تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فدراسیون و کمیته ملی المپیک بی خبر از همه جا؟!

تیم ملی فوتبال زنان بدون مسئول در راه المپیک

قرعه‌کشی دور نخست از مسابقات راهیابی به فوتبال زنان در المپیک انجام گرفت و ایران در گروه B با تیم‌های میانمار، بنگلادش و مالدیو هم گروه شد.

کد خبر: ۱۴۳۴۷۱
۱۲:۲۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۱

تیم ملی فوتبال زنان بدون مسئول در راه المپیک

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: روز گذشته مراسم قرعه‌کشی دور نخست بازی‌های مقدماتی فوتبال زنان برای حضور در المپیک پاریس انجام شد و ایران در گروه B با تیم‌های میانمار، مالدیو و بنگلادش همگروه شد.

 باید دید با توجه به مشخص شدن گروه ایران برای حضور در این مسابقات، مهدی تاج برای سمت نایب رئیسی زنان تصمیم جدیدی خواهد گرفت یا همچنان حوزه زنان فوتبال ایران در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

مسابقات مقدماتی المپیک با حضور ۲۶ تیم آسیایی در هفت گروه انجام می‌شود که تیم‌های اول هر گروه به دور بعد رقابت‌ها صعود خواهند کرد. سپس در دومین مرحله مقدماتی این مسابقات،  هفت تیم برتر این گروه‌ها به همراه پنج تیم برتر آسیا (کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن و استرالیا)، در سه گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در دور سوم که دور نهایی مرحله مقدماتی برای حضور در المپیک پاریس است، سه تیم برتر دور قبل به همراه بهترین تیم دوم، با هم مسابقه می‌دهند و در نهایت فقط دو تیم برتر راهی مسابقات المپیک پاریس خواهد شد.

هیچ کس پاسخگو نیست

خواستیم از شرایط تیم ملی بانوان در شرایط فعلی بیشتر بدانیم اما مریم آزمون آخرین سرمربی این تیم به دلیل اتمام قرارداد سه ماهه با فدراسیون دلیلی برای پاسخگویی نداشت و از تیم هم چیزی نمی دانست. گلاره ناظمی هم تا تشکیل جلسه رسمی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دوست ندارد در این مورد حرفی بزند.

اما در حال حاضر تیم ملی زنان ایران در رتبه سیزدهم آسیا قرار دارد و آخرین دیدار رسمی فوتبال زنان پس از تورنمت کافا به بازی دوستانه ایران و بلاروس برمی گردد که در روز ۲۱ آبان برگزار شد و تیم ملی زنان ایران موفق شد با  گل ملیکا متولی حریف خودش را بدرقه کند. از آن زمان در فوتبال ملی تخته شده و به جز خبر حذف شهره موسوی و احتمال انتصاب گلاره ناظمی، هیچ خبری از فوتبال زنان نیست! با وجود اینکه لیگ فوتبال زنان هفته پانزدهم خودش را پشت سر می گذارد هیچ برنامه‌ریزی برای فوتبال ملی زنان انجام نشده است.

با امیر مهدی علوی روابط عمومی فدراسیون تماس گرفتیم که در مورد برنامه های آینده فدراسیون سوال کنیم. او پاسخ داد: برنامه های زنان و مردان برای حضور در المپیک، به کمیته ملی المپیک مربوط می شود و ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

سپس مجاب شدیم که با محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک تماس بگیریم. او در این مورد گفت: ما فقط برنامه اعزام تیم‌های ملی به المپیک را برعهده داریم و هیچ دخالتی در مورد برنامه ریزی تیم‌ها انجام نمی دهیم.

او ادامه داد: حتی برای کاروان تیم ملی کشتی که معمولا پرمدال ترین تيم‌ها است هم ما فقط برنامه ریزی اعزام را برعهده داریم و کاری با برنامه های آماده سازی و مسابقات تیم نداریم چون در این صورت به دخالت در کار تیم‌ها متهم می شویم.

در ظاهر شبیه به شرایط تیم ملی مردان که بدون مربی و با آینده‌ای نامعلوم کار خودشان را ادامه می دهند، تیم ملی زنان نیز بدون مسئول و مربی، چشم‌انتظار روزهای آینده هستند تا به عادت بد همیشه در فاصله نزدیک به اعزام تیم، به دنبال مربی و بازیکن و حریف تدارکاتی باشم.

یادمان باشد که تیم ملی امید مردان نیز ۴۸ سال است به المپیک نرفته و اگر این شرایط برای زنان ما مهیا شود یک اتفاق خوب رقم می خورد.

سید بندی دور اول مسابقات مقدماتی المپیک پاریس به شرح زیر است:

سید یک: ویتنام، چین‌تایپه، تایلند، میانمار، ازبکستان، فیلیپن و هند

سید دو: ایران، اردن، هنگ‌کنگ، اندونزی، نپال، قرقیزستان و مغولستان

سید سه: فلسطین، سنگاپور، ترکمنستان، بنگلادش، لبنان، تاجیکستان و تیمور شرقی

سید چهار: سریلانکا، مالدیو، پاکستان، بوتان و افغانستان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی