تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سقوط هواپیمای مسافربری با ۷۲ سرنشین در نپال

هواپیمایی مسافربری با ۷۲ سرنشین صبح روز یکشنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۵ دی ماه ۱۴۰۱) در فرودگاه بین‌المللی نپال دچار سانحه شد و سقوط کرد.

کد خبر: ۱۴۳۵۸۱
۱۱:۲۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

هواپیمایی با ۷۲ سرنشین در نپال سقوط کرد

دیدارنیوز: هواپیمای حادثه دیده متعلق به شرکت هواپیمایی «یتی ایرلاینز» بوده که به گفته منابع محلی پیش از نشستن بر باند فرودگاه بین‌المللی پوکارا سقوط کرده است.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی ارائه دهنده خدمات مسافرتی در نپال از احتمال وجود بازماندگانی در پی وقوع این حادثه ابراز بی اطلاعی کرد.

وی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «۴۸ مسافر و ۴ خدمه در این هواپیما بودند و ما نمی‌دانیم که آیا بازمانده‌ای وجود دارد یا خیر؟»

سخنگوی شرکت هواپیمایی «یتی ایرلاینز» سپس افزود که کمک‌رسانی برای نجات بازماندگان احتمالی آغاز شده و نیرو‌های امدادی به سوی محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته برخی منابع خبری محلی این هواپیما هنگام فرود در حد فاصل فرودگاه قدیمی و جدید پوکارا روی باند سقوط کرده است.

یک مقام محلی نیز به فرانس‌پرس گفت که امدادگران در تلاش برای نجات بازماندگان احتمالی مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش در کابین هواپیما هستند.

به گزارش فرانس‌پرس، صنعت هواپیمایی نپال طی سال‌های اخیر بواسطه حمل کالا و افراد به مناطق صعب العبور و نیز ارائه خدمات به کوهنوردان خارجی رونق گرفته، اما به دلیل فقر آموزش و نبود امکانات مناسب در زمینه نگهداری از کمبود ایمنی رنج می‌برد.

بنا به این گزارش، از همین رو اتحادیه اروپا به دلایل امنیتی دسترسی کلیه هواپیما‌های نپالی را به حریم هوایی خود ممنوع کرده است.

این کشور که هیمالیا را در خود جای داده همچنین دارای دشوارترین مسیر‌های تردد هوایی و نیز باند‌های فرودگاهی است که حتی با تجربه‌ترین خلبانان را نیز برای نزدیک شدن به آن به چالش می‌کشد.

اپراتور‌های هواپیما می‌گویند که نپال فاقد زیرساخت‌های لازم برای پیش بینی دقیق آب و هوا، به ویژه در مناطق دورافتاده و کوهستانی است، جایی که درگذشته بار‌ها شاهد وقوع سوانح مرگبار بوده است.

هواپیمایی با ۷۲ سرنشین در نپال سقوط کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی