تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در نامه‌ای که برای دیدارنیوز ارسال شد

حزب راه ملت از محسن مهرعلیزاده گلایه کرد

حزب راه ملت به عنوان تشکلی که از محسن مهرعلیزاده دعوت کرد به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود کند و تا پایان در کنار او ایستاد، ضمن گلایه از این نامزد ریاست جمهوری، انتظارات خود از مهرعلیزاده را یادآور شد و در نامه‌ای که برای دیدارنیوز ارسال کرد خطاب به او نوشت: از حقوق مردم دفاع کند.

کد خبر: ۱۴۲۴۰۷
۱۶:۲۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

حزب راه ملت از محسن مهرعلیزاده گلایه کرد

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: حزب راه ملت به عنوان تشکلی که از محسن مهرعلیزاده دعوت کرد به انتخابات ریاست جمهوری 1400 ورود کند و تا پایان در کنار او ایستاد، ضمن گلایه از این نامزد ریاست جمهوری انتظارات خود از مهرعلیزاده را یادآور شد و خطاب به او نوشت: از حقوق مردم دفاع کند. متن کامل این نامه را بخوانید: 

بنام خداوند رحمان
جناب آقای دکتر محسن مهرعلیزاده
سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، حزب راه ملت با دیدگاه مخالفت صریح نسبت به حمایت از کاندیدا‌های نیابتی و پوششی و ناکارآمد در انتخابات۱۴۰۰، حاضر نشد اختیار مطالبات مردم شامل تغییر و تحول در شیوه حکمرانی و اصلاح امور را به افرادی واگذارد که هیچگونه اراده و اعتقاد قلبی به تغییر و تحول در اداره کشور و وضع موجود نداشتند.
از همین رو بصورت مستقل از شما دعوت نمود تا در عرصه انتخابات حضور یابید و در ادامه حمایت و همراهی همه جانبه از جنابعالی را در دستور کار قرار داد.

مایه‌ افتخار بود که پس از اصرار اصلاح طلبان به کناره گیری شما، برای جلوگیری از تشتت و سردرگمی مردم و اختلاف بیشتر در فضای انتخابات، و البته تشخیص درست این واقعیت که اکثریت واجدین شرایط قصد شرکت در انتخابات را ندارند؛ صرفا با بیان دقیق‌ترین و شجاعانه‌ترین نکات در مناظرات انتخاباتی، که اکثر آن موارد ظرف مدت کوتاه گذشته اثبات گردیده است و لاجرم برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد، این کناره گیری تلخ را پذیرفتید و بدون ائتلاف با هیچیک از اندیشه‌هایی که پیش بینی می‌شد شاخصه‌های توانایی و امکان ایجاد تغییر و تحول جدی و پیگیری مطالبات و خواست اکثریت مردم را ندارند، کار و رقابت را به سایر مدعیان سپردید که از این منظر نیز اراده‌ی جنابعالی در آن مقطع قابل تقدیر است و از شما کمال تشکر را داریم.

همچنان معتقدیم در بین گزینه‌های نهایی انتخابات ۱۴۰۰ جنابعالی تنها خیرالموجودینی بودید که با قرار گرفتن شما در راس قوه مجریه، کشور دچار خسارات اینچنینی نمی‌شد و اوضاع اسفناک امروز را مجبور به نظاره نبودیم!

متاسفانه کشور عزیزمان ایران این روز‌ها دچار تحولات بسیار سریع و ملت ما شاهد وقایع تلخ و ناگوار در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی است. گویی خداوند اراده فرموده است تا عیار حق طلبی و انسانیت و شرافت را فارغ از شعارها، ظواهر و گذشته افراد به چالش کشد و محک جدی بر عملکرد امروز افراد زند؛ تا مرز‌های شرافت، پاکی، حق طلبی، عدالتخواهی، و آزادیخواهی در تاریخ ایران بازتعریف، بلکه باز تثبیت شود.

از آنجا که بین حزب راه ملت و جنابعالی عهد و پیمانی اخلاقی در روز‌های نخستین مذاکرات برای حضور شما در انتخابات ۱۴۰۰برقرار شد که اگر حوادث به سمت موفقیت جنابعالی برای خدمت در جایگاه ریاست جمهوری پیش نرفت، به عنوان یک همراه و مطالبه‌گر حقوق حقه مردم و خواسته‌های مشروع و مدنی اکثریت ملت، خصوصا آنانی که تریبونی در حاکمیت ندارند، همواره در صحنه حضور داشته و دولت مستقر و حاکمیت را به وظایف و مسئولیتهایش انذار دهیم و پیگیر حقوق مردم و ناصح حاکمان باشیم.

مهم‌تر آنکه این وعده به مثابه وعده‌ای رسمی و انتخاباتی در رسانه‌های عمومی از سوی شما بیان و بر آن تاکید شد.

اگر چه اطلاع داریم که در طول یک سال گذشته به شدت درگیر و مشغول مداوای بیماری سخت و صعب العلاج همسر مکرمتان بودید و فرصت کمتری برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی داشته‌اید، و کم و بیش شاهد اظهارنظرها، نقد و توصیه به دولت در مصاحبه‌ها و گفتگو‌های شفافی که انجام داده‌اید نیز، بوده‌ایم؛ اما ضرورت حوادث ما را برآن داشت تا براساس عهد و پیمان خود با خداوند متعال و ملت شریف ایران، همچنانکه تا کنون بصورت شفاف نظرات و دیدگاه‌های خود را در قبال مواضع واقدامات صحیح و قابل تقدیر یا نا صحیح و مورد انتقاد هریک از کارگزاران و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی٫ فرهنگی در خصوص تامین منافع ملی و خواست اکثریت و حتی حفظ حقوق هر اقلیتی از ایرانیان اعلام نظر شفاف را نصب العین خود کرده‌ایم، بار دیگر و به ضرورت فضای کنونی، خصوصا در شنیدن صدای اعتراضات اخیر مدنی و مردمی به وضع نامناسب موجود در اداره کشور و لزوم گفتگو با آنان و پیگیری مطالبات مردم، به صراحت و شفافیت پیشین بر خود بایسته می‌دانیم با یادآوری عهد پیشین، از جنابعالی نیز به خاطرحضور کمتر از حد انتظار برای همراهی با ملت بزرگ ایران در این ایام سخت و پیگیری شایسته‌تر حقوق حقه بخشی از مردم که شامل معترضین به وضع موجود می‌باشند، گلایه نموده و انتظار عمل به وعده همراهی و مطالبه گری حقوق مردم و انتقاد به سیاست‌های غلط تصمیم‌گیران در حاکمیت را از شما داشته باشیم.

یقینا مستحضرید که وجه اعتراضی حرکت جوانان امری مستحدثه و جدید بوده و مرزبندی یا حمایت از وجوهی خاص از آن، دارای ارزش ماهوی و مستقلی است که می‌تواند پیمان ایستادن در کنار ملت را تفسیر و تبیین شفاف‌تری نماید.
بدیهی است نگارش و انتشار چنین درخواستی نیز در راستای عهد فی مابین و بیانیه‌های حزب راه ملت بوده و قطعا به عنوان یک سوال یا مطالبه، حق ملت شریف ایران است که از این حزب به خاطر ادعای همراهی وحضور مطالبه گرایانه، توقع شفاف سازی مواضع و عملکرد خود را داشته باشند.

از خداوند می‌خواهیم تا ما را بر عهد و پیمان خود مبنی بر پیگیری و مطالبه و استیفای حقوق حقه ملت و بیان حقیقت فارغ از جناح بندی‌ها و منفعت طلبی‌ها، در راستای منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و آزادی بیان، اعتلای کشور، امنیت و رفاه و توسعه برای ایران و ایرانیان استوار و مستدام دارد.

بکوشیم به امید روز‌های خوب برای ملت و کشور بزرگ ایران با انجام تغییر و تحول واصلاح ساختاری مورد رضایت و پذیرش اکثریت ملت ایران از هر قوم و زبان و مذهبی که باشد.

سربلندی و سلامتی برای جنابعالی و صحت، وعافیت عاجل برای همسرگرامیتان را از خداوند مسئلت داریم.

حزب راه ملت- دوم دی ماه ۱۴۰۱

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی