تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
دومین مناظره دیدار در برنامه "زاویه" با موضوع بررسی عملکرد رسانه‌ها در حوادث اخیر/ قسمت پایانی+ فیلم

شفیعیان: رئیسی، محصول اشتباه نظارت بر انتخابات بود/ مفتاح: روحانی بار‌ها از من شکایت کرد

"زاویه" عنوان برنامه‌ای از دیدارنیوز است که در قالب مناظره برگزار می‌شود و قرار است با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف، موضوعات و معضلات اجتماعی بررسی و برای آن راهکار پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۴۳۴۰۳
۱۷:۲۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

علی اصغر شفیعیان: ابراهیم رئیسی، محصول اشتباه نظارت بر انتخابات بود/محمدصالح مفتاح:حسن روحانی بار‌ها از من شکایت کرد

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: اولین برنامه زاویه که در دو قسمت منشر شد؛ دکتر احمد بخارایی استاد دانشگاه و جامعه شناس و ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین حضور داشتند و با این دو مهمان گرانقدر شرایط کشور را در ماه‌های اخیر بررسی کردیم.

در دومین برنامه "زاویه" دو مهمان حضور یافتند، علی اصغر شفیعیان، مدیرمسئول سایت خبری انصاف نیوز و محمد علی مفتاح مدیرمسئول اسبق سایت فردانیوز و با این دو مهمان عملکرد رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگر در حوادث اخیر تحلیل و بررسی کردیم؛ قسمت اول این مناظره پنج شنبه گذشته پانزدهم دی ماه منتشر شد و قسمت دوم و پایانی را هم پیش رو می‌خوانید و می‌بینید.

در قسمت اول این مناظره هر دو مهمان نظر و دیدگاه‌های خود از نسبت به عملکرد رسانه‌ها در حوادث اخیر پرداختند که یکی از مهمترین مباحثی که علی اصغر شفیعیان در ابتدای صحبت هایش مطرح کرد این بود که رسانه‌های اصلاح طلب اجازه پوشش اخبار را ندارند؛ هر چند که محمد صالح مفتاح این دیدگاه را رد کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور کسی به دنبال موضع اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست آلان موضوع مهم ملی گرایی است و همین باید اولویت باشد.

ویدیو این مناظره را اینجا ببنید.

 

 

اما در قسمت دوم این مناظره مباحث بیشتر به رویکرد و نگاه دولت به رسانه ها، اختصاص یافت؛ علی اصغر شفیعیان مدیر مسئول سایت انصاف نیوز به این موضوع اشاره داشت که هیچ زمانی قدرت رسانه در دست اصلاح طلبان نبوده است، اما اگر در حال حاضر رسانه ملی بخواهد کمی تغییر کند و فقط برای یک ساعت بخشی از تولیدات رادیویی را به خواست مردم پیش ببرد شرایط تغییر می‌کند.

اما محمد صالح مفتاح، مدیر مسئول سابق سایت فردانیوز با این دیدگاه موافق نبود و دلیل این مخالفت هم این طور بیان کرد که ساخت یک ساعت برنامه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و این جمله فقط می‌تواند یک شوخی باشد!

شفیعیان به این موضوع هم اشاره داشت که اصولگرایان در بهمنی که دی ۹۶ بر علیه روحانی با هشتگ من اشتباه کردم راه انداختند، بیش از هر چیزی کلیت نظام را زیر سوال بردند و مردم را علیه حاکمیت شوراندند.

مفتاح با طرح این موضوع که در سمت قبلی خود بار‌ها با شکایت شخص رئیس جمهور و دولت مواجه بوده، گفت: یکی از شکایت شخص حسن روحانی، انتشار عکس او کنار آقای جعفری تبار در سفر‌ها آن‌ها به قم بوده، در حالیکه این عکس در سایت تسنیم منتشر شده بود و من فقط آن را باز نشر کردم.

شفیعیان از مفتاح پرسید که این عکس زمانی که آقای جعفری تبار بازداشت شده بود منتشر شده و آیا عکس فرزند رهبری هم که در همان دیدار داشتند را منتشر کردید که مفتاح ضمن تائید زمان انتشار، تاکید کرد که من فقط یک عکس دونفره و بدون نوشته منتشر کردم!

مدیر مسئول سایت فردا نیوز در صحبت هایش به این موضوع هم اشاره داشت که در حال حاضر مردم روی قانون اساسی وفاق دارند، زیرا خود آن‌ها به این قانون رای دادند، اما شفیعیان این دیدگاه را بیان اینکه مردم ۴۰ سال پیش رای دادند نه مردم امروز و مفتاح هم پاسخ داد که نمی‌توان قانون اساسی را بعد از فوت عده‌ای از مردم تغییر داد.

مدیر مسئول سایت انصاف نیوز معتقد است: در زمان انتخابات رقبای جدی حضور نداشتند و ابراهیم رئیسی تنها رقیب میدان بود در حالیکه عده‌ای هم آمدند که او تنها نباشد و در نهایت رئیسی محصول اشتباه نظارت بر انتخابات بود.

علی اصغر شفیعیان: ابراهیم رئیسی، محصول اشتباه نظارت بر انتخابات بود/محمدصالح مفتاح:حسن روحانی بار‌ها از من شکایت کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
خلیل مهاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
گفتگوهایی که در این چند وقت اخیر میان بینش اصلاح طلبی و اصولگرایی رخ داده را که بی شک متاثر از جنیش اعتراضی و بحران های انباشته اجتماعی صورت میپگیرد را باید به فال نیک گرفت. البته انتظاری هم نیست که در گام های نخستین حباب پارادیم های اعتقادی به یکباره تغییر کند و واقعیت ها را دریابد و به سادگی به راه حلی واقع بینانه و عملی دست یابد.
مجموعه معضلات فعلی و چالش های پیش روی ما منشعب از اقتصاد و حقوق است که همه شهروندان را فارغ از شیوه زندگی و باورها را در سرآشیب ناامنی و نومیدی قرار داده است. سرمنشاء این نارضایتی ها فتنه دشمنان خارجی و تهاجم فرهنگی آنها نیست بلکه در شیوه حکمرانی و مدیریت است که برای خود و پیروانش امتیازات ویژه و برتری حقوقی در مقایسه با دیگر اقشار جامعه تا حد انحصار کامل قایل است و با تکیه بر این برتری طلبی قانونی خود را موظف به پاسخگویی به جامعه ای که به لحاظ حقوقی در موقعیت پست تر قرار گرفته نمیبیند و در نتیجه وقعی هم به مطالبات آنها ندارد.
زمان برای اینکه کدامیک از تصمیمات حکمرانی و توسط کدام گرایش سیاسی اتفاق افتاده کوتاه نیست و از ضرورت دامن زدن به آن مبحث نیز چیزی کم نشده است ولی هر ثانیه که از اتفاق نظر میان تشکلات سیاسی حول واقعیت بحران اقتصادی و حقوق شهروندی عدول کنیم ساعت ها فرصت برای دشمنان واقعی ایران و ایرانیان فراهم میکنیم. اگر کنشگری سیاسیون و حکمرانان در این زمینه موفق به تشخیص بنیان های اصلی بحران شود, انتخابات برای تعیین شیوه رفع نقایص به معنا و مفهوم واقعی خود نزدیک تر میشود چون صورت مساله یعنی توسعه اقتصادی و حقوق شهروندی مشخص است و تفویض مدیریت از سوی آرای مردم صورت میگیرد.
اقتصاد و حقوق از اموری هستند که اداره و مدیریت آن بیش از مشارکت مردم نیازمند تجزیه و تحلیل و واکاوی علمی و کارشناسانه دارد که بر خواسته از واقعیت مدل اقتصادی و جامعه ایران است. گرایشات سیاسی که خود و جامعه را از نگاه علمی محروم میکند در امواج ندانم کاری و آرمانگرایی و شعار درمانی غوطه ور میگردند و به صخره های سخت سرخوردگی و نومیدی برمیخورند.
مدیر پایگاه ممنون از اظهار نظر شما و ممنون که مارو دنبال می کنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی