تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بازی‌های لیگ تا چه زمانی بدون تماشاگر است؟

در حالی که برخی مقامات می‌گویند به دلیل ناآرامی‌های اخیر در ایران، فعلا بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر است، یک روزنامه نوشته بر اساس شنیده‌ها تصمیم بر این است که دست‌کم بازی‌ها تا نیم فصل بدون تماشاگر باشد.

کد خبر: ۱۴۲۵۵۶
۲۰:۳۰ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

بازی‌های لیگ تا چه زمانی بدون تماشاگر است؟

دیدارنیوز: برگزاری دیدارهای لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران، شور و هیجان را از میادین گرفته است.

روزنامه اعتماد نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسید از این هفته کم‌کم پای تماشاچی‌ها به استادیوم‌های فوتبال باز می‌شود، بازی‌های هفته سیزدهم نیز بدون حضور تماشاچی برگزار شد. طبق شنیده‌های غیررسمی تصمیم بر این است که دست‌کم بازی‌ها تا نیم فصل بدون تماشاگر باشد.

دو، سه روز قبل از موعد بازی دو تیم تراکتور و مس کرمان در ورزشگاه یادگار امام تبریز اعلام شد این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. وعده‌ای درست همانند با تماشاچی بودن دربی که یک روز قبل از انجام رقابت تکذیب شد، به همین سیاق ۲۴ ساعت قبل از تقابل تراکتور و مس گفته شد این بازی هم مثل بازی‌های هفته‌های پیش بدون حضور تماشاچی برگزار می‌شود.

علاوه بر این مسابقه سایر دیدار‌های روز گذشته نیز در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار شد تا برای بار چندم این سوال مطرح شود که تا کی قرار است چنین رویه‌ای وجود داشته باشد؟

در دربی پایتخت رییس فدراسیون فوتبال گفت به دلیل آلودگی هوا بازی‌ها بدون تماشاچی است و رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت به دلیل مشکلات در استادیوم آزادی چنین تصمیمی اتخاذ شده است. با این حال نه در هفته گذشته اقدامی برای بازسازی قسمت‌های مشکل‌دار استادیوم آزادی صورت گرفت نه دیروز که به دلیل بارش باران آلودگی هوا در پایتخت تعدیل شده بود هواداران اجازه ورود به استادیوم برای تماشای دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان را پیدا کردند. همان‌طور که استادیوم‌های نقش جهان و فولاد آره‌نا و صنعت نفت خالی ماندند. در این میان برخی معتقدند مسائل امنیتی باعث بدون تماشاچی شدن بازی‌هاست. رضا جباری بازیکن سابق پرسپولیس در همین رابطه در مصاحبه‌ای به روزنامه اعتماد گفته بود: «راستش را بگوییم که به خاطر مسائل امنیتی دربی بدون تماشاچی شد.»

در همین زمینه شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که با توجه به شرایط دست‌کم تا پایان نیم فصل تماشاچیان فرصت حضور در استادیوم‌ها را پیدا نخواهند کرد. از این خبر چنین استنباط می‌شود که تصمیم‌گیران منتظر هستند تا در وقفه میان دو نیم‌فصل شرایط را ارزیابی کنند.

این مساله در شرایطی مطرح شده که پیش از این سهیل مهدی رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ بعد از فینال جام جهانی و در آستانه ازسرگیری مسابقات گفته بود به دلیل وقفه ناشی از جام جهانی تعطیلاتی برای نیم‌فصل درنظر گرفته نشده و این یعنی عملا فاصله‌ای میان هفته‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ وجود ندارد، اما ممکن است طی چند روز آینده اعلام شود تعطیلی چند روزه برای لیگ در‌نظر گرفته شود!

یکی از مدیران سابق ورزش ایران که نخواست نامی از او برده شود در همین رابطه گفت: «لیگ ایران بدون حضور تماشاگران به هیچ دردی نمی‌خورد. وقتی سکو‌ها خالی است معلوم نیست بازیکنان برای چه کسی بازی می‌کنند. آن‌ها با بازی کردن در استادیوم‌های خالی به هواداران این پیام را می‌دهند که ما فقط به خاطر قرارداد و دستمزدی که می‌گیریم فوتبال بازی می‌کنیم.» این مدیر ورزشی در ادامه تصریح کرد: «مشکل اصلی در حال حاضر رییس فدراسیون است. اوست که باید محکم بایستد و بگوید من اجازه ورود تماشاچیان به استادیوم را می‌گیرم و خودم همه مسوولیت‌هایش را به عهده می‌گیرم. اگر هم نمی‌تواند مسوولیت قبول کند بگوید یک مدت مسابقات تعطیل باشد تا شرایط مساعد شود.»

از اسفند ۱۳۹۸ که کرونا وارد ایران شد تنها در چند بازی محدود که شاید تعدادش به اندازه انگشتان دو دست هم نرسد بازی‌ها با حضور محدود و بعضا گزینشی تماشاگران برگزار شد. این وضعیت باعث فاصله گرفتن هواداران از تیم‌های محبوب‌شان و حتی تیم ملی فوتبال شد. انگار که فوتبال یک ورزش کاملا جداگانه از مردم است. این در حالی است که در کشور‌های دیگر که آن‌ها هم مثل ایران به دلیل کرونا مدتی بازی‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کردند، مقامات از سیاسی تا ورزشی همه تلاش‌شان را کردند که ولو با پذیرفتن مقداری ریسک هر چه زودتر بتوانند در‌های استادیوم‌ها را به روی تماشاچیان باز کنند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی