تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
واکنش دبیرکل حزب مجمع ایثارگران به رفتارهایی که با خانواده علی دایی شد

کسی شوکه نمی‌شود / رفتار گانگستری، جاذبه‌ای ایجاد نمی‌کند

جواد امام گفت: مردم ما دیگر از رفتار‌های مشابه آنچه با خانواده آقای دایی شد شوکه نمی‌شوند، زیرا در مقاطع مختلف، شاهد رفتار‌های بی منطق مشابهی بوده‌اند و هیچ توضیح روشنی درباره آن‌ها دریافت نکرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۲۶۳۴
۱۱:۳۲ - ۰۷ دی ۱۴۰۱

کسی شوکه نمی‌شود / رفتار گانگستری، جاذبه‌ای ایجاد نمی‌کند

 

دیدارنیوز: جواد امام در واکنش به خبر بازگرداندن خانواده علی دایی از نزدیکی آسمان دبی به صبح ما گفت: متاسفانه سالهاست که شاهد رفتار‌های پرهزینه، عجولانه و به دور از منطق عده‌ای در کشور هستیم که ممکن است برای سرپوش گذاشتن به روی اقدامات خود گاهی به ضرورت اقدام عاجل اشاره کنند و یا مدعی شوند که فتنه‌ای را در نطفه خفه کرده اند (!)، اما وقتی به عمق ماجرا می‌نگریم می‌بینیم که اقدامات آن‌ها جز از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی، کاسته شدن از اعتماد عمومی و تشویش اذهان جامعه نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی افزود: از همین ماجرایی که برای خانواده آقای علی دایی اتفاق افتاد و هواپیما را با مسافرانش از نزدیک آسمان دبی به کشور بازگرداندند تا خانواده این چهره محبوب ورزشی را پیاده کنند، عده‌ای چنان ذوق زده شده اند که انگار مجرمی خطرناک و یا اختلاسگری فاسد ممنوع الخروج شده است. برخی نیز این گونه اقدامات را نشان دهنده اقتدار می‌دانند، در حالی که نه تنها اقتداری از این نوع برخورد‌ها حاصل نمی‌شود بلکه به نوعی نشان دهنده ضعف نیز است.

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: وقتی سخن از سرمایه اجتماعی می‌گوییم، عده‌ای هنوز معنای دقیق آن را نمی‌دانند؛ بنابراین به دلیل نداشتن درک درست از این اصطلاح، خود به عاملی برای سوزاندن فرصت‌ها و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند.

امام گفت: شخصیت‌های برجسته سیاسی، هنری و ورزشی ما به مثابه سرمایه‌هایی گرانبها هستند که گروه‌های قابل توجهی از مردم به سبک زندگی، سخنان و علاقه مندی‌های آن‌ها توجه نشان می‌دهد. باید ببینیم که ما با سرمایه‌های اجتماعی خود چه کرده ایم که امروز بخش بزرگی از آن‌ها را از دست داده ایم.

او بیان کرد: در دنیای سیاست، از همان ابتدا عده‌ای به بهانه حذف رقبای سیاسی خود، شخصیت‌های محبوب مردمی را با بدترین تهمت‌ها و تخریب‌ها مورد هجمه قرار دادند. برای نمونه دیدیم که چه بلایی بر سر نخست وزیر ۸سال دفاع مقدس، رییس مجلس اسبق کشور و سیدمحمد خاتمی به عنوان رییس دولت اصلاحات آوردند و همین که احساس کردند این بزرگان از محبوبیت قابل توجهی در اجتماع برخوردارند، از هیچ اقدامی علیه آن‌ها فروگذار نکردند.

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: در دنیای ورزش نیز می‌بینیم که با اسطوره‌های ورزشی کشور که باید مورد تکریم و احترام ما می‌بودند چه کردند. حتی وقتی مطلع شدند برنامه نود آقای فردوسی پور و خود ایشان درصد محبوبیت بالایی پیدا کرده، بر حذف او که می‌تواند یکی از سرمایه‌های اجتماعی کشور تلقی شود، پافشاری کردند.

جواد امام با اشاره به بازداشت برخی هنرمندان در کشور نیز گفت: جای هیچ هنرمندی زندان نیست. همانگونه که جای هیچ نویسنده، منتقد، روزنامه نگار، کارگردان، وکیل و یا ورزشکاری زندان نیست. اما می‌بینیم که به صرف بیان عقیده، چه افرادی را بازداشت کرده اند.

وی در پایان گفت: به راستی آقایان چه زمانی می‌خواهند به این نتیجه برسند که باید جاذبه بالایی داشته باشند و تکثر را بپذیرند؟ تنها در این حالت است که می‌توانند بدون تهدید و ارعاب و زندان و یا وثیقه با کسانی که نزد مردم از اعتبار و جایگاه خوبی برخوردارند در راستای منافع ملی تعامل کنند. جاذبه داشتن نیز با رفتار‌های گانگستری ایجاد نمی‌شود بلکه اولین ملزومه اش توجه به خواست عمومی و تن دادن به مطالبات قابل تحقق جامعه است. به نظرم مردم ما دیگر از رفتار‌های مشابه آنچه با خانواده آقای دایی شد شوکه نمی‌شوند، زیرا در مقاطع مختلف، شاهد رفتار‌های بی منطق مشابهی بوده اند و هیچ توضیح روشنی درباره آن‌ها دریافت نکرده اند.

 

صبح ما

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی