تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

امام جمعه سنندج: دولت «رئیسی» تورم و گرانی را کنترل کند

باوجود اینکه مدت‌هاست دولت رئیسی با وعده‌ها و شعارهای مختلف روی کار آمده، اما نه تنها قیمت اقلام اساسی، خانه، خودرو و .. کاهش پیدا نکرده بلکه با افزایش شدید و سرسام‌آور مواجه شده و دلار هم مرز ۴۰ هزار تومان را رد کرده است! بر همین اساس، نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان بر ضرورت کنترل تورم و گرانی و رسیدگی دولت سید ابراهیم رئیسی به وضعیت معیشتی مردم و جوانان فارغ‌التحصیل و ایجاد شغل برای آنان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۳۸۱۶
۱۸:۲۵ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

امام جمعه سنندج: دولت «رئیسی» تورم و گرانی را کنترل کند

دیدارنیوز: نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان بر ضرورت کنترل گرانی و تورم تاکید کرد و گفت: دولت برای اشتغال جوانان در استان کارخانجاتی احداث کند.

ماموستا فایق رستمی عصر امروز در همایش علما و روحانیون استان کردستان که در این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، روحانیون شیعه و سنی این دیار را مدافعان نظام دانست و اظهار داشت: تقدیم ۵۴ روحانی در راه انقلاب خود بیانگر عمق وفاداری عالمان دینی این خطه به نظام است.

وی نقش عالمان دینی استان کردستان را به‌عنوان طلایه‌داران سنگر عبودیت و دعوت‌کننده مردم به وحدت، اخوت و برادری توصیف کرد و افزود: این فداکاران با بصیرت و مجاهدان همواره خنثی‌کننده توطقه‌های دشمنان بوده‌اند.

نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: این عزیزان مدافع امنیت مردم و فداکاران با بصیرت هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند که دشمنانی که همواره برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشور و استان نقشه می‌کشند، به اهداف شوم‌شان برسند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی هیچ‌گاه نمی‌خواهند کشور‌های اسلامی همچون ایران که دارای منابع خدادادی و معادن غنی است، پیشرفت کنند، تصریح کرد: کشور ایران از لحاظ مناطق گردشگری، فارغ‌التحصیلان و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در دنیا نظیر ندارد.

ماموستا رستمی با اشاره به این همه منابع بر ضرورت کنترل تورم و گرانی و رسیدگی دولت به وضعیت معیشتی مردم و جوانان فارغ‌التحصیل و ایجاد شغل برای آنان تاکید کرد و بیان کرد: متاسفانه خانواده‌ها قدرت خرید ندارند و از فاصله طبقاتی نگران هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت امنیت اقتصادی و معیشتی مردم و سلامتی جامعه، مسکن و احداث کارخانجات در استان را اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: خدمت به جامعه اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج بر ضرورت جهاد تبیین و روشنگری و بازگویی دستاورد‌های انقلاب برای جوانان تاکید کرد و یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در زمان جنگ در برابر ۳۷ کشور دنیا با دست خالی و ایمان راسخ و اعتقاد، صبوریت، استقامت، شجاعت، وحدت، یکدلی، روحیه شهادت طلبی و اخلاق‌مداری به پیروزی رسیدند.

وی تلاش برای رونق تولید، رسیدگی به مشکلات جوانان و حمایت از قشر بی‌سرپناه را مصداق جهاد تببین دانست و عنوان کرد: اجرای عدالت در همه زمینه‌ها باید در دستور کار دولت قرار گیرد همان‌طور که مبنای نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت به‌کارگیری نیرو‌های توانمند و متخصص در مسئولیت‌ها و استفاده از ظرفیت عالمان دینی در دادگاه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین به این معناست که در همه حوزه‌ها خودمان پیش‌قدم باشیم و منتظر دشمن نباشیم چرا که بدخواهان دنبال غارت سرمایه‌های ما بوده و قصد داشته که مصرف‌کننده باشیم نه تولیدکننده.

وی ۲۸ دی‌ماه را سالروز جنایت دشمنان دانست و تاکید کرد: زمانی‌که رژیم بعث ۱۸۰ هزار نفر کرد به دست این ناپاکان انفال شدند، حامیان مدافع حقوق بشر کجا بودند؟ آیا یک‌بار حمایت کردند؟

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زمانی که دشمنان چندین منطقه استان کردستان را بمباران شیمیایی کردند، مدافعان به‌نام کرد کجا بودند؟ یادآور شد: نقش علما بعد از پیامبران در هدایت دینی و روشنگری مردم دعوت می‌کنند. این قشر رسالت بسیار سنگینی بر عهده داشته که امیدواریم به‌عنوان محور وحدت وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این جلسه از تلاش‌های روحانیون شیعه و سنی در استان قدردانی کرد.

در این مراسم سخنرانی مرحوم ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی، امام جمعه فقید سنندج پخش و یادش گرامی داشته شد، این روحانی اهل‌سنت معتقد بود که تندرو‌ها جایگاهی در اسلام نداشته و همه با هم باید مدافع انقلاب و کشورمان باشیم.

در پایان از سال‌ها زحمات و تلاش‌های روحانیون استان کردستان تجلیل شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی