشد می‌شود خرجش کرد. فریدون، خواص‌المله کازرون اعلام کرد اگر لازم شود تنگه هرمز که سهل است محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهند‌. خیلی دور است‌. سرد هم هست. به نظرم باید یک نفر با فریدون صحبت کند و او را راضی کند که در این سیاه زمستان و سوز سرما برای دفاع از ما عوام اینقدر خودش را به زحمت ننیندازد. همین تنگه هرمز را ببندند و برای ورود به خلیج فارس بلیط بفروشند کافی‌ست. غربی‌ها هم حساب کار خودشان را می‌کنند. مهدی، خواص‌المله بابل هم اعلام کرد که خروج از NPT و اخراج بازرسان آژانس گزینه روی میز است. خیلی خوب است. به نظرم خوب است همه این بازرسان بی‌مصرف و مزاحم اخراج شوند و به جایشان نسوان تاثیرگذار وارد شوند.

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

اول صبح فیلمی را که دیشب یکی از عوام از سخنرانی ابراهیم در جمع خواص‌المله برایم فرستاده بود دیدم. اول فکر کردم کلاس فن بیان است اما بعد فهمیدم ابراهیم در حال توضیح دادن بودجه سال آینده است و تلفظ‌های مختلف اختصاری هزار میلیارد تومان (همت) را برای خواص‌المله تشریح می‌کند. وقتی رییس خواص‌الدوله همه‌فن‌حریف باشد از هر جمله‌اش هزار درس می‌بارد. عکس‌های بازدید عزت، خواص‌الدوله امور سیاحت از تاج‌های شاه قبلی و ملکه‌‌‌اش را دیدم‌. علی، سخنگوی خواص‌الدوله افشا کرده بود که آن شاه و ملکه‌اش این تاج‌ها را با خود دزدیده و برده‌اند‌. خوشبختانه معلوم شد که تاج‌ها پس از افشاگری علی، خودشان با پای خودشان و زبان خوش به کشور برگشته‌اند و لازم نبوده مثل عیال و صبیه آن فوتبالیست معروف از آسمان به زمین بیاورندشان. قبل از ظهر دقایقی اینترنت کل کشور قطع شد. چیز مهمی نبود. عیبی هم نداشت. اتفاقا همین امروز در صفحه اول روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه درباره دستاوردهای حمایت از اینترنت خوب و مفید و سالم اطلاعات خوبی منتشر شده بود‌. ترافیک اینترنت نسبت به قبل از آشوب‌ها کمتر شده است. البته منظور روزنامه بودجه‌بگیر از آشوب‌ها را نفهمیدم اما مهم این است که ترافیک لااقل در اینترنت کم شده است‌. احتمالا روزنامه بلدیه به خاطر همین موضوع این خبر را پوشش داده بود. شاید علیرضا می‌خواهد ترافیک خیابان‌های تهران را هم همینطوری کم کند. شب فیلم‌هایی از غرفه خواص‌الدوله ایران در نمایشگاه گردشگری اسپانیا را دیدم. حرف‌های مایا را تایید می‌کرد. معلوم بود نسوان ایرانی در خارج و جلوی دوربین خارجی‌ها هم آزاد بودند و هم می‌خواندند و هم می‌رقصیدند. تبلیغات غربی‌ها خنثی شد.

پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱

خبر اعلام آمادگی یوسف، خواص‌الدوله امور تحصیلات برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی را خواندم. خیلی خوشحال شدم. قرار است واقعا سفر به اعماق تاریخ این سرزمین داشته باشیم. باید بروم و فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی را دوباره تماشا کنم تا لااقل بدانم که باید چی بپوشیم‌. برای شروع سریال‌های "بوعلی سینا" و "گرگ‌ها" را انتخاب می‌کنم. یکی از عوام تصویر یک تابلوی بزرگ نصب‌شده در میدان اصلی تهران را برایم فرستاد. یک اسکناس بزرگ ده هزار تومانی‌ست که رویش نوشته بود اعتبارش به اراده‌هاست‌. منظورش را دقیق نفهمیدم ولی فکر کنم باز هم ما عوام کم‌کاری کرده‌ایم و خواص ناراضی‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
3
0
این یارو نویسنده این مطالب دیوانه است. دیدارنیوز برای چی خاطرات این مردک دیوانه را منتشر می کند؟ شغل این شخص چیست؟ مثلا روزنامه نگار است؟ مدام چرند می نویسد. بابا خجالت هم چیز خوبی است.....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی