تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خانه بایدن؛ معدن اسناد «طبقه‌بندی‌شده»!

یکی از وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که در جریان اجازه بازرسی از منزل جو بایدن در ایالت دلاور، وزارت دادگستری این کشور مجددا توانسته اسنادی ممهور به مهر اطلاعات «طبقه بندی شده» را پیدا کند.

کد خبر: ۱۴۳۹۷۸
۱۲:۵۱ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

خانه بایدن؛ معدن اسناد «طبقه‌بندی‌شده»!

دیدارنیوز: بایدن روز پنجشنبه کشف اسناد محرمانه قبلی را کم‌اهمیت جلوه داده بود و در بخشی از سخنانش، جنجال پیرامون کشف این اسناد را «گرد و خاک» خوانده بود و گفته بود که «چیزی نیست.»

در جریان جدیدترین بازرسی از منزل بایدن، شش پرونده پیدا شد که در این بین برخی از آن‌ها محرمانه بوده است.

برخی از این اوراق مربوط به دوران نمایندگی بایدن در مجلس سنا و برخی دیگر نیز مربوط به دوران تصدی او در مقام معاونت رئیس‌جمهوری در دولت اوباما بوده است.

به گفته باب بائر وکیل شخصی جو بایدن، بازرسی منزل رئیس جمهوری آمریکا از ساعت ۹:۴۵ صبح آغاز شد و حدود ۱۳ ساعت به طول انجامید.

بائر دراین خصوص گفت که وزارت دادگستری تمام خانه رئیس جمهور را بازررسی کرد و دسترسی به کلیه مدارک اعم از یادداشت‌های شخصی دست‌نویس، پرونده‌ها، اوراق، یادگاری‌ها و برنامه‌های کاری مربوط یه سالیان قبل نیز برای بازرسان فراهم شده بود.

به گفته وکیل شخصی رئیس جمهوری فعلی آمریکا، پس از اینکه مشخص شد در دفاتر کار قبلی بایدن اسنادی محرمانه یافت شده است، این پیشنهاد مطرح شد که دسترسی سریع به خانه او نیز فراهم شود تا وزارت دادگستری آمریکا اجازه داشته باشد کل ساختمان را بازرسی کند.

بازرسی از منزل بایدن در حالی صورت گرفت که یک هفته پیش نیز شش سند طبقه بندی شده مربوط به دوران معاونت رئیس جمهوری بایدن در کتابخانه خانگی او یافت شد. علاوه بر این اسناد محرمانه، تقریباً سه ماه پیش نیز تعدادی سند طبقه‌بندی شده دیگر در دفتر سابق وی در اندیشکده دانشگاه پنسیلوانیا در واشنگتن پیدا شده بود.

محتویات اسناد هنوز علنی نشده است

در مورد محتویات اسناد یافت شده روز جمعه، هنوز اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی در مورد محتوای اسناد پیشین گفته بودند که شامل «یادداشت‌های اطلاعاتی و مطالب توجیهی» در ارتباط با کشور‌های اوکراین، ایران و بریتانیا و نیز مدارک خانوادگی و شخصی بایدن بوده است.

پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش اقامتگاه دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور را نیز تفتیش کرده بود. دونالد ترامپ پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود حاضر نشده بود اسناد محرمانه‌ای را که در اختیار داشت با وجود درخواست وزارت دادگستری به آرشیو ملی ایالات متحده تحویل دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی