تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

کنکور و یک سوال بزرگ؛ اینترنت قطع می‌شود؟!

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص بحث محدودیت اینترنت در روز‌های برگزاری کنکور گفت: محدود شدن اینترنت منوط به تصمیم وزارت ارتباطات است. ما فقط نمی‌خواهیم که فایل یا عکس به خارج از جلسه کنکور ارسال شود، خواهان قطع کامل اینترنت نیستیم.

کد خبر: ۱۴۳۰۹۲
۱۲:۰۵ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

کنکور و یک سوال بزرگ؛ اینترنت قطع می‌شود؟!

دیدارنیوز: عبدالرسول پورعباس در نشست خبری سازمان سنجش که صبح امروز برگزار شد، گفت: در ارتباط با برگزاری کنکور، اینترنت به عنوان آخرین حلقه امنیت کنکور مطرح است. براساس مصوبه‌ای که در دستور العمل شورای امنیت کشور، قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور به صورت سراسری یا نقطه‌ای مطرح شده است. در این زمینه درخواست خود را به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارسال کرده‌ایم و در صورت تصویب ابلاغ می‌شود. نحوه اجرا و عملکرد با وزارت ارتباطات است و اختیار کامل با این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: ما لیست تمام نقاط مورد نظر را با امضای وزیر علوم و سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کرده‌ایم و انتظار داریم تصویب شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این مسیر، مطالبه مردم و داوطلبین است. زیرا بین ۸ تا ۱۶ میلیون از جمعیت درگیر این موضوع هستند و زحماتی برای رسیدن به این مرحله کشیده‌اند، سازمان سنجش نیز برای زحماتی که کشیده و پیچیدگی کار تصمصم دارد امنیت به نقطه کمال برساند.

پورعباس در ادامه تاکید کرد: همه جوانب امر پیش‌بینی شده و نقطه کمال آن محدود کردن اینترنت همراه است که این موضوع بستگی به نظر وزارت ارتباطات دارد. ما میخواهیم عکس و فایلی ارسال و دریافت نشود نه اینکه اینترنت به طور مطلق قطع شود. این موضوع از نظر فنی در اختیار وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم در مدت سه ساعت برگزاری کنکور وزارت ارتباطات این امنیت را به جوانان و داوطلبان هدیه بدهد تا دانشجویان با خیال راحت به آزمون خود بپردازند.

به گفته وی، تلاش داریم که صبح روز آزمون هم امکان گرفت عکس مقدور نباشد، برای این موضوع از تمام امکانات خود نیز استفاده کرده‌ایم. اما الان تجهیزاتی که در اختیار داوطلبان هست با آن داوطلبانی که به قصد تقلب وارد جلسه امتحان شده‌اند و برای این موضوع اجیر شده‌اند، می‌توانند در حد یک ثانیه با دستگاهی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده عکس را بگیرند و به بیرون از جلسه ارسال کنند و برگشت جواب‌های این برگه ارسال شده با یک دستگاه تلفن قابل دریافت است. هر چند سال گذشته راه برگشت برگه‌ی ارسال شده به بیرون را بستیم، اما با محدود کردن شبکه اینترنت باید راه ارسال برگه به بیرون را ببندیم. این موضوع مستلزم این است که وزارت ارتباطات با ما همکاری کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ما می‌دانیم که شبکه اینترنت شبکه حساسی است و کسب و کار مردم با این شبکه ارتباط دارد. همینطور سلامت مردم در بیمارستان‌ها با این شبکه ارتباط دارد. راضی به مختل شدن این امور نیستیم، اما از سوی دیگر جمعیت چند ده میلیونی ما متقاضی این هستند که امنیت آزمون به شدت بالایی تامین شود.

وی درباره تغییرات آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها گفت: با درخواستی که از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم؛ روسای دانشگاه‌های معین سراسر کشور به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر برای برگزاری کنکور انتخاب شده اند. به همین منظور، جلسات متعددی با روسای دانشگاه معین برگزار کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی