تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آمار ضعیف استقلال؛ مشکل ساپینتو کجاست؟

استقلال پس از قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر، این فصل نتوانسته انتظارات هواداران خود را برآورده کند و در خط دفاع و حمله آمار خوبی ندارد؛ اتفاقی که باعث شده آنها به رده چهارم جدول سقوط کنند.

کد خبر: ۱۴۳۰۸۷
۱۱:۱۴ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

آمار ضعیف استقلال در دفاع و حمله؛ بهشت گم شده

آمار ضعیف استقلال در دفاع و حمله؛ بهشت گم شده

دیدارنیوز: استقلال «ریکاردو ساپینتو» دریک نیم‌فصل، به اندازه تمام فصل گذشته با «مجیدی» گل خورده است.

نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم، زیاد برای استقلالی‌ها خوب تمام نشد. آن‌ها ۲ هفته قبل، هم امتیاز پرسپولیس صدرنشین شدند، اما با یک مساوی و یک شکست در ۲ بازی پایانی نیم فصل، ۵ امتیاز از صدر فاصله گرفتند. استقلال حالا تیم چهارم جدول است و جایگاه این تیم، تفاوت زیادی با توقع هوادارانش دارد. استقلالی‌ها نه در زمینه گلزنی و نه در زمینه گل نخوردن، تیم چندان موفقی نبوده‌اند. فصل پیش اقتدار دفاعی استقلال، تیم فرهاد مجیدی را به قهرمانی رساند و این فصل، آن‌ها نتوانسته‌اند مسیر خوب فصل پیش را ادامه دهند.

پنجمین خط دفاعی

استقلال این فصل، صاحب پنجمین خط دفاعی برتر لیگ است. مس رفسنجان با ۴ گل خورده بهترین خط دفاعی را دارد، پرسپولیس و آلومینیوم اراک با ۶ گل خورده دوم هستند، سپاهان با ۹ گل خورده در رده چهارم قرار گرفته و استقلال با ۱۰ گل خورده، پس از آن‌ها پنجمین خط دفاع برتر لیگ محسوب می‌شود. استقلال فصل پیش که به قهرمانی لیگ رسید، مجموعا ۱۰ گل خورده بود و حالا در یک نیم فصل، همین تعداد گل خورده را در کارنامه دارد. موضوعی که شاید، یکی از دلایل اصلی ناکامی آن‌ها در رسیدن به صدر جدول بوده است. پرسپولیس به عنوان دومین خط دفاع برتر لیگ، بیشتر هفته‌های نیم فصل اول را صدرنشین بوده و استقلال با گل‌های خورده بیشتر، حتی یک بار نتوانسته هفته را به عنوان صدرنشین تمام کند.

ضعف مقابل بزرگان

استقلال که در هفته‌های ابتدایی زیاد گل می‌خورد، در هفته‌های پایانی نیم فصل شرایط بهتری داشت و ۵ بازی از ۷ بازی آخر توانست بدون گل خورده زمین را ترک کند. مشکل اصلی آن‌ها اما، مقابل تیم‌های بزرگ لیگ برتر است. استقلالی‌ها در ۲ بازی مقابل پرسپولیس و تراکتور، از هر کدام ۲ گل خوردند. پیش از آن‌ها سپاهان هم ۲ گل به استقلال زده بود و گل‌گهر و فولاد، دروازه ساپینتو را باز کرده بودند. استقلالی‌ها مقابل تیم‌های ضعیف‌تر لیگ، دروازه‌شان را بسته نگه می‌دارند و مقابل تیم‌های بزرگ‌تر، راحت گل می‌خورند.

خط حمله کمرنگ

خط حمله استقلال هم در این فصل، آنقدر خوب نیست که بتواند آمار گل‌های خورده این تیم را جبران کند. استقلال در ۱۵ بازی نیم فصل اول، فقط ۱۵ گل زده و آمار ضعیف یک گل زده در هر مسابقه را دارد. سپاهان، پرسپولیس، گل‌گهر، نساجی و تراکتور، همگی از استقلال بیشتر گل زده‌اند. داشتن ششمین خط حمله لیگ برتر، چیزی نیست که بتواند استقلال و ساپینتو را به رویاهای‌شان برساند. استقلالی‌ها یا باید دوباره خط دفاعی مستحکمی مثل فصل پیش داشته باشند تا با برد‌های حداقلی به جام برسند، یا صاحب خط حمله‌ای شوند که همیشه از گل‌های خورده‌شان، بیشتر گل بزند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی