تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
حمیدرضا فلاخ، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان؛

تا پایان سال جاری ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگردند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تکمیل زنجیره تولید و ایجاد خوشه‌های صنعتی برای ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ را از یکی اهداف مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد.

کد خبر: ۱۴۴۱۹۸
۱۵:۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

تا پایان سال جاری ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگردند

به گزارش دیدارنیوز _ سرویس‌خوزستان: حمیدرضا فلاخ، دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از تاثیرگذاری ۶۰ درصدی سازمان صمت خوزستان در اقتصاد استان خبرداد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ جواز برای واحدهای صنعتی صادر شده که با تبدیل به پروانه بهره‌برداری پیش‌بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۰۴ پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده است، افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۶.۵ میلیارد دلار به وزن ۱۳.۵ میلیون تُن صادرات داشتیم که به اندازه سهم ما در کل سال بوده و از این پس مازاد بر میزان پیش‌بینی شده صادرات می‌شود.

سرپرست اداره‌کل صمت خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹۵ هزار بازدید از اصناف و واحدها انجام و ۱۰ هزار پرونده با میزان تخلفات ۸۲ هزار میلیارد ریال در محاکم قضایی ثبت شده است.

سرپرست سازمان صمت خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی با ۳۵۰ هزار شغل در استان ادامه داد: یکی از کارهای جهت شفافیت آمار تولید موظف کردن ۲ هزار واحد پروانه‌دار برای ارائه میزان تولید روزانه و ماهانه در یک سامانه واحد است که باعث نظارت و جلوگیری قاچاق کالا نیز می‌شود.

وی بر استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل برای فعال‌سازی واحدهای راکد تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ واحد راکد بخصوص واحدهایی که به دلایل مالی به تملک بانک‌ها درآمده‌اند به چرخه تولید بازگردند.

فلاح تکمیل زنجیره تولید و ایجاد خوشه‌های صنعتی برای ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ را از یکی اهداف مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: سه هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار برای واحدهای دانش‌بنیان با سود ۱۴ درصد و سقف ۵۰ میلیارد ریال و تنفس یکساله در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از طریق تبصره ۱۸ نیز از سوی وزارت اقتصاد و دارایی چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و دانش بنیان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه درخصوص تامین گاز صنایع نیز سعی شد تا به کف تولید ضربه وارد نشود، گفت: در سال گذشته نیز قطعی برق‌ تا ۵۰ درصد ظرفیت اسمی صنایع را کاهش داد ولی در سال جاری با مدیریت تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشتیم.

فلاح از مراحل انجام قرارد هشت واحد بزرگ صنعتی با آبفا برای تامین آب مورد نیاز خود از طریق پساب شهری خبرداد و بیان کرد: همچنین برخی از صنایع فولادی در حال حاضر آب خود را از پساب شهری تامین می‌کنند.

وی درخصوص تعیین تکلیف معادن راکد شن و ماسه معادن جوبجی و بیکاری حدود ۷۰۰ نفر و احداث مسیر مواصلاتی برای راه‌اندازی دوباره این معادن اظهار کرد: در این خصوص مصوبات شورای تامین شهرستان رامهرمز به استان رفته و هیاتی برای این موضوع با ذی‌نفعان تشکیل شد که تمام مجوزها اخذ وضمن طی کردن مراحل کارشناسی در‌ مسیر انجام قرار دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰۰ متر جاده دوکوهک برای راه مواصلاتی این معادن معارضاتی دارد که به زودی تملک این زمین‌ها برای احداث جاده انجام خواهد شد.

فلاح در خصوص صادر نشدن پروانه بهره‌برداری از معادن نمک در طی سال‌های اخیر گفت: سازمان صمت یک نهاد استعلام کننده بوده و اگر سازمان‌های مربوطه درخصوص احداث معادن جدید نمک رای مثبت صادر کنند ما موظف به صدور پروانه هستیم. ظرفیت تولید نمک معدنی استان یک میلیون تُن در سال بوده که در صورت جواب مثبت سازمان‌های مربوطه که از آن استقبال می‌‌کنیم آمادگی استخراج ۵ تا ۶ میلیون تُن در سال را نیز داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی