تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فولاد - پرسپولیس؛ حفظ فاصله در اهواز؟

تیم صدرنشین پرسپولیس امروز جمعه در آخرین بازی هفته هفدهم لیگ برتر کار سختی با فولاد در اهواز خواهد داشت و برای حفظ فاصله با رقبا باید از سد تیم نکونام عبور کند.

کد خبر: ۱۴۴۲۴۹
۱۱:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

فولاد - پرسپولیس؛ حفظ فاصله در اهواز؟

دیدارنیوز: در آخرین بازی هفته هفدهم، فولاد خوزستان میزبان پرسپولیس است.

دیدار‌های هفته هفدهم لیگ، روز جمعه ۷ بهمن با برگزاری ۶ مسابقه به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی، پرسپولیس و فولاد خوزستان با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. این مسابقه از ساعت ۱۷:۱۵ آغاز خواهد شد و تماشاگران اجازه حضور در این بازی را ندارند.

۱- پرسپولیس با ۳۵ امتیاز صدرنشین مقتدر لیگ است و با هر نتیجه‌ای جایگاه این تیم تهدید نخواهد شد، ولی با توجه به پیروزی سپاهان و استقلال در روز نخست این هفته، پرسپولیس برای حفظ فاصله با رقبا به پیروزی در این دیدار می‌اندیشد.

۲- فولاد با ۲۱ امتیاز در رده هفتم جدول است. پیروزی در این بازی می‌تواند فولاد را به جمع تیم‌های بالا جدول نزدیک کند و امکان دارد تا رده پنجم صعود کند و با شکست ممکن است در رده دهم قرار گیرد.

۳- پرسپولیس در ۶ بازی قبلی به ۴ برد و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم ۳ هفته متوالی است که به پیروزی دست یافته است. فولاد در ۶ هفته اخیر، ۳ تساوی، ۲ برد و یک باخت داشته است. این تیم ۳ هفته است که گل نخورده است. فرم بازی‌های خانگی فولاد چندان مطلوب نیست و این تیم در ۶ دیدار گذشته در اهواز بردی نداشته است. پرسپولس هم بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه لیگ است و به عنوان مهمان باختی نداشته است.

۴- این بازی دوئل دو مربی با سبک بازی مالکانه است. بر اساس آمار «متریکا» پرسپولیس در درصد ماکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس تیم اول لیگ است. فولاد هم در مالکیت توپ و تعداد پاس تیم دوم لیگ است و در دقت پاس سوم است. پرسپولیس تیم فرصت‌طلبی هم هست و بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل را دارد.

۵- فولاد با ۱۹ شکست برابر پرسپولیس در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. آمار تقابل‌های اخیر دو تیم کاملاً به نفع پرسپولیس است. پرسپولیس در ۱۵ مصاف گذشته دو تیم در لیگ، فقط یک بار مغلوب شده است.

۶- جواد نکونام فصل گذشته با فولاد بر پرسپولیس غلبه کرد و فاتح سوپرجام شد، ولی این مربی مقابل پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی آمار جالبی ندارد. نکونام با ۵ شکست برابر پرسپولیس به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است و هیچ وقت موفق به پیروزی برابر پرسپولیس نشده است. نکونام با ۴ شکست برابر یحیی گل‌محمدی به هیچ مربی‌ای بیشتر از این نباخته است.

۷- در جدال پرسپولیس و فولاد علی‌رغم اینکه قدمت زیادی در لیگ برتر دارد، هیچ بازیکنی بیشتر از ۳ گل به ثمر نرسانده و ۷ بازیکن به صورت مشترک عنوان بهترین گلزن تقابل دو تیم را در اختیار دارند که از این ۷ بازیکن، ۲ بازیکن برای پرسپولیس در این دوره بازی کرده‌اند. یک بازیکن سیامک نعمتی است که ظاهراً به پایان کار خود در پرسپولیس رسیده و بازیکن دیگر وحید امیری است که در صورت گلزنی در این مسابقه به بهترین گلزن تقابل دو تیم تبدیل می‌شود.

۸- علیرضا بیرانوند در این فصل چهره شاخص لیگ بوده و با نمره ۷.۴۷ عنوان بهترین بازیکن فصل را در اختیار دارد. مجید علیاری از فولاد با نمره ۷.۰۷ بهترین بازیکن این تیم است. این بازیکن در کنار موسی کولیبالی با ۳ گل بهترین گلزنان این تیم هستند. در پرسپولیس هم همچنان یورگن لوکادیا علی‌رغم اینکه ۵ هفته است که لیگ ایران را ترک کرده با ۶ گل آقای گل لیگ است.

۹- یکی از جذابیت‌های این مسابقه، تقابل ۳ بازیکن فصل گذشته پرسپولیس با این تیم است. مهدی شیری، سعید آقایی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که با پرسپولیس تا فینال آسیا صعود کردند و حالا در فولاد بازی می‌کنند. ساسان انصاری هم مدت کوتاهی در پرسپولیس بازی کرد. سروش رفیعی هافبک پرسپولیس، از فولاد خوزستان چهره شد. گئورگی گولسیانی و فرشاد فرجی قبلاً شاگرد نکونام بودند و حمید بوحمدان، عارف آقاسی و علی قربانی بازیکنانی هستند که در تیمی غیر از پرسپولیس با گل‌محمدی همکاری کرده‌اند.

۱۰- پرسپولیس در این بازی سعید صادقی را به دلیل مصدومیت و سروش رفیعی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. در ترکیب فولاد هم علی قربانی و مجید علیاری دچار آسیب‌دیدگی بلندمدت شده‌اند، ولی خبر خوب برای این تیم بازگشت فرشید اسماعیلی است.

۱۱- موعود بنیادی‌فر داور این مسابقه خواهد بود. این داور یک بار تقابل دو تیم را در لیگ هفدهم قضاوت کرد که آن بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی