تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

«مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه، در پانزدهمین دور رای‌گیری و با اعطای امتیازات زیاد به نمایندگان مخالف، بالاخره توانست به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا برسد.

کد خبر: ۱۴۳۰۷۹
۰۹:۵۴ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

«مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

دیدارنیوز: بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد.

به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در پنج روز گذشته در ۱۴ رای‌گیری مختلف نتوانست ۲۱۸ رای لازم برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد.

در انتخابات میاندوره‌ای نوامبر سال گذشته آمریکا، جمهوری‌خواهان با اختلاف کمی کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند. جمهوری‌خوهان ۲۲۲ کرسی این مجلس را به خود اختصاص دادند و اگر بیش از ۴ نماینده جمهوری‌خواه از او حمایت نمی‌کردند، آرای کافی برای ریاست مجلس را به دست نمی‌آورد. همین اتفاق هم افتاد.

حدود ۲۰ نماینده جمهوری‌خواه تندرو، که مک‌کارتی را «به اندازه کافی محافظه‌کار» نمی‌دیدند، در ۱۴ دور اول رای‌گیری‌ها به هر کسی رای دادند به جز مک‌کارتی، از دیگر اعضای جمهوری‌خواه حاضر در مجلس نمایندگان گرفته تا حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در مجلس نیست، اما بر اساس قانون اساسی آمریکا رئیس مجلس نباید لزوماً از بین نمایندگان آن دوره انتخاب شود.

با این حال امروز در پانزدهمین دور رای‌گیری و با اعطای امتیازات زیاد به نمایندگان مخالف، مک‌کارتی بالاخره توانست به ریاست مجلس نمایندگان برسد. اما مسیری که او برای رسیدن به این جایگاه طی کرد، نشان می‌دهد که در دو سال آینده ممکن است هر رای‌گیری برای تصویب هر لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا، به ایجاد یک بن‌بست مشابه منجر شود.

با این حال، خودش با این پیشبینی‌های تیره و تار از سرنوشت دو ساله این دور از مجلس نمایندگان آمریکا موافق نیست و گفت: اتفاقا این نکته مثبت ماجراست. این فرایند خیلی طول کشید و ما در خلال آن مدیریت را یاد گرفتیم.

این بن‌بست پنج روزه فعالیت مجلس نمایندگان را با مشکل مواجه کرده بود، زیرا بدون انتخاب رئیس، مجلس نمی‌تواند کار خود را آغاز کند و هیچ یک از نمایندگانی که در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ پیروز شدند، نمی‌توانستند سوگند یاد کرده و عضو رسمی این مجلس محسوب شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی