تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هشدار ترکیه به یونان درباره مسلح‌کردن جزایر دریای اژه

وزیر دفاع ترکیه به یونان هشدار داد که اگر جزایر واقع در دریای اژه را مسلح کرده و آب‌های سرزمینی خود را گسترش دهد، با پیامد‌های جدی روبرو می‌شود.

کد خبر: ۱۴۲۷۵۲
۱۳:۵۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۱

ترکیه و یونان

دیدارنیوز: اخیرا رسانه‌های یونان گزارش داده‌اند که مرز‌های دریایی این کشور تا ۱۲ مایل به سمت جزیره کرت می‌توانند پیش بروند. در واکنش به این موضوع، ترکیه گفت که اجازه نمی‌دهد حتی یک مایل به آب‌های سرزمینی یونان اضافه شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: همه باید بدانند که یک گام اشتباه در این مورد می‌تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد. آتن در حال انجام اقدامات تحریک‌آمیز است.

روز پنجشنبه، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، یونان را به صورت مستقیم تهدید کرد و هشدار داد، اگر آتن آب‌های سرزمینی خود را در دریای اژه گسترش دهد، با پیامد‌های جدی روبرو می‌شود.

وی ادامه داد، تصمیم ۱۹۹۵ پارلمان ترکیه درباره این مساله بدون ابهام و همچنان اجرایی است.

آنکارا پیشتر اعلام کرده بود که پیشروی یونان در آب‌های منطقه‌ای دلیلی برای جنگ است.

ترکیه بر این باور است که اگر یونان آب‌های سرزمینی خود را که اکنون شش مایل است به ۱۲ مایل گسترش دهد، در حقیقت وارد آب‌های سرزمینی ترکیه شده و این به معنای عقب راندن آنکارا از آب‌های بین‌المللی است و باعث می‌شود تا ترکیه در آب‌های سرزمینی خود گیر بیفتد.

ترکیه و یونان چندین دهه است که در تنش به سر می‌برند و خطر درگیری مسلحانه بین دو کشور از ۲۰۲۰ شدت یافته است. مناقشات منطقه‌ای شامل ادعای مالکیت در شرق مدیترانه، مناقشه در دریای اژه، قبرس و مرزبندی دریایی بین دو کشور وجود دارد. ترکیه بار‌ها دولت آتن را به استقرار تسلیحات در جزایر واقع در دریای اژه که نقض معاهده ۱۹۲۳ لوزان است، متهم کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی