تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
بیست و دوحه (۲۰)، روز هفدهم جام جهانی

پرتغال ۶ - سوئیس ۱؛ جانشین «رونالدو» غوغا کرد!

پس از صعود تیم‌های بزرگی چون هلند، آرژانتین، فرانسه، انگلیس، کرواسی و برزیل به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، مراکش در ادامه غول‌کشی خود اسپانیا را در ضربات پنالتی حذف کرد تا یک شگفتی دیگر در قطر رقم بزند. پرتغال و سوئیس هم از ساعت ۲۲:۳۰ آخرین بازی یک هشتم نهایی را برگزار کردند که پرتغال با بردی پرگل و قاطع به یک چهارم نهایی رسید.

کد خبر: ۱۴۱۵۴۹
۱۸:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

گزارش زنده؛ پرتغال ۲ - سوئیس صفر

دیدارنیوز - سرویس ورزشی: تیم ملی پرتغال در شبی که رونالدو را در ترکیب اصلی نداشت، با نمایشی زیبا و دلچسب و البته هت‌تریک گونسالو راموس، سوئیس را به توپ بست و به عنوان آخرین تیم راهی یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

پرتغالی‌ها بازی را در حالی آغاز کردند که رونالدو بهترین گلزن خود را روی نیمکت ذخیره‌ها دیدند؛ اتفاقی که اختلاف او را با سرمربی پرتغال نمایان کرد.

با این حال، امشب شب گونسالو راموس جانشین رونالدو و دیگر ستاره‌های پرتغال بود تا با این برد پرگل جشن صعود بگیرند و برای جدال با مراکش غول‌کش آماده شوند؛ تیمی که اسپانیا را در ضربات مرگبار پنالتی کنار زد و حالا در یک چهارم نهایی جام جهانی است.

برای پرتغال، راموس در دقایق ۱۷، ۵۱ و ۶۷ گلزنی کرد تا اولین هت‌تریک جام جهانی در حضور رونالدو به نام او ثبت شود. په‌په ۳۹ ساله هم در دقیقه ۳۳ گل زد تا یکی از مسن‌ترین گلزنان تاریخ جام جهانی شود. گریرو و لیائو هم دیگر گلزنان این تیم بودند. برای سوئیس هم آکانجی در دقیقه ۵۸ گل زد؛ گلی که اثر چندانی در بازی نداشت. تیم یاکین در دیدار امشب مثل پنیر سوئیسی بود ..!

اما رونالدو در دقیقه ۷۳ وارد میدان شد تا شاید سهمی در این پیروزی شیرین برای کشورش داشته باشد. او یک گل هم زد که آفساید اعلام شد.

به این ترتیب، پرتغال با این برد قاطع حریف مراکش در مرحله بعدی جام جهانی شد.

برنامه دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی:

کرواسی - برزیل ۱۸ آذر
هلند - آرژانتین ۱۸ آذر
مراکش - پرتغال ۱۹ آذر
انگلیس - فرانسه ۱۹ آذر

 

مسن‌ترین بازیکنانی که در جام جهانی گلزنی کرده‌اند

۱. روژه میلا: ۴۲ سال و ۳۹ روز (۱۹۹۴)

۲. په‌په: ۳۹ سال و ۲۸۳ روز (۲۰۲۲)

۳. کریستیانو رونالدو: ۳۷ سال و ۲۹۵ روز (۲۰۲۲)

یک رکورد برای راموس

گونسالو راموس ۲۱ ساله پس از پله برزیلی، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که موفق به ثبت هت‌تریک در جام جهانی می‌شود.

گزارش زنده؛ پرتغال ۴ - سوئیس صفر

گزارش زنده؛ پرتغال ۲ - سوئیس صفر

گزارش زنده؛ پرتغال ۲ - سوئیس صفر

صحنه گل راموس از زاویه‌ای دیگر

گزارش زنده؛ پرتغال ۱ - سوئیس صفر

صحنه گل راموس برابر سوئیس

 

تکرار تاریخ برای رونالدو پس از ۱۴ سال!

برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ کریستیانو رونالدو در یک تورنومنت معتبر در پرتغال نیمکت‌نشین شد (پس از انجام ۳۱ بازی در یورو و جام‌جهانی)، آخرین بار که فوق ستاره پرتغالی بازی را از روی نیمکت شروع کرد به دور گروهی یورو ۲۰۰۸ برمی‌گشت که در نهایت با ۲ گل مورات یاکین سرمربی فعلی سوئیس برابر این تیم شکست خوردند.

مراکش ۰ (۳) - اسپانیا ۰ (۰)؛ ماتادورکُشی!

مراکش ۰ (۳) - اسپانیا ۰ (۰)؛ ماتادورکُشی!

 

ترکیب پرتغال: دیگو کاستا (دروازه‌بان)، دیگو دالوت، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو، اوتاویو، ویلیام کاروالیو، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، گونچالو راموس و ژائو فلیکس

ترکیب سوئیس: یان سومر (دروازه‌بان)، ادیمیلسون فرناندس، فابیان شار، مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، جبرئیل ساو، روبن وارگاس و بریل امبولو

 

مراکش ۰ (۳) - اسپانیا ۰ (۰)؛ ماتادورکُشی!

مراکش ۰ (۳) - اسپانیا ۰ (۰)؛ ماتادورکُشی!

تیم ملی مراکش پس از غول‌کشی در مرحله گروهی با شکست تیم مدعی اسپانیا در ضربات پنالتی به یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد.

بعد از تساوی بدون گل دو تیم در ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی و اضافه، کار به ضیافت پنالتی‌ها کشید که مراکش بهتر از ماتادور‌ها عمل کرد و جشن پیروزی گرفت. پیش از شروع ضربات پنالتی اسپانیا، چهره انریکه نمایان شد؛ ظاهری پر از نگرانی که انگار می‌دانست راه فراری ندارد!

اسپانیا در این بازی آمار عجیب ۷۶ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما مراکش با دفاعی سنگین و دل بستن به ضدحملات لاروخا را تهدید کرد و در نهایت به هدفش رسید.

اسپانیا در پنالتی‌ها کاملا ناکام بود و هیچ کدام از سه ضربه آن‌ها گل نشد! سارابیا به تیر زد و سولر به همراه بوسکتس ضربات‌شان توسط یاسین بونو دروازه‌بان مراکش که در لالیگا و تیم سویا حضور دارد، دفع شد. در آخرین ضربه پنالتی، اشرف حکیمی با ضربه‌ای آرام و چیپ مانند کابوس اسپانیا را رقم زد تا یک شب فراموش نشدنی دیگر برای آن‌ها رقم بخورد.

مراکش - اسپانیا در حضور کامل تماشاگران؛ طبق اعلام اسکوربورد استادیوم «اِجوکیشین سیتی» تعداد ۴۴۶۶۷ نفر این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند و ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده است.

رکورد جالب شیرهای اطلس؛ مراکش به چهارمین تیم آفریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل شد که راهی مرحله یک چهارم نهایی شده است. (کامرون ۱۹۹۰، سنگال ۲۰۰۲، غنا ۲۰۱۰ و مراکش ۲۰۲۲)

در بازی دیگر این مرحله، پرتغال از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف سوئیس می‌رود.

گزارش زنده؛ مراکش صفر - اسپانیا صفر

گزارش زنده؛ مراکش صفر - اسپانیا صفر

گزارش زنده؛ مراکش صفر - اسپانیا صفر

گزارش زنده؛ مراکش صفر - اسپانیا صفر

گزارش زنده؛ مراکش صفر - اسپانیا صفر

ترکیب مراکش: یاسین بونو (دروازه‌بان)، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزالدین اوناهی، سلیم املاح، سفیان بوفال و یونس النصیری.

ترکیب اسپانیا: اونای سیمون (دروازه‌بان)، یوردی آلبا، ایمریک لاپورت، رودریگو، لورنته، سرخیو بوسکتس، پدری، گاوی، مارکوس آلونسو، فران تورس و دنی اولمو.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی