تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با امضای تفاهم نامه بین مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی محقق شد

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

به گزارش دیدار؛ مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و دکتر محمد رییس زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور، در راستای اجرای طرح "نذر تخصص مجمع خیرین کشور" تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

کد خبر: ۱۴۱۶۴۱
۱۵:۰۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

دیدارنیوز _سرویس اجتماعی: مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و دکتر محمد رییس زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور، در راستای اجرای طرح "نذر تخصص مجمع خیرین کشور" تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

پیرو امضای تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ و به دلیل اهمیت این طرح با هماهنگی انجام شده توسط دکتر ریاضی عضو مجمع و دبیر کمیته اجرایی نذر تخصص، در شانزدهم آذرماه ۱۴۰۱،   تفاهمنامه جدیدی در این رابطه که ابتدا در استان تهران اجرا و پس از بررسی و رفع نواقص احتمالی در کل کشور توسعه خواهد یافت توسط مهندس حبیب الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و دکتر محمد رئیس زاده، ریاست سازمان نظام پزشکی کشور، به امضا رسید.

لازم به ذکر است به پیوست این تفاهم نامه، تفاهم نامه مجمع خیرین کشور و وزیر آموزش و پرورش که ماده‌ای از آن به غربالگری دانش آموزان و درمان فرهنگیان اختصاص دارد نیز ارائه شد.

بر اساس این تفاهم نامه در مرحله اول دانش آموزان شهرستان پیشوای استان تهران و یکی از مناطق شهر تهران توسط پزشکان داوطلب عضو سازمان نظام پزشکی به شکل سیستماتیک و برنامه محور معاینه و غربالگری شده و در صورت نیاز، به سطوح بعدی پزشکی و تخصصی ارجاع خواهند شد. این طرح پس از اجرای آزمایشی در منطقه پیشوا به سایر مناطق استان تهران و درنهایت کل کشور گسترش خواهد یافت.


اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

کمیته کاری با عضویت معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رئیس بیمارستان فرهنگیان نیاوران، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران و نیز دبیر کمیته اجرایی طرح نذر تخصص تشکیل و روند اجرای طرح را مدیریت و نظارت خواهند کرد.

در این جلسه که با مدیریت دکتر رنجبرزاده، معاون سازمان نظام پزشکی کشور، برگزار شد، حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با اشاره به این تفاهم نامه و دو طرح "بانک زمان" و "نذر تخصص" که دو طرح بنیادین مجمع خیرین کشور هستند، به ایجاد امید در سطوح مختلف جامعه از جمله میان پزشکان و پرستاران و فرهنگیان و نسل جوان جامعه با برنامه ریزی و به دنبال آن پیگیری و عملگرایی تاکید کرد.

او این دو طرح و امضای تفاهم نامه را نیز در راستای خدمت رسانی برنامه محور  و ایجاد امید راستین در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود دانست. رییس زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور، نیز بر وجود پتانسیل‌های موجود برای رفع بسیاری از مشکلات تاکید کرد و امضای این تفاهم نامه را تنها در صورت اجرایی شدن در  راستای تحقق حل مشکلات بسیار مفید دانست و بر پیگیری و انجام آن تاکید کرد.

همچنین اعلام آمادگی شهرداری تهران در همکاری و همراهی پروژه‌های سلامت محور برشمرد.

کریمی، مدیر کل آموزش و پرورش تهران، نیز با اشاره به ۲۵ سال پیش، زمان مدیریت مهندس بور بور در جایگاه معاون وزیر و رییس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور را دوران طلایی مدرسه سازی کشور دانست و با نگاه به سابقه‌ی اجرایی درخشان مهندس بور بور و همراهی سازمان نظام پزشکی و ثمرات اجرایی شدن این تفاهم نامه، تعهد همکاری کامل آموزش و پرورش را در راستای تحقق این تفاهم‌نامه پذیرفت.

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

همچنین مقرر شد در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی خاص، اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، کما‌فی‌لسابق از مجاری قانونی به لطف خیرین ایرانی خارج از کشور تجهیزات لازم یا مشارکت مالی آن را تامین کند.

در ادامه جلسه نیز نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران از جمله معاونت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با استقبال از اجرای این طرح به مواردی، چون پروژه‌های انجام شده در همین راستا در ابن سه دانشگاه و لزوم استفاده از این تجربیات جهت هم‌افزایی، تسریع در روند اجرا و جلوگیری از موازی کاری احتمالی تاکید کردند.

پیرو بیان این مطالب مقرر شد در مرحله نخست اجرای طرح نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی مذکور هم عضو کارگروه اجرایی طرح باشند.

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

در ادامه دکتر ریاضی، دبیر کارگروه نذر تخصص مجمع خیرین کشور و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین خراسان رضوی،   محتوای طرح را توضیح داد.

همچنین اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مدیر عامل خیریه نیک‌گامان، لزوم استفاده از ظرفیت اداره کل خیربن و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت و همراهی کامل مهندس حیدری پور، مدیر کل این اداره، را در کارگروه اجرایی پیشنهاد کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر رییس سازمان نظام پزشکی کشور و معاونان، مدیر کل آموزش و پرورش کلانشهر تهران، پزشکان فرهنگی در جایگاه مدیران درمانگاه‌های آموزش و پرورش و نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، محسن ولیئی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل مجمع خیرین استان تهران، پرویز زارعی، مرادی و تقی پور حضور یافتند.

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور

در پایان این جلسه نیز سازمان نظام پزشکی کشور با اهدای مدال و نشان مدافعان سلامت از زحمات اعضای مجمع خیرین کشور در حوزه‌ی بهداشت و درمان تقدیر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی