تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
بیست و دوحه (۱۹): خداحافظی با آسیایی‌ها و ۹۷۴

ژاپن، بازنده سربلند و روح پله در تن برزیل

در سومین روز از مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هر سه نماینده آسیا و اقیانوسیه باختند و حذف شدند و در عین حال سربلند از جام کنار رفتند.

کد خبر: ۱۴۱۵۲۶
۱۱:۴۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

ژاپن، بازنده سربلند و روح پله در تن برزیل

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: سه نماینده باقی‌مانده از قاره آسیا و اقیانوسیه یعنی استرالیا، ژاپن و کره جنوبی با پذیرفتن شکست از حریفان قدرتمند خود از حضور در مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی بازماندند. با این وصف همه طرفداران فوتبال در دنیا، نمایش این سه تیم خصوصا ژاپن را ستوده‌اند. چند نکته از بازی‌های این سه تیم را خواهید خواند.

امیدوار به قهرمانی با درخشش مسی

در دومین دیدار مرحله یک هشتم پایانی در ورزشگاه احمد بن‌علی در دیداری از مرحله یک هشتم پایانی، دو تیم آرژانتین و استرالیا به مصاف هم رفتند که آبی پوشان آرژانتینی موفق شدند با درخشش مسی و  با برد ۲-۱ به مرحله بعدی رقابت‌ها راه پیدا کنند و حریف هلند در مرحله یک چهارم شوند.

در نیمه نخست بازی آرژانتین تیم برتر میدان بود، ولی استرالیایی‌ها با دفاع بسته اجازه نفوذ به مهاجمان حریف، ندادند تا اینکه پس  از ۳۰ دقیقه که از بازی گذشت و آرژانتینی‌ها حتی یک موقعیت گل نیز روی دروازه حریف نداشتند، سرانجام لیونل مسی در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه بی‌نقص پای چپ او به گوشه دروازه رایان رفت و قفل دروازه استرالیا شکست.

در نیمه دوم نیز اشتباه دروازبان استرالیا، متئو رایان باعث شد آلوارز با یک فرصت طلبی گل دوم بازی را به ثمر برساند. در ادامه و در دقیقه ۷۷ گودوین روی یک ریباند صاحب موقعیت شد و یکی از گل‌ها را پاسخ داد، ولی بهترین جمله‌ای که می‌توان در وصف این بازی گفت این بود که زور استرالیا به مسی و یارانش نرسید تا همچنان جام برای ستاره آرژانتین ادامه داشته باشد.

مسی با گلی که برابر استرالیا  به ثمر رساند، توانست رکورد دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فقید آرژانتینی‌ها را بشکند. پیش از این مارادونا در ادوار جام جهانی موفق شده بود هشت گل به ثمر برساند و  لیونل مسی با زدن گل به استرالیا از رکورد دیگو مارادونا عبور کرد و ۹ گله شد.

ژاپن بازنده سربلند آسیا

در ادامه دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی، شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب  به مصاف هم رفتند که  این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک به یک پایان گرفت. در روند بازی هر دو تیم یک بازی پایاپای را به نمایش گذاشتند و حتی ژاپن موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند، ولی در ادامه حملات کرواسی جواب داد و گل تساوی به ثمر رسید.

در ضربات پنالتی، اما کرواسی با درخشش لیواکوویچ دروازه‌بانش موفق شد ژاپن را با حساب ۳ بر ۱ شکست دهد. تا در مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های به مصاف برزیل برود.

هر چند که ژاپنی‌ها در ضربات پنالتی عملکرد ضعیفی داشتند، ولی در جریان بازی موفق شدند با کرواسی، نایب قهرمان دوره گذشته جام‌جهانی به تساوی دست پیدا کنند.

ژاپن، بازنده سربلند و روح پله در تن برزیل

ژاپن، بازنده سربلند و روح پله در تن برزیل

 

در پایان‌ها بازی جیمه موریاسو سرمربی ژاپن به سمت هواداران رفت و به نشانه عذرخواهی، در مقابل آن‌ها تعظیم کرد. در میان آسیایی‌ها، ژاپن در سخت‌ترین گروه قرار داشت، اما آبی‌ها با شکست غول‌هایی، چون اسپانیا و آلمان موفق شدند به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم راه پیدا کنند، ولی با این وجود از مردم عذرخواهی کردند؛ در حالی که در کشور ما تا به حال هیچ مقام مسئولی نه عذر خواهی کرده، نه توضیح داده و نه کسی استعفا داده!

برزیل جان گرفت

در مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های جام جهانی، کره جنوبی و برزیل در ورزشگاه ۹۷۴ به مصاف هم رفتند. برزیلی‌ها شب گذشته با زدن چهار گل به کره احیا شدند و همگان را به یاد تیم‌های تکنیکی و فانتزی در گذشته انداختند. تیم‌های هجومی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ که هر حمله آنها، بوی گل می‌داد. از آخرین باری که برزیل قهرمان جهان شده، ۲۰ سال می‌گذرد و باید دید آیا این تیم در قطر می‌تواند جام‌طلایی را بالای سر ببرد یا خیر؟

گل‌های برزیل در این دیدار را وینیسیوس جونیور در دقیقه ۷، نیمار در دقیقه ۱۳ از روی نقطه پنالتی، ریچارلیسون در دقیقه ۲۹ و لوکاس پاکتا در دقیقه ۳۶ به ثمر رساندند. در ادامه کره‌ای‌ها در دقیقه ۷۶ موفق شدند با یک شوت از راه دور توسط سئونگ هو یکی از گل‌ها را جبران کنند، ولی در نهایت برزیل برنده بازی بود و کره نیز به عنوان آخرین نماینده آسیا، از جام خداحافظی کرد.

در این دیدار برزیلی‌ها که بعد از هر گل با کلی رقص و پایکوبی جشن می‌گرفتند، با نمایش پارچه نوشته‌هایی از پله اسطوره فوتبال برزیل که از بیماری سرطان رنج می‌برد، یاد کردند.

ژاپن، بازنده سربلند و روح پله در تن برزیل

پایان ورزشگاه

یکی از نکات جالب بازی شب گذشته این بود که این آخرین بازی فوتبالی بود که در ورزشگاه ۹۷۴ برگزار شد و قرار است از امروز این ورزشگاه به طور کامل برچیده شود. در واقع بازی دیشب مصادف با دو وداع بود، کره جنوبی و ورزشگاه ۹۷۴.

ورزشگاه ۹۷۴ در ابتدا راس ابو ابود نام داشت که، چون در ساخت آن  از ۹۷۴ کانتینر استفاده شده و با پیش شماره قطر نیز مشابهت دارد، به ۹۷۴ تغییر نام داد.

این  ورزشگاه از ابتدا فقط برای جام‌جهانی طراحی شده، اما از امروز برچیده می‌شود که علت اصلی‌اش هم این هست که این تعداد ورزشگاه برای جمعیت قطر زیاد است.

قرار است تمام امکانات داخل آن مثل صندلی تماشاگران، چمن ھای رولی، رختکن، دروازه ھا هم با اتمام جام جهانی به کشورھای فقیر، منتقل شود.

... و با پایان یافتن کار تیم‌های آسیایی در قطر تنها نماینده آسیا که هنوز شانس حضور در دور بعد رقابت‌های جام‌جهانی را دارد علیرضا فغانی است، باید دید که آیا به او در مرحله یک چهارم بازی سپرده می‌شود یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی