تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
افزایش اندک بودجه سازمان محیط زیست در ۱۴۰۲

قوت لایموت "پیروز" جور می‌شود؟

سازمان محیط زیست هم مانند سایر نهاد‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۲ سهم به نسبت بیشتری در مقایسه با سال گذشته دارد و پرسش اینکه حالا با این افزایش هزینه خورد و خوراک "پیروز" تامین می شود یا همچنان معاون سازمان دغدغه تامین اعتبار دارد!

کد خبر: ۱۴۴۰۵۹
۱۱:۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

قوت لایموت

 

دیدارنیوزـنسرین نیکنام: بودجه سال گذشته سازمان محیط زیست دو هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بود اگر چه نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۹۳۰ میلیارد تومانی مواجه بود، اما همین رقم هم در سال ۱۴۰۱ نتوانست همه گره‌ها و مشکلات این حوزه را مرتفع کند تا جاییکه چندی پیش یکی از مسئولان این سازمان درباره هزینه نگهداری "پیروز" گفته بود که دیگر این سازمان توانایی اینکه بیش از این برای "پیروز" هزینه کند را ندارد!

از آنجاییکه به گفته علیرضا شهرداری، تیمار پیروز، قوت غالب این یوز که به تازگی وارد ۱۰ ماهگی شده، گوشت مرغ، گوساله، گوسفند، بلدرچین و خرگوش است خرید این اقلام با توجه به گرانی هر روزه پروتئین ها، چالش جدی برای این سازمان با در نظر گرفتن بودجه سال ۱۴۰۱ بود، اما حالا با افزایش یک هزار و ۵۰۰ میلیاردی بودجه سازمان محیط زیست می‌توان این امید را داشت که یارانه خورد و خوراک "پیروز" جور شده باشد و این مشکل از سایر مشکلات محیط زیست کم شود!

اینطور که گفته شده بودجه ۱۴۰۲ سازمان محیط زیست روی عدد سه هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان ایستاده و قرار است علی سلاجقه رئیس این سازمان با این بودجه بقیه معضلات و مشکلات محیط زیست را حل کند، او ۲۰ دی اظهار امیدواری کرده بود که بودجه در نظر گرفته شده برای این سازمان در شان و تراز محیط زیست کشور باشد، اما او پس از تائید بودجه هنوز اظهار نظری درباره اینکه این افزایش نسبی، شان‌ی که او به دنبالش است را تحقق بخشیده یا نه، انجام نداده است.

 

 

قوت لایموت

دغدغه‌های "سلاجقه" از جهاد تبیین تا قانون هوای پاک

انتظار فعالان محیط زیست از علی سلاجقه این بود که او در زمانی که بحث بودجه سال ۱۴۰۲ مطرح است برای گرفتن سهم بیشتر با ارائه یک برنامه درست و منطقی ابراهیم رئیسی را قانع کند تا بتواند از پس هزینه‌های زیاد محیط زیست برآید، اما او چند روز قبل از ارائه لایحه بودجه به مجلس در صحبت هایش به موضوعاتی اشاره کرد که نه تنها خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکرد بلکه این پرسش را هم ایجاد کرد که قرار است چه زمانی و کجا رئیس سازمان محیط زیست به دنبال احقاق حق این حوزه باشد.

سلاجقه در ابتدای صحبت هایش به موضوع جهاد تبیین اشاره و گفته بود که بحث جهاد تبیین باید در جامعه ما عینیت پیدا کند و مردم در جریان دستاورد‌ها و موفقیت‌های دولت قرار گیرند، اما اینکه این موضوع تا چه اندازه به رفع مشکلات محیط زیست کمک می‌کند در هاله‌ای از ابهام است!

البته او در اظهارنظرش به وضعیت اجرای قانون هوای پاک و رفع کاستی‌ها و موانع اجرای این قانون هم اشاره کرده و گفته بود: مهرماه امسال نامه‌ای به وزیر کشور درباره همکاری استانداران و مدیران استانی در اجرای قانون هوای پاک نوشتم که وزیر هم عین همان نامه را برای استانداران سراسر کشور ارسال کرد و تمامی مدیران کل مکلف به پیگیری موارد موجود در این ابلاغیه هستند تا دغدغه‌های مردم را نیز کاهش دهند، اما سلاجقه نگفت چرا این مدیران مکلف که تا به امروز قدمی برای بهبود شرایط برنداشتند بازخواست یا اخراج نمی‌شوند، زیرا هیچ کدام از این نامه نگاری‌ها و ابلاغیه‌ها دردی از مردم دوا نکرده است.

اینطور که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید استانداران موظفند بحث محیط زیست را در استان خود ارتقا دهند و مدیران ما هم باید کمک کنند تا توسعه پایدار در استانشان اتفاق بیفتد، این نخستین بار نیست که مدیران سازمان محیط زیست درباره این همکاری‌های فیمابین بین دستگاهی صحبت کردند، اما نتیجه آن افزایش آلودگی در اکثر استان‌های مرکزی، از بین رفتن جنگل‌های استان‌های شمالی، تدوام ریزگرد در استان‌های جنوبی، خشک شدن دریاچه و تالاب‌ها در استان‌های مختلف شد.

به نظر می‌رسد بودجه سازمان محیط زیست حتی اگر به اندازه صدا و سیما یعنی هشت هزار میلیارد هم بشود باز هم با این روندی که روسای سازمان محیط زیست از دیرباز تاکنون گرفتند نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات محیط زیست را حل نخواهد کرد بلکه با تداوم آن باید با کل فلسفه محیط زیست خداحافظی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
1
سالهاست که بودجه سازمان محیط زیست همین قدر ناچیز بوده. این سازمان در واقع یک نهاد ویترینی و بی خاصیت هست. برای حکومت هم اولویت دعواهای سیاست خارجی است. محیط زیست بی اهمیت است. باید با این گزارش ها این واقعیت را نشان داد.
با تشکر از خانم نینکنام و حساسیت ایشان در مورد محیط زیست و میراث فرهنگی...
مدیر پایگاه سلام و ممنون از لطف و توجه شما
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی