تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گفتگوی هشتم دیدار در برنامه "اصل ۲۷" با یک استاد ارتباطات و جامعه شناس/ بخش دوم

دکتر منتظر قائم: مسئولان می خواهند با حرف هایشان جامعه را بترسانند!/ رسالتی که درست انجام شد+ویدیو

حوادث اخیر بهانه‌ای شد تا دیدار در سلسله گفتگو‌هایی با جامعه شناسان و استادان دانشگاه در قالب برنامه‌ای به نام "اصل ۲۷" این اتفاقات را واکاوی و راه حل‌هایی برای برون رفت از آن بیابد؛ هشتمین میهمان این برنامه دکتر مهدی منتظر قائم، استاد ارتباطات و جامعه شناس بود.

کد خبر: ۱۴۱۶۱۵
۱۳:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

دکتر منتظر قائم: مسئولان می خواهند با حرف هایشان جامعه را بترسانند!/ رسالتی که درست انجام شد+ویدیو

 

دیدارنیوز_ نسرین نیکنام: دکتر مهدی منتظر قائم، جامعه شناس و استاد ارتباطات است و تخصص او در حوزه ارتباطات سبب شد گفتگوی ما درباره حوادث اخیر علاوه بر تحلیل شرایط موجود از بعد جامعه شناسی به این سمت هم برود که چرا خبرنگارانی که می‌خواهند رسالت کاری خود را درست انجام دهند باید گرفتار حبس و زندان شوند.

او در بخش دوم این گفتگو به این موضوع اشاره داشت عده ای از نیروهای تندرو اصولگرا که در یکی دو سال اخیر در قوای سه گانه حضور دارند و بروز کلامی و رسانه ای زیادی هم دارند در مقایسه با دولت قبل و در رقابت با خودی ها می خواهند حرف هایی بزنند که جامعه را میخکوب و سنکوپ کنند و در نهایت آنها را بترسانند.

ویدیویی این گفتگو را اینجا ببینید.

این استاد دانشگاه درباره نحوه مدیریت ماجرای مهسا امینی و مرگ او نقد دارد، می گوید: مسئولان می گویند مشکلات مردم برای ما اهمیت دارد و تلاش می کنیم آنها را رفع کنیم اما در موضوع مهسا اینطور عمل نکردند؛ نخست شروع به انکار کردند و موضوعاتی مانند بیماری زمینه ای را به میان آوردند و حرف هایی از سوی افراد غیر مسئول زده شد که مدخلیت در موضوع نداشتند.

یکی از موضوعات مهم مطرح شده با دکتر منتظر قائم، وضعیت روزنامه نگاران بازداشتی به ویژه الهه محمدی و نیلوفر حامدی بود که او در این باره اینگونه توضیح داد: عناوینی که در دادنامه این دو روزنامه نگار بازداشتی مطرح شده تبلیغ و تبانی علیه نظام و موضوعات این چنینی مطرح شده و علیرغم اینکه به جاسوسی در آن اشاره نشده، اما در وحله اول جرمی که بر علیه آنها مطرح شد جاسوسی بود در حالیکه جاسوسی تعریف دیگری دارد و جاسوس همواره تلاش می کند به اطلاعات محرمانه ای دست پیدا کند که از آن به منفعت شخصی برسد.

دکتر منتظر قائم: مسئولان می خواهند با حرف هایشان جامعه را بترسانند!/ رسالتی که درست انجام شد+ویدیو

این جامعه شناس اذعان دارد: بارها شاهد بودیم که افرادی که در رده های بالایی کشور سالها دارای پست و مقام مهمی بودند، بعد مدت ها در مظان اتهام جاسوسی قرار می گیرند، غافل از اینکه استفاده از این واژه های بدون حد و مرز اثرات مخرب در میان مدت و بلند مدت دارد.

به گفته منتظر قائم انتظار مسئولان کشور از جامعه شناسان و روزنامه نگاران این است که وقتی آسیب اجتماعی وجود دارد، آن آسیب به آنها گزارش شود اما اتفاقی که می افتد این است که بعد از طرح مشکلات، تهدید می شویم!.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی