تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
وداع با حاجی و سید، بازگشت ژنرال یا ابقای ساپینتو!

استقلال و بمب‌های آماده انفجار

آبی‌های پایتخت فردا در ادامه بازی‌های جام حذفی فوتبال ایران باید با تراکتور بازی کنند در حالی که اوضاع تیم و مدیریت آن درگیر یک دعوای درون سازمانی پرحاشیه است.

کد خبر: ۱۴۳۳۹۳
۱۳:۵۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

استقلال و بمب‌های آماده انفجار

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مهم‌ترین دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی را استقلال برابر تراکتور برگزار خواهد کرد و طبق قرعه آبی‌پوشان میزبان مسابقه خواهند بود با این حال به نظر می‌آید تمرکزی برای این بازی مهم در باشگاه وجود ندارد. آبی ها که چند هفته ای است در لیگ نتایج ضعیفی گرفته‌اند در هفته پانزدهم لیگ نیز بازی را به همین حریف واگذار کردند و حالا یک هفته پس از آن باخت و متهم شدن بازیکنان به کم کاری، گفته می شود که این آخرین شانس ساپینتو برای ادامه همکاری با استقلال است.

گذشته از مشکلات مالی استقلال که این روزها بازیکنان را مقداری بی‌انگیزه کرده است،  دیدار با تراکتور می تواند یک بازی انتقامی لیگ محسوب شود. هر چند این بازی به میزبانی استقلال و در آزادی برگزار می شود ولی نبود تماشاگر امتیاز میزبانی را از استقلال گرفته است. ساپینتو می خواهد در این بازی فرصت بیشتری به تعدادی از بازیکنانی دهد که در لیگ و تا اینجای فصل کمتر در زمین حضور داشتند.

نیمکت لرزان 

ریکاردو ساپینتو مربی ۵۰ ساله پرتغالی انتخاب مدیر سابق استقلال، سردار آجورلو بوده و از آنجایی که معمولا هر مدیری کادر خودش را دعوت به کار می‌کند، از ابتدای حضور مجدد فتح الله زاده در استقلال، ظاهرا گفتگوهای پنهانی او با امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی وجود داشته و به نظر می‌آید مدیر عامل جدید قصد تغییر دارد. هر چند که مسئولان باشگاه زیر بار این داستان نمی‌روند و پس از جلسات هیات مدیره عنوان کردند که حمایت همه جانبه از کادر فنی انجام می دهند ولی اهالی فوتبال می‌دانند که برای فتح‌الله زاده در این روزها امیر قلعه‌نویی گزینه اول است و اگر بحث حضور او در تیم ملی، به نتیجه نرسد دیر یا زود او به نیمکت استقلال بازمی گردد.

استقلال و بمب‌های آماده انفجار

 

البته فتح الله زاده بیکار ننشسته و بر اساس رابطه استاد و شاگردی قدیم و رابطه حسنه ای که با فرهاد مجیدی دارد، صحبت‌هایی هم‌ با او انجام داده است ولی به نظر می رسد که فرهاد علاقه چندانی به بازگشت به ایران در شرایط فعلی نداشته باشد. پس گزینه قلعه نویی محتمل‌تر است. او ۵ فصل کامل سرمربیگری تیم استقلال تهران را بر عهده داشته و در دو مقطع دیگر یعنی ۱۳۸۱ و ۱۳۸۷ نیز تیم استقلال را در انتهای فصل در بازی‌های جام‌حذفی هدایت کرده‌است. ژنرال پس از منصور پورحیدری که ۸ قهرمانی در مسابقات رسمی، ۳ بار لیگ تهران، ۲ بار لیگ ایران، ۲ جام حذفی ایران و ۱ بار جام باشگاه‌های آسیا بدست آورده، با ۵ قهرمانی در مسابقات رسمی در کنار رایکوف که او هم ۵ قهرمانی در مسابقات رسمی ۲ بار لیگ تهران، ۲ بار لیگ ایران، و ۱ بار جام باشگاه‌های آسیا بدست آورد، دومین مربی پرافتخار تاریخ باشگاه استقلال است.

جنگ سردار و حاجی علنی شد

جدل زیر پوستی هم میان سردار آجورلو و علی فتح الله زاده چند روزی است که به صورت جنگ عیان در آمده که مضمون آن این است: «چه کسی پول بیشتری خرج کرده؟»

چندی پیش سردار آجورلو در گفت‌وگوی مفصل با یک سایت خبری عنوان کرده بود که در استقلال کودتایی علیه شکل گرفته و او بدون بمب ترکیدن استقلال را بعد از ۹ سال قهرمان کرده است. شب گذشته هم نوبت فتح‌الله زاده بود که جواب او را بدهد. مدیر عامل آبی‌ها در برنامه فوتبال برتر انتقادات همه جانبه‌ای را به مدیریت آجورلو وارد کرد و بیننده را به یاد مناطره‌های زمان انتخابات ریاست جمهوری انداخت که در فضای باز این دوران، کاندیداها هر می‌خواستند و هر آنچه از هم می‌دانستند را روی دایره ریختند.

فتح الله زاده در این  گفتگوی تلویزیون گفت: «فضای خیلی بد شده است. آقای قربانزاده (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) می‌گوید ۲۴۰ میلیارد تخلف داریم. این را من نمی گویم، آقای قربانزاده می گوید. اینکه می‌گویند ۴۰۰ هکتار زمین گرفته‌ایم، خب کجاست؟ ۴۰۰ هکتار پیشکش شما، ۴۰۰ متر آن را به ما نشان دهید. به شعور هوادار توهین نکنید!»

او ادامه داد: «وقتی ۷۰۰ میلیارد خرج می‌کنید و ۶۰۰ میلیارد تعهد هم ایجاد کرده‌اید، یعنی ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اید. کل مدیران تاریخ استقلال روی هم چنین رقمی هزینه نکرده‌اند.»

فتح‌الله زاده در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه باشگاه هنوز حقوق ساپینتو را پرداخت نکرده است. گفت: «قبل از سوپر جام، ساعت ۱۲ شب دوستی به من زنگ زد و گفت سرمربی گفته پولم را نگرفته‌ام و نمی‌آیم. صبح از دوستان پول قرض گرفتم و در فرودگاه به او پول دادم. دوستی که با من از صبح تا شب بود، وقتی برگشتیم تهران، تازه به من گفت که دستیار ساپینتو نمی‌تواند از کشور خارج شود و با کمک سردار ذوالقدر، آن وقت شب مسئله را حل کردیم.»

فارغ از ماجرای ساپینتو و مسائل مالی، خبرهایی مبنی بر جدایی احتمالی سید حسین حسینی و روزبه چشمی هم به گوش رسیده که ممکن است به زودی عملی شود. دو بازیکن مهم استقلال پیشنهادهایی از کشورهای عربی دارند و حتی ظاهرا فرهاد مجیدی نیز آنها را می‌خواهد. در عین حال میانه حسینی دروازه‌بان اول استقلال نیز با فتح‌الله زاده بعد از برنامه دوشنبه شب کمی به هم خورده و به نظر می‌رسد حسینی تمایل به رفتن هم داشته باشد. از یک طرف رفتن این دو بازیکن به استقلال کمک مالی خواهد کرد و از سوی دیگر فقدان این دو بازیکن تاثیرگذار هم کار را برای مربی تیم سخت می‌کند و دفاع از عنوان قهرمانی دشوارتر از همیشه خواهد شد. 

استقلال و بمب‌های آماده انفجار

تغییر در هیات مدیره!

تازه‌ترین چالش پیش‌روی استقلال نیز به تحولاتی که قرار است سازمان خصوصی‌سازی به دستور وزارت امور اقتصادی و دارایی در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام دهد و افراد خبره در حوزه مالی و اقتصادی را جایگزین افراد فوتبالی اما بی‌عمل کند. به هر حال نکته همه این تغییرات نیز می‌توان این باشد که با تغییر در چیدمان اعضای هیات مدیره، این امکان وجود دارد که مدیر عامل نیز تغییر کند.

چندی قبل دکتر قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی تلویحا اعلام کرد که اداره امور در باشگاه استقلال از زمان بازگشت فتح‌الله زاده نیز تفاوت چندان با دوران آجورلو نکرده و همچنان به روش سنتی و غیرشفاف مدیریت اعمال می‌شود و این می‌تواند پیغامی برای آینده و احتمالا جابجایی دوباره در این کرسی باشد. وضعیتی که حتی وزارت ورزش نیز نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.

در نهایت آنچه از شواهد برمی آید استقلال کار دشواری پیش‌رو دارد. فتح الله زاده باید تمام ‌فصل را بدود تا بدهی باشگاه را کم کند و فرصت چندانی برای مدیریت بازیکنان و بررسی کم کاری یا مسائل انضباطی ندارد.

استقلال  در لیگ، ۵ امتیاز با صدر فاصله دارند و جبران آن در شرایطی که پرسپولیس در اوج است و تیم‌هایی مثل سپاهان و گل‌گهر نیز انگیزه های زیادی دارند کار دشواری است.

بنابراین جام حذفی فعلا یک راه میانبر برای فتح جام و به دست آوردن دل هواداران است، هرچند آبی ها چند سالی است در کسب آن ناکام مانده اند. باید دید آیا استقلال می تواند این فصل به این‌ جام مهم دست پیدا کند یا طوفان تغییرات و دعواها همه چیز را به هم خواهد ریخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی