تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با وجود احتمال حضور تماشاگران در لیگ برتر

زنان هوادار، همچنان پشت درهای بسته!

بیش از سه ماه است که تماشاگران فوتبال به استادیوم‌ها نرفته‌اند و بسیاری از نبردهای حساس و حتی دربی پایتخت هم درسکوت برگزار شده است.

کد خبر: ۱۴۴۱۸۹
۱۳:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

تماشاگران زن

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: تلاش مهدی تاج برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها باعث شد که بعد از ماه‌ها در هفته هفدهم، درهای استادیوم به روی علاقمندان به فوتبال باز شود. اما در مورد ورود تماشاگران زن، همه چیز به تنظیمات کارخانه برگشته و هنوز خانم‌ها حق ورود به استادیوم را ندارند!

هیچ کس دقیقا نمی داند که این ممنوع الورود شدن و پس از آن صدور مجوز حضور برای آقایان و با فیلترینگ بیشتری برای خانم‌ها  را چه کسی تعیین می کند، ولی این شل کُن و سفت کُن ها، بیشتر از آنکه بخواهد کسی را متنبه یا به آرامش جامعه کمک کند، باعث بروز مشکلات دیگری برای فوتبال ایران در فیفا می شود و احتمال تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا را بالا می برد، چرا که همواره فیفا تاکید ویژه ای روی حضور بانوان در استادیوم‌ها دارد.

اگر بخواهیم به درستی و طبق اصول و قواعد فوتبال حرفه‌ای رفتار کنیم، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز مجوز حرفه‌ای‌گری ندارند و در بندی از آیین نامه حرفه ای فوتبال در دنیا، حتی داشتن تیم فوتبال بانوان برای دو باشگاه الزامی است. گذشته از تجهیزات و داشتن بسیاری از ملزومات اولیه که با کلی وصله و پینه به فیفا ارائه شده، با توجه شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات دو باشگاه به نظر نمی رسد اراده‌ای جهت تشکیل تیم‌های بانوان وجود داشته باشد،. پس چرا باید ساده ترین امکان‌ها که اتفاقا خیلی هم به چشم می‌آیند را دانسته را حذف کنیم.

همانطور که می دانید تنها ورزشگاه میزبان بانوان تا این لحظه، استادیوم آزادی است. قرار است که در بازی دوم از دور برگشت استقلال در آزادی میزبان ملوان باشد. استقلال در این میزبانی می تواند 30 درصد از گنجایش  ورزشگاه آزادی را پر کند، پس حضور ۵۰۰ خانم هم مشکلی را ایجاد نمی کند اما غیبت زنان روی سکو طبیعتا سر و صداهای زیادی به وجود خواهد آورد. عمر حضور بانوان ایرانی که اولین بار در تاریخ لیگ برار فوتبال ایران، در سومین بازی لیگ جاری و در دیدار دو تیم استقلال و مس کرمان وارد استادیوم شدند، زیاد نبوده و حالا ادامه حضورشان هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

زنان تماشاگر فوتبال

منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در این مورد می گوید: «از این هفته مسابقات لیگ با تماشاگر برگزار می‌شود و هم مطالبه بانوان برای حضور در استادیوم به حق است و هم حضور بانوان از الزمات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است، هم در چند بازی لیگ حضور بانوان را در ورزشگاه شاهد بودیم که تجربه موفقی بود و به همین خاطر قطعا فدراسیون از این مسئله استقبال می‌کند و نظر مساعد دارد.»

قنبرزاده در پایان صحبت‌هایش با عذرخواهی از تماشاگران زن، قول مساعد داد که مجموعه فدراسیون فوتبال همه تلاشش را می‌کند که این خواسته به حق بانوان کشورمان را در آینده نزدیک اجرایی کند و در حال حاضر زیرساخت‌ها برای بازگشت خانم‌ها به استادیوم فراهم نبود.

در نهایت "آماده نبودن زیر ساخت‌ها" برای حضور بانوان آشناترین کلید واژه برای عدم حضور آنهاست و هیچ دلیل منطقی در این زمینه وجود ندارد. پس منتظر می‌مانیم تا ببینیم که در آینده فدراسیون و مسئولین چه تصمیمی برای ورود بانوان می گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی