تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
در بیانیه ارسالی یکی از احزاب اصلاح‌طلبان به دیدارنیوز:

حزب آزادی: فرزاد شالفروش و دیگر محبوسان سیاسی، مدنی و اجتماعی را آزاد کنید

حزب آزادی خواستار آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان اعتراض‌های سیاسی، مدنی و اجتماعی، بخصوص آقای فرزاد شالفروش، عضو شورای مرکزی حزب آزادی، می‌باشد.

کد خبر: ۱۴۲۳۹۵
۱۲:۵۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

حزب آزادی: فرزاد شالفروش و دیگر محبوسان سیاسی، مدنی و اجتماعی را آزاد کنید

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: در پی احضار و بازداشت آقای فرزاد شالفروش، دبیر محترم حزب آزادی در استان تهران و عضو شورای مرکزی حزب آزادی، که حزبی است اصلاح طلب و پیشرو در خصوص پیگیری مطالبات و آزادی‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی مردم، و همچنین بازداشت عده‌ای از فعالین صنفی، سیاسی، مدنی، روزنامه نگاران، وکلا، هنرمندان، جوانان و نوجوانان، قطعا پاسخی است منفی، از سوی حاکمیت به خواسته‌ها و اعتراضات مدنی و سیاسی مردم، احزاب و فعالین سیاسی کشور.

اکنون که شاهد یکدست شدن قدرت توسط حاکمیت بوده و در پی انتخاب کمرنگ آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور و همچنین نمایندگان حداقلی مجلس با کمترین پشتوانه مردمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، درخواست داریم که بجای برخورد‌های چالش برانگیز و بازداشت منتقدین و معترضین در این اوضاع آشفته اقتصادی و سیاسی کشور، صدای مردم را بشنوید که خواهان تغییر و تحول هستند و نیز خود را ملزم بدانید که در خصوص اصلاحات ساختاری و عاجل به مردم نجیب و صبور ایران زمین، پاسخگو باشید.
سیاست تقابل با منتقدین و معترضین، با استفاده از کلیه اهرم‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، باعث افزایش خشم مردم و فاصله گرفتن از نظام و ایجاد امواج جدیدی از اعتراضات می‌گردد.

طبعاً رفتار صادقانه، بی طرفانه و عادلانه قوه قضائیه در اقامه حق در جامعه، با برگزاری دادگاه‌های علنی و نیز واگذاری بخشی از برنامه‌های صداوسیما به منتقدین و معترضین، می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

شایسته است، نحوه فرایند برگزاری تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی ترسیم شود و فضای لازم را برای آن فراهم نمایید، چرا که طبعاً مردم شهید پرور ایران با تقدیم قریب ۳۰۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز صاحبان اصلی این کشور بوده و باید به درخواست آنان احترام گذاشت.

بر حاکمیت لازم است که صادقانه و شفاف، مشخص کنند که مرز اغتشاش و اعتراض کجاست؟ و چگونه و در چه مکان و زمانی معترضین و منتقدین و دلسوزان نظام و بخصوص نسل جوان، میتوانند براساس اصل۲۷ قانون اساسی، تجمع مسالمت آمیز قانونی خود را برگزار نمایند. چرا که باید مطالبات و اعتراضات نسل جوان را جدی بگیریم، زیرا آینده کشور به دست آن‌ها رقم خواهد خورد.

از سویی دیگر، دو قطبی نمودن جامعه و قرار گیری مردم در مقابل یکدیگر و ایجاد شکاف عمیق و دو دستگی در کشور و تقسیم مردم به خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی، مخالف امنیت و منافع ملی، باعث افزایش خشم عمومی، نفرت و نافرمانی‌های گسترده مدنی، در جامعه می‌گردد.

اتخاذ رویه تقابل بجای تعامل سازنده در عرصه روابط بین المللی و نیز تمرکز بیهوده بر کشمکش‌های بی حاصل منطقه‌ای و بین المللی و اعتماد و اتکای بدون ضابطه به شرق، باعث اتلاف ثروت ملی و بیت المال و ذخایر کشور و فرسایش زیرساخت‌ها و فروپاشی اقتصادی و نتیجتا گسترش فقر، بیکاری، مهاجرت و ناامیدی در بین مردم می‌گردد که بالطبع، خسارت‌ها و فرصت‌های اقتصادی از دست رفته به هیچ عنوان برای کشور، قابل جبران نخواهد بود.

اگر شعار دولت اصلاحات را که همان گفتگوی تمدن‌ها و تعامل با دنیا است، بجای تقابل و درگیری، سرلوحه کار قرار می‌دادیم، در حال حاضر، شاهد پرداخت هزینه‌ها و خسارات گزاف بابت تحریم‌های بین المللی و افزایش نارضایتی‌های عمومی در کشور نبودیم.

گره خوردن اقتصاد، امنیت، پیشرفت و آینده کشور به برجام و به جان خریدن شدید‌ترین تحریم‌های فلج کننده بین المللی تاریخ جهان، نتیجه‌ای جز تحمیل خسارت‌های چندین هزار میلیارد تومانی بر مردم نداشته و کشور را با چالش‌های جدی و ویرانگر مواجه ساخته است.

حزب آزادی با اعتقاد راسخ به راهبرد «آزادی موهبتی الهی است» منادی آزادی‌های قانونی از جمله آزادی بیان، آزادی انتخاب، آزادی قلم در سایه عقلانیت، عدالت و اخلاق و قانون برای مردم فهیم ایران اسلامی است و طبعاً مخالف سلب این آزادی‌ها در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌باشد.

حزب آزادی با تکیه بر کلام گهربار امام علی (ع) که میفرمایند «رأس السیاسة الرفق»، مدارا جویی را در رأس تمامی سیاست‌ها و بویژه حکمرانی دانسته و با پاسداشت «اجرای بدون تنازل اصول قانون اساسی»، خواستار آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان اعتراض‌های سیاسی، مدنی و اجتماعی، بخصوص آقای فرزاد شالفروش، عضو شورای مرکزی حزب آزادی، می‌باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی