تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پایان خوش نیم‌فصل برای «نکونام» و «ساکت»

تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار تهران با برتری مقابل حریفان خود نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران را با برد به پایان بردند تا جواد نکونام و ساکت الهامی ناکامی‌های قبلی را فراموش کنند.

کد خبر: ۱۴۳۰۱۷
۱۷:۴۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

پایان خوش نیم‌فصل برای شاگردان «نکونام» و «ساکت»

دیدارنیوز: هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران با برتری فولاد خوزستان و هوادار تهران آغاز شد.

لیگ برتر فوتبال ایران به ایستگاهی پایانی خود در نیم‌فصل نخست رسید و امروز باید ۲ مسابقه از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در اراک و تهران برگزار می‌شد که در اراک، آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی میزبان فولاد خوزستان با سرمربیگری جواد نکونام بود و در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران هم تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران باید مقابل هم قرار می‌گرفتند که هدف‌گذاری آلومینیوم، فولاد و ذوب‌آهن رسیدن به رتبه پنجم جدول و تلاش هوادار برای فاصله گرفتن از تیم‌های پایین‌جدولی بود.

درخشش «کنت» و سوغات ارزشمند فولادی‌ها
مهدی رحمتی و جواد نکونام، ۲ همبازی سابق در تیم ملی و تیم استقلال امروز در کسوت سرمربیان تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان باید مقابل هم قرار می‌گرفتند. ۲ تیم انگیزه‌شان این بود که بتوانند با پیروزی در مسابقه امروز به رتبه پنجم جدول صعود کنند و محمدحسین ترابیان قضاوت این مسابقه حساس را برعهده داشت و از ساعت ۱۴:۰۵ نبرد شاگردان رحمتی و نکونام در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز شد.

فولادی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند، اما هر چه زمان بازی گذشت توپ بیشتر در اختیار بازیکنان آلومینیوم قرار گرفت و شاگردان مهدی رحمتی توانستند موقعیت‌های گلزنی جدی‌تری روی دروازه فولاد خلق کنند که درخشش کریستوفر کنت مانع از فروپاشی دروازه فولاد شد. در دقیقه ۲۸، احمد عبدالله‌زاده هافبک پیش‌تاخته فولاد توانست با ضربه سر دروازه حسین پورحمیدی را باز کند و فولاد را پیش انداخت.

شاگردان رحمتی بعد از دریافت گل اول، حملات پردامنه خود را از سر گرفتند، اما درخشش کنت و یک مهار استثنایی از او در دقیقه (۱+۴۵) باعث شد تا دروازه فولاد در نیمه نخست بسته بماند و شاگردان جواد نکونام با برتری یک‌گله به رختکن بروند. در نیمه دوم، فولادی‌ها به خوبی توانستند از اندوخته یک‌گله خود دفاع کنند و با وجود آنکه بازی برخلاف نیمه نخست، جذاب و پر سرعت نبود، اما شاگردان نکونام در انجام ماموریت محوله موفق بودند.

فولاد در روزی‌که در حین برگزاری بازی، دچار تغییرات مدیریتی شد و با استعفای حمیدرضا گرشاسبی از سمت مدیرعاملی باشگاه موافقت شد، توانست بعد از سفری پرماجرا به اراک، با یک گل تیم آلومینیوم را شکست بدهد تا شاگردان جواد نکونام با ۲۰ امتیاز به دلیل گل زده کمتر نسبت به نساجی مازندران در رتبه ششم جدول قرار گیرند. آلومینیوم اراک هم که یک دیدار معوقه برابر گل‌گهر سیرجان دارد و ۲۶ دی‌ماه این دیدار انجام خواهد شد، با شکست خانگی امروز، فرصت صعود به رتبه پنجم جدول را از دست داد و شاگردان رحمتی با ۱۹ امتیاز و تفاضل ۲+ به رتبه هفتم جدول سقوط کردند.

قرمزپوشان اهوازی هفته آینده در جام حذفی، روز سه‌شنبه بیستم دی‌ماه در خانه مقابل خوشه طلایی ساوه قرار خواهند گرفت و آلومینیوم اراک هم در همان روز باید برابر تیم آریو اسلامشهر به میدان برود.

کاپیتان «پورقاز» و گل ۳ امتیازی به ذوب‌آهن
هوادار تهران و ذوب‌آهن اصفهان برگزارکننده دیگر مسابقه روز نخست هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. شاگردان ساکت الهامی در تیم هوادار به دنبال رسیدن به میانه‌های جدولی بودند و به ۳ امتیاز خانگی نیاز داشتند و در آن‌سوی میدان، تلاش ذوبی‌ها برای پرواز به رتبه پنجم جدول و ادامه روند خوب خود بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.

وحید زمانی مسئولیت قضاوت بازی امروز را برعهده داشت و با سوت او، نبرد ۲ تیم از ساعت ۱۴ در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران آغاز شد. بازیکنان هوادار بازی را بهتر آغاز کردند و اولین موقعیت جدی توسط شاگردان الهامی در مسابقه امروز خلق شد، اما پارسا جعفری دروازه‌بان جوان ذوبی‌ها غافلگیر نشد و آمادگی خوبی را از خود نشان داد.

بازیکنان ذوب‌آهن بعد از شروع خوب تیم هوادار در نیمه نخست، بیشتر صاحب توپ و میدان شدند، اما در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند و در حالی‌که تصور می‌شد نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد، عزت‌الله پورقاز در دقیقه (۲+۴۵) توانست گل برتری تیمش را با ضربه سر وارد دروازه ذوب‌آهن کند تا روی ارسال یک ضربه کرنر، شاگردان الهامی برنده نیمه نخست شوند.

سفیدپوشان هوادار در نیمه دوم به خوبی توانستند برتری خود را حفظ کنند و اجازه تهدید دروازه تیم‌شان را به بازیکنان ذوب‌آهن ندادند و ۲ کارته شدن صادق صادقی و اخراج هافبک باتجربه ذوب‌آهن، عملیات بازگشت به بازی را برای شاگردان مهدی تارتار دشوارتر کرد و آن‌ها به دنبال رسیدن به گل برتری از راه دور بودند، اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود و ضربات‌شان جایی در چارچوب امیرحسین خالد‌آبادی نداشت تا با تک گل عزت‌الله پورقاز هوادار به ۳ امتیاز شیرین خانگی دست پیدا کند.

شاگردان ساکت الهامی با برتری در مسابقه امرزو امروز در جدول رده‌بندی ۱۷ امتیازی شدند و در رتبه یازدهم جدول جای گرفتند. ذوب‌آهن هم شانس صعود به رتبه پنجم جدول را از دست داد و با ۱۸ امتیاز به جایگاه دهم سقوط کرد تا بعد از ۴ هفته شکست‌ناپذیری، مجدداً شاگردان تارتار طعم شکست را بچشند. هوادار بعد از برد روحیه‌بخش مقابل ذوب‌آهن، سه‌شنبه هفته آینده (بیستم دی‌ماه) در جام حذفی باید در خانه مقابل چادرملو اردکان قرار گیرد و چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه هم ذوب‌آهن در دیداری دشوار در رفسنجان باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی در مقابل مس رفسنجان به میدان برود.

ادامه دیدار‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین دیدارها، استقلال از ساعت ۱۴ در تبریز میهمان تراکتور است و پرسپولیس در خانه از ساعت ۱۶ مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی