تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

نماینده تبریز: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس با اشاره به اینکه نسبت عضویت هیات علمی به دانشجو در واحد‌های علمی کاربردی در بدترین شرایط است، گفت: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم.

کد خبر: ۱۴۳۲۹۳
۱۰:۳۸ - ۲۰ دی ۱۴۰۱

نماینده تبریز: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم

دیدارنیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آموزش علمی و تکمیلی مورد رضایت وزارت علوم انطباقی با نیاز کشور و شرایط اقتصادی ندارد از سوی دیگر محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی فنی و مهارت آموزی و آموزش علمی و کاربردی ایجاد می‌کند که لازم است تقویت، رعایت استاندارد و رسمیت دادن به آموزش کاربردی لحاظ شود که متاسفانه چنین نیست.

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوالش از وزیر علوم و تحقیقات در خصوص اصلاح فرآیند تجدیدنظر بر اجرای شیوه‌های کنونی و عدم حمایت از آموزش‌های علمی و کاربردی، گفت: رابطه آموزش علمی و تکمیلی از هم گسیخته است در حالی که کشور‌های دیگر تجارب موفقی دارند که با فرهنگ سازی رشته‌های فرعی را در کنار رشته‌های اصلی آموزش می‌دهند و افراد شاغل در رشته‌های فنی دانش خود را براساس علاقه شخصی در رشته‌های شخصی پی جویی کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: آموزش علمی و تکمیلی مورد رضایت وزارت علوم انطباقی با نیاز کشور و شرایط اقتصادی ندارد از سوی دیگر محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی فنی و مهارت آموزی و آموزش علمی و کاربردی ایجاد می‌کند که لازم است تقویت، رعایت استاندارد و رسمیت دادن به آموزش کاربردی لحاظ شود که متاسفانه چنین نیست.

وی گفت: همانطور که وزیر در سخنان خود گفت در واحد‌های علمی کاربردی نسبت عضویت هیات علمی به دانشجو یک به هزار و هفتصد است که این بدترین شرایط است و در بهترین شرایط یک به ۳۰۰ را دیده ایم در حالی که در سایر دانشگاه‌ها شاهد نسبت یک به ۲۰ و یا یک به ۱۵ بوده ایم، یک علت این نسبت به دورانی برمی گردد که در آموزش و پرورش حق التدریسی‌ها تبدیل عضویت شدند، اما وزارت علوم در موارد مشابه اقدامی نکرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی