تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درویش: اگر مشکلات را می‌دانستم، شاید به پرسپولیس نمی‌آمدم!

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نشست خبری امروز چهارشنبه، با اشاره به اینکه شاید اگر از مشکلات باخبر بود جرأت نمی‌کرد به پرسپولیس بیاید، گفت: پولی که از سهام گرفتیم برای مردم است و باید حافظ منافع مردم هم باشیم.

کد خبر: ۱۴۳۳۹۵
۱۳:۲۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

درویش: اگر مشکلات را می‌دانستم، شاید به پرسپولیس نمی‌آمدم!

دیدارنیوز: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرد، تلاش او و همکارانش از زمان حضور در این باشگاه استوار کردن آن بر پایه یک اصولی بوده است.

رضا درویش در نشست خبری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) خود اظهار داشت: ابتدا از حضور شما تشکر می‌کنم و یک عذرخواهی از شما می‌کنم که نشد هر وقت شما خواستید من خدمت‌تان باشم. شاید متوجه شده باشید من از قبل زیاد اهل این نبودم که وقت زیادی برای رسانه بگذارم. از این جهت گفتم عذرخواهی کنم که حمل بر بی‌ادبی نباشد، به خاطر همین گفتم در یک فرصتی باشد که همه شما را زیارت کنم.

سعی کردیم بر یک اصولی باشگاه را استوار کنیم
وی ادامه داد: در هفته‌ای که در آن هستیم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که باید تبریک بگویم. یک سال است که توفیق خدمت‌گزاری به پرسپولیس و هوادارانش را دارم. از روزی که آمدم مشکلات را کم و بیش همه می‌دانند، چه ساختاری، چه مالی بوده است و با همکاران‌مان دست به دست هم دادیم و اولین چیزی که مدنظرمان بود این بود که ساختار را مناسب کنیم. چه تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه و چه ساختار اداری باشگاه را درست کنیم و بر یک اصولی سعی کردیم باشگاه را استوار کنیم. وقتی پای خصوصی‌سازی وسط آمد، وقتی ما سهام‌مان واگذار شد باید در بورس شاخص‌ها را رعایت می‌کردیم و اگر نداشتیم نمی‌توانستیم خصوصی شویم و از این جهت هم کار‌مان سخت شد.

شاید اگر از مشکلات باخبر بودم جرأت نمی‌کردم به پرسپولیس بیایم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: باشگاه آنچنان ساختاری نداشت و حسابرسی آنچنانی نداشتیم و یا اگر داشتیم براساس یک شاخص‌هایی بود که از قبل تهیه شده بود. بورس دارای یک اولویت‌هایی بود و برای ما خیلی مشخص نبود که چه کار‌هایی را باید انجام دهیم. به مرور زمان سعی کردیم شاخص‌های مدنظر بورس و خصوصی‌سازی را انجام دهیم و باید حتماً دارای یک ساختار می‌شدیم که برای واگذاری مابقی سهام از آن بهره ببریم. خدا را شکر یک توفیقی به دست آوردیم و توانستیم این کار را انجام دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم طوری کار را ادامه دهیم تا از این به بعد کمتر با مشکلاتی که بیش از ۲۰ سال وارث آن هستیم روبه‌رو باشیم. شاید اگر از روز اول از یکسری از این مشکلات مطلع بودم جرأت اینکه به پرسپولیس بیایم را نداشتم، ولی الان خدا کمک کرد و همکاران‌مان با سعی و تلاش بسیار توانستند مشکلات را برطرف کنند. همین‌جا از گروه بین‌الملل و معاونت ورزش‌مان تشکر می‌کنم که همه تلاش‌شان را انجام دادند تا آن چیزی را که به ما ارث رسیده بود، مرتفع کنیم.

پولی که از سهام گرفتیم برای مردم است و باید حافظ منافع مردم هم باشیم
«از ۲۵ سال پیش طلبکارانی داشتیم و وقتی دیدند که باشگاه به بورس رفته و یک پولی هم به باشگاه رسیده است، مراجعه کردند.»، درویش با بیان این جمله یادآور شد: ما طلبکاری داشتیم که برای سال ۷۵ و ۸۰ بودند و یکی یکی آمدند و طلب‌شان را می‌خواستند. ما تا جایی که امکان داشت مقداری از بدهی‌ها را پرداخت کردیم، ضمن اینکه همه باید بدانند ما پولی که از سهام گرفتیم برای مردم است و باید حافظ منافع مردم هم باشیم. این نیست که ما ۳۵۰ میلیارد سهام فروختیم و آن را به طلبکاران بدهیم. از این جهت هم ما باید حافظ منافع مردم باشیم و هم اینکه کسانی که باشگاه به آن‌ها دین دارد، دین‌شان را پرداخت کنیم و تصمیم گرفتیم که تا جایی که می‌توانیم مقداری از طلب‌ها را پرداخت کردیم و شاید بد نباشد بدانید که ما به جز فصل جاری و نیم‌فصل گذشته، شاید قریب به ۱۲۰ میلیارد بدهی گذشته را پرداخت کردیم و حدود ۹۰۰ هزار یورو و دلار بدهی گذشته را نیز دادیم که ربطی به زمان ما نداشت، البته تعداد زیادی هم هستند که باز مراجعه می‌کنند تا بدهی آن‌ها را پرداخت کنیم. باز هم باید بگویم باید از حقوق مردم هم که سهام خریدند دفاع کنیم و باید آن‌ها را هم داشته باشیم. ما وقتی آمدیم سعی کردیم یک سرفصل‌هایی هم داشته باشیم. من خودم به شخصه دوست دارم هر جایی که کار می‌کنم تیم‌های پایه هم به شکلی باشند که شایسته آن باشگاه باشند. در جا‌های قبل هم این کار را انجام دادم و از زمانی هم که به پرسپولیس آمدم این توفیق نصیب ما شد که تیم‌های پایه را سر و سامان بدهیم.

امکانات تیم‌های بزرگسالان‌مان را در اختیار تیم‌های پایه هم گذاشتیم
وی خاطر نشان کرد: تیم‌هایی را داریم که خوشبختانه دو تیم ما در کورس قهرمانی هستند و تیم نوجوانان نیز در رده خوبی قرار دارد و تعداد زیادی ملی‌پوش در رده‌های سنی تیم ملی داریم. ما مدتی است که مجموعه درفشی‌فر را در اختیار تیم‌های پایه قرار دادیم، در صورتی که تا چند ماه پیش هر روز تیم‌های پایه زنگ می‌زدند که کجا باید تمرین کنیم. ما همان امکاناتی که برای تیم‌های بزرگسالان‌مان قرار دادیم در اختیار تیم‌های پایه هم گذاشتیم. کمتر اتفاق افتاده بود که هزینه‌های قرارداد این تیم‌ها پرداخت شود و خوشبختانه ما تا چند وقت پیش ۵۰ درصد از قرارداد این فصل‌شان را پرداخت کنیم. یک افتخاری هم هست که تعدادی از بازیکنان تیم‌های پایه‌مان هم جذب تیم بزرگسالان شده‌اند و آقای گل‌محمدی و خلیلی یک تعاملی با هم داشتند و بازیکنان آتیه‌داری داریم. یک تشکر ویژه از پیشکسوتان باشگاه باید داشته باشم، از آقای پروین تا آقای خوردبین که در خدمت‌شان هستیم سعی می‌کنیم از نصایح این عزیزان استفاده کنیم.

برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگتر‌های باشگاه در کنار‌مان استفاده می‌کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه «ما سعی می‌کنیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگتر‌های باشگاه در کنار‌مان استفاده کنیم.»، تصریح کرد: جا دارد که یک تشکر ویژه از تمام پرسنل باشگاه داشته باشم که زحمات زیادی می‌کشند. باید یک تشکر ویژه هم از وزیر ورزش داشته باشم که بیشتر به‌عنوان همراه ما بوده و در مشکلات با ما همکاری داشته است. ما در برخی از دعاوی که در دادگاه‌ها داشتیم مجبور بودیم از مرجع بالاتر از خودمان شکایت‌ها را مطرح کنیم. برای گرفتن خیلی از امکانات و زمین تمرین با وزیر تماس می‌گرفتیم که هماهنگی ایجاد شود تا مشکل ما برطرف شود. یک تشکر ویژه هم از گل‌محمدی و دستیارانش و همچنین بازیکنان تیم دارم که گاهی اوقات مساعدت کردند که ما این کشتی را به ساحل برسانیم. البته برای قهرمانی در نیم‌فصل چیزی در نظر نمی‌گیرند و امیدوارم که در ادامه راه موفق باشیم.

معضلات برطرف نشود، ادامه راه برای ما مشکل خواهد بود
درویش ادامه داد: با وجود اینکه بازیکن از دست دادیم، ولی بازیکنان نشان دادند که این تیم پرسپولیس است که بالاست و به یکی دو بازیکن وابستگی ندارد. ما معضلاتی هم داریم که تا این معضلات حل نشود ادامه راه برای ما مشکل است. یکی از این مشکلات حق پخش تلویزیونی است و ما جلسات زیادی با مسئولان صداوسیما و سازمان‌های دیگر که مرتبط هستند، داشتیم. با کمیسیون فرهنگی مجلس، رئیس صداوسیما و وزیر ورزش نامه‌نگاری کردیم و جلسات مختلفی داشتیم، ولی اینکه به ثمر بنشیند و فوتبال ما از این حق پخش بهره‌مند شود، هنوز اتفاقی نیفتاده است و امیدواریم که این حمیت وجود داشته باشد و فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما به یک جمع‌بندی برسند که این حق مسلم باشگاه‌ها را به آن‌ها برگرداند.

وی همچنین تأکید کرد: باید تشکری هم از دو همراه‌مان داشته باشیم. یکی شرکت ایرانسل هست که همیشه همراه ما بوده و دوم هم بانک شهر که همیشه در کنارمان بوده است. ما خیلی وقت‌ها مشکلاتی داشتیم که به آن‌ها ربطی پیدا نمی‌کرد، ولی مدیریت بانک شهر مثل یک همراه همیشه سعی کرد مشکلات ما را برطرف کند. از هواداران هم یک درخواست دارم. ما با بانک شهر یک هماهنگی را انجام دادیم برای صدور کارت‌های هواداری. این کارت‌های هواداری یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه پرسپولیس است، البته هواداران هزینه‌ای نباید بدهند، ولی از محل پول‌هایی که در کارت‌های دیگرشان دارند می‌توانند این پول‌ها را در بانک شهر داشته باشند تا از این طریق یک سودی به باشگاه می‌رسد که می‌تواند مقداری از هزینه‌های ما را تأمین کند. امیدوارم که هواداران همکاری کنند تا بتوانیم هزینه‌های هنگفتی که هم برای سال جاری داریم و هم اینکه وارث بدهی بسیار زیادی از گذشته هستیم، پرداخت کنیم.

بسیار تلاش کردیم تا دغدغه مردم را برطرف کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به این موضوع که موضوع حرفه‌ای‌سازی باشگاه بحث روز است، عنوان کرد: ما قریب به دو سه ماه است که بسیار کوشیدیم این دغدغه مردم را برطرف کنیم و مشکلاتی که در سال گذشته پیش آمد دیگر تکرار نشود. تا الان تقریباً تمام مشکلاتی که باشگاه می‌توانست برطرف کند، حل و فصل کرده‌ایم. شاید هر دو هفته یک بار جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود که این موانع را مرتفع کنند و اکثر موانع خدا را شکر مرتفع شده است و ان‌شاءالله دست به دست هم بدهیم تا این ذوقی را که در مردم برای حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شده است، از بین نرود و با یک تیم قدرتمند در آسیا شرکت کنیم.

واکنش درویش به تغییرات در هیئت مدیره پرسپولیس
درویش در واکنش به طرح این موضوع که «رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باید عوض شود، آیا هیئت مدیره جدید مشتاقانه کار خواهد کرد و این اظهارنظر درست بوده است؟»، گفت: به نظر من این سؤال را باید از شخصی که این صحبت‌ها را مطرح کرده است، بپرسید. من چند روز شنیدم که گفتند یکی از الزامات بورس این است که چند نفر از اعضای هیئت مدیره حتماً اقتصادی باشند، بنا شده است که هیئت مدیره را بررسی کنند و اگر اعضای اقتصادی نداشته باشند، احتمالاً تغییراتی انجام دهند.

درویش: اگر مشکلات را می‌دانستم، شاید به پرسپولیس نمی‌آمدم!

این الزام نیست که حتماً هیئت مدیره ما را تغییر دهند
«تغییر هیئت مدیره با نظر وزارت ورزش صورت می‌گیرد، آیا سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند تغییری ایجاد کند؟»، وی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی گفته است که با هماهنگی با وزارت ورزش اعضای اقتصادی را برای هیئت مدیره انتخاب می‌کنند و گفتند با هماهنگی با وزرای ورزش و اقتصاد هیئت مدیره‌ای که اعضای اقتصادی نداشته باشند را ترمیم می‌کنند. منظورشان این بود. این الزام نیست که حتماً هیئت مدیره ما را تغییر دهند و گفتند اگر اعضای اقتصادی نداشته باشند تغییر صورت می‌گیرد.

اگر سجادی موفق نشود دیگر اقبالی به ورزشی‌ها نیست
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره توسعه و پیشرفت ورزش در زمان وزارت حمید سجادی خاطرنشان کرد: من نزدیک به ۴۰ سال در ورزش بودم و در این ۳۰ سال اخیر با اکثر وزرای ورزش کار کردم. یک فاکتوری که آقای سجادی دارد و شاید تا الان کسی نداشته این است که ایشان جزو معدود افرادی است که قهرمان ورزشی بوده و مدیرعامل باشگاه ورزشی، خصوصی و دولتی بوده است. آقای سجادی مدرس دانشگاه بوده است و معاون وزارت ورزش. او تمام مدارج را طی کرده است و اگر موفق نشود دیگر اقبالی به ورزشی‌ها نیست. به نظر من وزیر ورزش توانسته است نمره قبولی بگیرد، چون شناخت از ورزش دارد. در گذشته کسانی که می‌آمدند شناختی از ورزش نداشتند و زمان می‌برد تا شناخت پیدا کنند. منتها سجادی در زمانی آمد که با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم. یکی از معضلاتی که ما داریم متأسفانه مشکلات اقتصادی است که برگرفته از مشکلات اقتصادی جامعه است. قبل از ما شرکت‌های مختلفی بودند که آمادگی این را داشتند تا اسپانسر شوند، ولی امروز ما باید دنبال اسپانسر بگردیم و کمتر بنگاه اقتصادی است که با این شرایط اقتصادی حاضر به تبلیغات باشد. امیدواریم که مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره موفقیت این باشگاه در یک دهه گذشته و همین‌طور در یک سال گذشته تصریح کرد: خدا کمک کرده است و این شرایط مدیون همه همکاران و دست‌اندرکاران و پرسنل خدوم باشگاه است. مدیرفنی، سرمربی و بازیکنان تیم همه دست به دست دادند، البته پیشکسوتان باشگاه هم به ما کمک کردند تا بهتر کار کنیم.

از روزی که به پرسپولیس آمدم، یک گروه اقتصادی برای باشگاه درست کردم
درویش در مورد نقش اعضای اقتصادی هیئت مدیره پرسپولیس در تأمین منابع مالی تصریح کرد: از روزی که به پرسپولیس آمدم، یک گروه اقتصادی برای باشگاه درست کردم. کسانی آمدند که سابقه فعالیت در سمت معاون وزیر و مدیران عامل بانک‌های مختلف را داشتند و کار‌های بزرگ اقتصادی انجام داده بودند. بورس الزاماتی دارد که دو یا سه عضو هیئت مدیره باید اعضای اقتصادی باشند. آن‌ها می‌گویند یک اقتصاددان خوب بیاید که راهبری اقتصادی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اعضای هیئت مدیره تاکنون طرح خاصی ارائه کرده‌اند یا خیر، گفت: الان چند طرح اقتصادی در کارگروه مطرح شده و هر زمان که نهایی شود، در هیئت مدیره پیرامون آن بحث خواهد شد. در این چند ماه اخیر رکود اقتصاد باعث جلوگیری از این مسئله شد. طرح‌های اقتصادی خوبی آمده است، اما به آن اشاره نمی‌کنم و نمی‌گویم طرحی داریم که چند هزار میلیارد آورده داشته باشد. برخی طرح‌ها عملیاتی‌تر هستند و پس از تصویب در شورای اقتصاد، در هیئت مدیره مطرح خواهد شد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره کارگزار این باشگاه عنوان کرد: پس از اینکه آمدیم، یک کارگزار با پرسپولیس قرارداد بسته بود که همان روز‌ها تمایل به فسخ داشت. این شرکت مطابق قرارداد باید ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند که تا روز آخر کمتر از ۲۰ میلیارد پرداخت کرد. گفتیم اگر نیمی از این رقم محقق شود، می‌توان خیلی کار‌ها انجام داد.

برخی موارد به ضرر باشگاه بود و ما قراردادی می‌بستیم که کارگزار از آن سود می‌کرد
درویش در ادامه بیان کرد: این قرارداد تبصره‌هایی داشت که شرکت فوق ملزم به پرداخت پول نبود و بیشتر می‌گفت اگر فلان اتفاق بیفتد، این رقم پرداخت می‌شود. گفتیم حضور این افراد وقتی آورده‌ای ندارند، فایده‌ای ندارد. برخی موارد به ضرر باشگاه بود و ما قراردادی می‌بستیم که کارگزار از آن سود می‌کرد. برخی موارد هم نکات حقوقی داشت که ما را مکلف به قطع همکاری می‌کرد. به همین خاطر از ادامه همکاری منصرف شدیم.

وی در مورد مدارس فوتبالی که به نام پرسپولیس فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مدیریت کار بر عهده محمد پنجعلی است و او باید در سراسر کشور نظارت داشته باشد. این مدارس در تهران و استان‌های دیگر فعالیت می‌کنند و باید ببینیم آیا استاندارد‌های لازم مانند کارت مربیگری برای این مدارس را دارند یا خیر.

از ابتدا مراوده‌ای با دلالان برقرار نکردیم و مستقیماً بازیکن گرفتیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد ایرادات سازمان حسابرسی کل کشور به مسائل مالی این باشگاه خاطرنشان کرد: این موارد مربوط به دوره مدیریت ما نیست. یکی از دلایل اینکه از ابتدا با ما خوب نبودند، این است که از ابتدا مراوده‌ای با دلالان برقرار نکردیم و مستقیماً بازیکن گرفتیم. ما با کسی که بازیکن به پرسپولیس می‌آورد، قراردادی نداریم. یکی از این آقایان بابت ترانسفر یک بازیکن، مبلغی به مدیر وقت باشگاه اعلام کرد که تأیید کردند و حساب را توقیف کردند.

گرفتن حکم به زبان راحت است
درویش برخی شکایت‌های مطرح شده علیه پرسپولیس را بی‌مورد دانست و تصریح کرد: یک روز ادعایی ۲۰ هزار دلاری کردند که این مبلغ ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود. فردی ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حکم گرفته است که کلی از این مبلغ به مراودات برمی‌گردد. خدا کمک کرد و بچه‌های حقوقی بسیار زحمت کشیدند. گرفتن حکم به زبان راحت است. صد‌ها جلسه در جا‌های مختلف و درخواست‌هایی از بزرگترین مسئولان قضایی کشور داشتیم.

ظرف یکی دو روز آینده، یکی دو تا پرونده را به نتیجه می‌رسانیم
وی در ادامه عنوان کرد: از رئیس قوه قضاییه و رئیس دادگستری تهران تشکر می‌کنم که به ما وقت می‌دهند. ما جلساتی برگزار کردیم تا حقوق از دست رفته هواداران پرسپولیس را برگردانیم و امیدوارم محقق شود. ظرف یکی دو روز آینده، یکی دو تا پرونده را به نتیجه می‌رسانیم.

مدیرعامل پرسپولیس راجع به اعتراض نکردن این باشگاه به احکام صادر شده علیه سرخپوشان در پرونده‌های شکایت شجاع خلیل‌زاده و آنتونی استوکس گفت: این دو پرونده برای گذشته است. آن‌ها حکم قطعی دادند و پنجره نقل‌وانتقالاتی ما را بسته بودند. اگر پول نمی‌دادیم، پنجره ما باز نمی‌شد و مجبور شدیم بیشتر از ۹۰۰ هزار دلار پرداخت کنیم که یکی از آن‌ها به استوکس مربوط می‌شود.

مدیران گذشته که امروز از ما طلبکار هستند، بدهی زیادی گذاشتند
درویش با اشاره به شکایت محمد رویانیان از باشگاه پرسپولیس بیان کرد: خیلی از این مدیران که شکایت کرده‌اند و پول خودشان را می‌خواهند، در زمان مدیریت خودشان بدهکاری زیادی بر جای گذاشتند که ما آن را پرداخت می‌کنیم. مدیر یک رستوران از سال ۹۲ یا ۹۳ طلبکار بود که برای دریافت آن به دفتر ما آمد. تیم برای یک اردو از این رستوران استفاده کرد و کسی در سال‌های اخیر به طلب این مدیر رستوران اهمیت نداده بود.

طلبکاران باید صبر کنند تا درآمدی در موقعیتی مناسب به دست بیاوریم
وی با بیان اینکه پرسپولیس با نمونه‌های مشابه زیادی مانند این مسئله روبه‌روست، اظهار داشت: از طلبکاران دیگر هم عذرخواهی می‌کنم. ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تومان (بدهی) بود که بخشی از آن واهی بود و باید پیگیری کنیم تا پول سهامداران از دست نرود. بخش دیگری هم به بدهی واقعی مربوط می‌شود که طلبکاران باید صبر کنند تا درآمدی در موقعیتی مناسبی به دست بیاوریم تا پول آن‌ها را بدهیم.

۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از AFC طلب داریم
«پیگیر پولی که از فدراسیون فوتبال بابت حضور بازیکنان در جام جهانی طلب دارید، بوده‌اید یا اینکه گفته‌اند فعلاً دست نگه دارید. علاوه بر این مطالب‌تان از AFC و فیفا در چه مرحله‌ای است؟»، درویش در پاسخ به این پرسش خاطر نشان کرد: ما همین چند روز پیش نامه زدیم چند بدهی که داریم را از محل پولی که طلبکاریم، پرداخت کنیم. زمانی که بازی ما در جام حذفی برگزار می‌شد به ما گفتند که با فیفا مکاتبه شده است و آن‌ها باید مشخص کنند که مبلغ طلب ما چقدر است که در چند روز آینده فکر می‌کنم مشخص شود. میزان طلب‌مان از AFC هم که مدت‌هاست پیگیری می‌کنیم، مبلغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است. طی سفری که برای بازی‌های جام جهانی داشتیم دیداری با شیخ سلمان و اینفانتینو داشتیم که وزیر ورزش محبت کرد و جلسه‌ای را با حضور مهدی تاج هماهنگ کرد. در آن جلسه راهکاری را پیشنهاد دادند که از طریق آن بتوانیم به پول‌مان برسیم و فدراسیون در حال پیگیری این موضوع هم هست.

ما برای پرونده رادو با فیفا مکاتبه‌ای نداشتیم
درویش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای پرداخت بدهی رادوشوویچ راهکاری اندیشیده شده است یا خیر، گفت: ما برای پرونده رادو با فیفا مکاتبه‌ای نداشتیم. گفته بودیم که یک پولی به فدراسیون می‌رسد و از آن طریق پرداخت کنیم، ولی از یک طریق دیگری اقدام کردیم که ان‌شاءالله در زمان مقرر انجام دهیم.

دیاباته هرچه بیشتر بازی کند دریافتی‌اش هم بیشتر می‌شود
وی در پاسخ به این پرسش که «قرارداد با دیاباته چگونه است و پرداختی به او براساس بازی‌هایی که انجام می‌دهد است یا نه، چه بازی کند یا نکند باید پولش را بگیرد؟»، تصریح کرد: قرارداد دیاباته هم به این شکل است که یک قرارداد ثابت دارد و یک قرارداد بابت بازی کردن هم دارد و هرچه بیشتر بازی کند دریافتی‌اش هم بیشتر می‌شود.

اعضای هیئت مدیره هزینه بلیت سفر به قطر را هم شخصاً پرداخت کردند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که هزینه سفر اعضای هیئت مدیره باشگاه به قطر در زمان جام جهانی برعهده باشگاه بوده یا اسپانسر متقبل شده است، تأکید کرد: من که دعوت بودم و هزینه‌ای نداشتم. اعضای هیئت مدیره هم اقامت نداشتند و فقط یک هزینه بلیت ورزشگاه بود و هزینه‌ای نداشتیم. اعضای هیئت مدیره هزینه بلیت هواپیما را هم شخصاً پرداخت کردند و ما به آن‌ها گفتیم که بیایند هزینه هواپیما را پرداخت کنیم.

لوکادیا نه بحث مالی داشت و نه ورزشی
درویش در واکنش به این موضوع که شکایت از لوکادیا در چه مرحله‌ای قرار دارد، عنوان کرد: درباره لوکادیا اینقدر گفته شده است و همه واقف هستند که او نه بحث مالی داشت و نه بحث ورزشی، او چیز‌های دیگری را مستمسک قرار داد و نامه‌ای که روز اول داد به خاطر اتفاق ناخواسته‌ای بود که برای خانواده‌اش افتاده بود. او درخواست مرخصی ۴۸ ساعته داد و باشگاه با آن ۴۸ ساعت موافقت کرد و هم خودش و هم وکیلش اعلام کردند که بعد از این زمان به تیم ملحق می‌شود و بعد از اینکه از ایران رفت عکس آن را مطرح کرد و مواردی را اشاره کرد که ربطی به فوتبال نداشت و ما اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم و اگر در فضای سالم و غیرسیاسی حکم دهند یقینا باشگاه به حقوق حقه‌اش خواهد رسید.

لوکادیا را در فضایی سالم و بدون حاشیه جذب کردیم
وی درباره شرایط گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: مجوز حرفه‌ای را چندین ماه است که پیگیری می‌کنیم. جا دارد تشکر ویژه‌ای از آقای حسینی رئیس دپارتمان بین‌الملل‌مان داشته باشم. او برای جذب یکی دو بازیکن خارجی از جمله لوکادیا روز‌هایی تا ساعت ۵ صبح در حال ایمیل زدن بود تا اینکه یک بازیکن را در یک فضای سالم و بدون حاشیه جذب کنیم و برای مجوز حرفه‌ای هم زحمات زیادی کشیده است. الان اسامی بازیکنان‌مان را در سایت AFC بارگذاری شده و فیفا تأییدیه آن را هم داده است.

بازیکن خاصی برای خروج نداریم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که برنامه باشگاه برای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل چیست و آیا صحبتی با گل‌محمدی در این زمینه انجام داده است، تصریح کرد: ما برای نیم‌فصل با گل‌محمدی صحبت کردیم. فعلاً هنوز اسامی بازیکن خاصی را مطرح نکرده و گفته که در حال بررسی است. ما فقط آل‌کثیر را جذب کردیم که امروز قرار است قراردادش ثبت شود و بازیکن خاصی هم برای خروج نداریم.

رای پرونده لوکادیا در فضایی سالم به سود ماست
درویش در واکنش به این موضوع که جدایی لوکادیا همه را یاد رفتن استوکس انداخت و اینکه چه اقداماتی انجام دادند که پرونده مهاجم هلندی یک بدهی جدید برای باشگاه به وجود نیاورد، گفت: همانطور که عرض کردم شکواییه‌ای را تنظیم کردیم. یک صراحت‌هایی در قرارداد ما وجود دارد که ترجیح می‌دهیم خیلی به آن نپردازیم تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. یقیناً اگر براساس قوانین حقوقی بین‌المللی صورت بگیرد، نسبت به اینکه بازیکنی اینگونه جدا شود هیچ موردی نداریم و اگر در یک فضای سالم رأی دهند ما رأی می‌گیریم.

وی درباره شرایط ساختمان باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: چند روز پیش به اتفاق مهدی تاج به شرکت شستا رفتیم و درباره توقیف ساختمان باشگاه و ساختمان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کردیم که خیلی جلسه خوبی بود. اساساً این حکم به جهت عدم دفاع حقوقی فدراسیون فوتبال در زمان مقرر صادر شد، چون اسنادی که جدیداً به شرکت شستا ارائه شد مبین این موضوع است که فدراسیون فوتبال آن پول را پرداخت کرده است، ولی چرا آن روز به خوبی دفاع نشده است، بنا شد در استعلامات و نامه‌های جدیدی که فدراسیون فوتبال آماده و ارائه می‌کند، به موضوع پرداخته شود. یک نامه‌ای هم وزیر ورزش به رئیس قوه قضائیه نوشت و مجاری حقوقی آن در حال طی شدن است.

این کار سختی نیست که هر طلبکاری می‌آید من بگویم پول را بردارد و برود
مدیرعامل باشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «باشگاه پرسپولیس ۲۱۰ میلیارد تومان سپرده در بانک شهر دارد و ۱۳۵ میلیارد هم وام از این بانک دریافت کرده است که تا سال آینده باید مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به بانک برگرداند که قرار است ۸۰ میلیارد آن از طریق سود این سپرده پرداخت شود. در حالی که باشگاه هیچ کارگزاری هم ندارد، شرایط پرداخت این وام تا تیرماه سال آینده چگونه خواهد بود؟»، گفت: ما مبلغ بیشتری را در بانک سپرده داریم و قرار است مجدداً این برنامه را تمدید کنیم تا بتوانیم از محل درآمد این سپرده بازپرداخت وام را انجام دهیم. ما تا سه سال می‌توانیم این وام را تمدید کنیم. کارگروه اقتصادی ما هم دو سه طرح دارند که اگر عملیاتی شود می‌توانیم از محل درآمد آن اقساط وام را پرداخت کنیم. همه برنامه ما این است که این سپرده‌ای را که داریم برداشت نکنیم، چون یکی از طلبکاران ما حکم توقیفی روی این پول گذاشته است و یک مقدار زیادی از آن را برداشت کرده است. ما اسنادی ارائه می‌کنیم که اساساً طلبی نداشته است و روی یکسری دسیسه‌ها از حساب ما برداشت کرده است. این کار سختی نیست که هر طلبکاری که می‌آید من بگویم پول را بردارد و برود و این کار سختی نیست. اینکه ما این همه ممارست و درد و رنج را تحمل می‌کنیم تا بتوانیم آب رفته از جوی را برگردانیم، علتش همین است و همه تلاش‌مان را می‌کنیم و اگر بتوانیم توفیقی در این پرونده‌ها داشته باشیم این پول‌هایی هم که برداشته شده برگردانیم می‌توانیم این پول‌ها را برای سرمایه‌گذاری نگه داریم.

کارگزار باشگاه ۷۳ میلیارد هزینه کرده است
درویش در مورد اینکه کارگزار قبلی باشگاه پولی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: کارگزار قبلی در دوره‌ای که من آمده‌ام ۱۲ تا ۱۵ میلیارد پول داده است، کلِ پولی که داده بود ۷۳ میلیارد طبق فاکتور است. از این ۷۳ میلیارد، ۳۳ میلیارد روز اول به سازمان لیگ بابت تبلیغات داده است. ۲۰ میلیارد به صدری داده و یکسری هم هزینه کرده است. حدود ۱۳، ۱۴ میلیارد هم به ما داده است.

تمام اسپانسر‌ها از ما ادعای طلب دارند
وی راجع به طلب‌هایی که از اسپانسر باشگاه در سال‌های گذشته دارند، خاطرنشان کرد: همه این شرکت‌ها ادعا کردند که آن‌ها از ما طلب دارند. همه این پرونده‌ها در دادگاه است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که تعاملی با سازمان لیگ صورت گرفته تا طلب‌های تبلیغات محیطی را دریافت کنند؟ گفت: شاید بیشتر از ۱۰ جلسه با سازمان لیگ برگزار کردیم و روی نقطه‌نظراتی ما اختلاف داشتیم، بنا است که روز شنبه یا یکشنبه این موضوع را برای آینده مسابقات نهایی کنیم. حتی برای تبلیغاتی که برای خودمان است ما با آن‌ها توافق می‌کنیم که در انتها یک پولی به سازمان لیگ بدهیم تا بعد از آن بنشینیم که از ۸ بازی گذشته که میزبان بودیم چقدر باید دریافت کنیم. باید تفاهم کنیم که چقدر این مبلغ برای ما است. قبلا تفاهم کرده بودیم که ما در هر بازی ۳ میلیارد به آن‌ها بدهیم. امسال یک مبلغ دیگری گفتند و ما گفتیم که زیاد است و در این صحبت‌ها بودیم که آن‌ها یک مقدار از آن فضای تبلیغاتی که متعلق به ما بودة را فروختند و قرار شد یک قرارداد ببندیم که آن ۷۰ درصد که برای ما است را به ما بدهند. یک توافق کردیم منتها به تغییر مدیریت سازمان لیگ خورد، ما قبلا با درودگر توافق کردیم و امضای ما بود و بعد از آن تغییرات صورت گرفت و قرار شد که توافق جدیدی انجام دهیم تا روز شنبه و یکشنبه نهایی شود. سازمان لیگ گفته که این ۸ هفته برای ما بوده است. ما با درودگر توافق کردیم که تبلیغاتی هم که برای ما بوده است به سازمان لیگ بفروشیم و فقط هزار ثانیه برای ما باشد و ۳ هزار ثانیه مابقی آن را پولش را بگیریم. با درودگر توافق ضمنی کردیم که تغییر کرد. آقایان جدید که آمدند و گفتند آن قرارداد عملیاتی نشده است و به دست‌انداز‌های مختلفی خوردیم و این دوستان هم دو، سه هزار ثانیه را فروختند و از این جهت ما گفتیم که بیشتر از ۳۰ درصد فروختید، جلسه پرتنشی هم برگزار کردیم و قرار شد که ظرف روز‌های شنبه یا یکشنبه به توافق نهایی برسیم.

وی در خصوص قراردادی حدود ۱۱۰-۱۲۰ میلیاردی با ایرانسل بستید، تا الان چقدر از این را مبلغ دریافت کردید؟ گفت: آن‌ها هر تعهدی که تا این زمان داشتند را پرداخت کردند. ما زودتر هم از آن‌ها خواهش کردیم که پرداخت کنند، انجام دادند.

طلبکاران باشگاه نسبت به مدیرانی که در زمان آن‌ها بدهی به وجود آمده در اولویت هستند
درویش با اشاره مجدد به مطالبات رویانیان گفت: یک مدیر طلبکار است و درست می‌گوید. با این حال اگر قرار است پول طلبکاری را بدهم، مدیرعامل یا سرپرست سابق اولویت دارد یا افراد عادی که در دوره مدیریت آن فرد طلبکار شده‌اند؟ شما می‌توانید جستجو کنید و ببینید روزی که رضا درویش به باشگاه پرسپولیس آمده، به‌عنوان فردی اقتصادی و پولدار آمده است یا خیر. با این حال این آورده‌ها در کار نبود و آن فرد به‌خاطر مبلغی که پرداخت کرده بود، اقامه دعوی و حساب را توقیف کرد.

برخی پرونده‌ها را نمی‌توان کاری کرد و نه باز است، نه بسته
«ما وارث چیز‌هایی هستیم که بر ما تحمیل می‌شود و هیچ راهی نداریم.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: برخی پرونده‌ها را نمی‌توان کاری کرد و نه باز است، نه بسته. مثلاً یک نفر گفته بود که یک ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس است. می‌رویم ببینیم سند این ساختمان کجاست که می‌بینیم با آن وام گرفته‌اند. حالا وام کجاست؟! پرونده باز مانده و سپس می‌گویند ساختمان برای کسی دیگر است.

نمی‌شود قرارداد بازیکنی که امروز خوب بوده است را چند برابر کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره احتمال افزایش مبلغ قرارداد محمد عمری بیان کرد: باشگاه استعدادی را شناسایی و روی او سرمایه‌گذاری کرده است. نمی‌شود هر کسی که امروز خوب بوده است، قراردادش را چند برابر کنیم. البته این مسائل به کادر فنی ارتباط دارد. ما رقم قرارداد یک بازیکن در هنگام جاری بودن قرارداد را افزایش ندادیم؛ مگر اینکه مدت آن را افزایش داده باشیم. مثلاً یک بازیکن دو سال قرارداد دارد و آن را چهار ساله تمدید می‌کنیم که به رقم آن اضافه می‌شود.

باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال ۲۰۰، ۳۰۰ پرونده دارند
درویش درباره جلسه خود با رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما مشکلات خودمان و جزئیات پرونده‌های جاری را گفتیم. ایشان محبت داشت و به معاونش منتقل کرد. من در جلسه با معاون دادستان کل کشور گفتم اگر ممکن است، یک شعبه دادگستری مختص پرسپولیس و استقلال داشته باشیم. این دو باشگاه ۲۰۰، ۳۰۰ پرونده دارند که اگر متمرکز باشند، فرصت رسیدگی وجود دارد. در این شرایط، همه پرونده‌ها به سرانجام می‌رسد و یک نفر باید باشد که فقط به پرونده‌های ما برسد. فردی که معاون حقوقی باشگاه درباره او صحبت کرد، هفت یا هشت پرونده دارد.

تأسیس بانک معیار‌هایی می‌خواهد که شاید استقلال داشته باشد، اما ما نداریم
وی در مورد طرح‌های علی فتح‌الله‌زاده برای باشگاه استقلال مانند تأسیس بانک و فعالیت در جهان متاورس بیان کرد: در کاری که زیاد تبحر نداشته باشیم، صحبت نمی‌کنیم. تأسیس بانک معیار‌هایی می‌خواهد که شاید استقلال داشته باشد، اما ما نداریم. کار‌هایی داریم که اگر عملیاتی کنیم، کفاف هزینه‌های پرسپولیس را می‌دهد. اگر شورای اقتصادی پرسپولیس تصمیمی بگیرد و نظر مثبت بدهد، درباره آن فکر می‌کنیم.

امیدوارم مدیر بعدی به تعالی تیم فکر کند، نه اینکه در دادگاه‌ها دنبال بدهی باشد
مدیرعامل پرسپولیس با گلایه مجدد از وضعیت این باشگاه خاطرنشان کرد: گاهی پس از نماز صبح خواب‌مان نمی‌برد و به مسائل فعلی باشگاه و عملیاتی شدن آن فکر می‌کنیم. شرایط دشوار است و بنیه مالی جامعه هم آنقدر بارور نیست. مجبوریم با مشکلات به‌صورت کج‌دار و مریز جلو برویم و امیدوارم شرایطی باشد که مدیر بعدی به تعالی تیم فکر کند، نه اینکه در دادگاه‌ها به دنبال بدهی باشد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی