تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بیست و دوحه (۱۴)، روز دهم جام جهانی

ایران صفر - آمریکا‌ ۱؛ آه و حسرت، این بار هم نشد!

در دهمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی در میان بهت و حیرت میلیون‌ها ایرانی برابر آمریکا تن به شکست داد تا در ۸ آذر حماسه دیگری رقم نخورد.

کد خبر: ۱۴۱۱۷۷
۱۵:۰۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

ایران صفر - آمریکا 1

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست تلخ برابر آمریکا از صعود به دور حذفی جام جهانی ناکام ماند؛ تیمی که با کی‌روش امیدوار به صعود بود اما آمریکایی‌ها انتقام باخت ۹۸ را گرفتند.

ایران صفر - آمریکا ۱؛ آه و حسرت!

تیم ملی فوتبال کشورمان فرصت بزرگ و تاریخی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را از دست داد.

کی‌روش و تیمش در سومین بازی مرحله گروهی تنها به یک تساوی برابر آمریکا نیاز داشتند تا برای اولین بار جشن صعود بگیرند؛ اما این بار هم نشد و تیم ملی با نمایشی ضعیف برابر آمریکای آماده و با انگیزه یک بر صفر تن به شکست داد تا رویای بزرگ برباد برود.

آمریکا در همان دقایق ابتدایی نیمه اول توپ و میدان را در اختیار گرفت؛ این تیم برای صعود نیاز به گل داشت تا اینکه در دقیقه ۳۸ پولیشیچ روی پاس دِست در میان مدافعان ایران دروازه بیرانوند را باز کرد و پس از برخوردش با «بیرو» مصدوم شد و در بین دو نیمه تعویض شد.

آمریکا در نیمه دوم هم بازی را تا حدودی کنترل کرد و اجازه نداد تیم ملی فرصت چندانی برای گلزنی ایجاد کند.

در دقیقه ۶۵ بود که قدوس یک فرصت خوب گلزنی داشت، اما ضربه‌اش با اختلافی کم به اوت رسید تا آه و افسوس ایرانی‌ها به آسمان برود.

در دقایق پایانی ایران سعی کرد روی دروازه آمریکا فشار وارد کند، اما موفق نبود و با همان یک گل شکست خورد تا میلیون‌ها ایرانی در شوک این نتیجه فرو بروند؛ پس از برتری ایران برابر ولز ۱۰ نفره امید زیادی در اردوی ایران به وجود آمده بود، اما حیف ..

به این ترتیب آمریکا بعد از انگلیس به عنوان دومین تیم گروه دوم به مرحله حذفی صعود کرد و حریف هلند شد.

گزارش زنده؛ ایران صفر - آمریکا‌ ۱، امید ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران صفر - آمریکا صفر + ویدیو اختصاصی

 

ورود هواداران به ورزشگاه و شعارهای آنها را مشاهده کنید
 

سعید عزت‌اللهی: همه چیز برای صعود مهیاست

هافبک تیم ملی پیش از دیدار ایران مقابل آمریکا اظهار کرد:‌ همه بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیم آماده هستند چون بعد از مدت‌ طولانی فرصت صعود را پیدا کردیم. همه چیز برای ما مهیا و فوق العاده‌ است. به خصوص به خاطر هواداران فوق‌العاده‌مان فرصت خوبی برای صعود داریم. امیدوارم خدا امروز این فرصت را به ما بدهد تا برای ایران تاریخ سازی کنیم.

ترکیب ایران و آمریکا مشخص شد

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نورالهی، رامین رضاییان، سعیدعزت‌الهی

ترکیب آمریکا: مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتونی رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، تیم وه‌آ و جاش سارجنت

 

حلقه اتحاد بازیکنان ایران پیش از مسابقه با امریکا

 

ترکیب ایران برابر آمریکا مشخص شد +ویدیو اختصاصی/ صعود هلند و سنگال

اهدای فرش ویژه بازی ایران و آمریکا توسط سرپرست تیم ملی ایران به مدیر تیم ایالات متحده

 

ایران - آمریکا؛ در انتظار سیاسی‌ترین بازی جام جهانی

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف آمریکا می‌رود با این هدف که از دل سیاسی‌ترین بازی جام جهانی بتوانند تاریخ‌ساز شوند و اولین صعود از مرحله گروهی را رقم بزنند.

صعود هلند و سنگال؛ قطر تماشاگر مسابقات شد!

حرکت اعضای تیم ملی به سمت ورزشگاه الثمامه برای دیدار با آمریکا

همزمان با این دیدار مهم، ولز و انگلیس هم جدالی تعیین‌کننده در گروه دوم جام خواهند داشت؛ انگلیس صدرنشین است و ایران در جایگاه دوم. 

در ادامه این صفحه نکاتی از جدال ایران و آمریکا به همراه حماسه سازی جواد خیابانی را مشاهده می‌کنید.

 

ایران ـ آمریکا جام جهانی

بر خلاف دو بازی قبل، اما بازی پیش‌رو در شرایطی برگزار می‌شود که هیچ نشانه‌ای از مصالحه بین دو کشور نیست و در حوزه دیپلماتیک، کاملا در موقعیت تقابل قرار دارد. به عبارتی می‌توان این بازی را جنگ سوم در ابعاد جهانی فوتبال لقب داد!

جالب است که بازی سوم در خلیج فارس و در شهر دوحه انجام می‌شود که فاصله کمی با ایران دارد و به نوعی می‌توان آن را بازی خانگی برای تیم ملی تلقی کرد. جالب‌تر اینکه بازی سوم در روز ۸ آذر و مقارن با بازی خاطره‌انگیز ایران ـ استرالیا آغاز خواهد شد و در صورت موفقیت ایران باید این روز را روز ملی فوتبال نامید.

ترکیب احتمالی ایران

در اردوی ایران به غیر از جهانبخش که دو کارته است و بدون تردید مقابل آمریکا غایب خواهد بود، سایر بازیکنان مشکلی برای حضور در زمین ندارند. حتی سردار آزمون که در اواسط نیمه دوم مقابل ولز نیز به دلیل آسیب دیدگی از بازی خارج شد نیز مشکلی برای همراهی ایران در دیدار حساس و سرنوشت ساز مقابل آمریکا ندارد. با توجه به حضور بیرانوند با ماسک در تمرینات ایران، بسیاری احتمال می دهند که او در دروازه ایران مقابل آمریکا حاضر باشد. این احتمال می رود که  کی روش تغییر چندانی در ترکیب برنده در دیدار مقابل ولز، ایجاد نکند که به این ترتیب ما با سیستم ۳ ـ۳ ـ۴ مقابل آمریکا به میدان می رویم.

ترکیب احتمالی ایران در دیدار امشب: علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

ترکیب احتمالی آمریکا

در آستانه دیدار ایران و آمریکا شاید مهمترین دغدغه مربیان انتخاب ترکیب اولیه باشد. بازار پیش‌بینی در مورد ترکیب دو تیم داغ است و سعی کردیم پرتکرارترین تیم شیت را معرفی کنیم.

گرگ برهالتر نیز همچون کی‌روش در دو دیدار نخست جام‌جهانی، تیمش را با دو ترکیب متفاوت به زمین فرستاد. مربی آمریکا در بازی نخست برابر ولز که احتمال برد بیشتری می‌داد، با سیستم ۳ ـ۳ ـ۴ به میدان رفت و در نهایت دو تیم به تساوی رضایت دادند.

در بازی دوم مقابل انگلیس، برهالتر رو به بازی دفاع و ضد حمله آورد برای همین هم از سیستم ۲ـ۴ ـ۴ استفاده کرد.

پیش بینی می‌شود آمریکایی‌ها در دیدار مقابل ایران با توجه به اینکه نیاز مبرم به برد دارند از ابتدا با سیستم هجومی ۳ ـ۳ ـ۴ به زمین بیاید. بر همین اساس ترکیب احتمالی آمریکا به این شرح بیرون آمده است:

مت ترنر، سرجینیو، واکر زیمرمن، تیم ریم، آنتونی رابینسون، وستون مک کنی، تایلر آدامز، یونس موسی، کریستین پولیسیچ و احتمالا تیموتی وه‌آ، یازده بازیکن آمریکا را تشکیل می‌دهند. البته احتمال بازی جاش سارجنت نیز وجود دارد.

ایران ـ آمریکا جام جهانی

تماشای ایران ـ آمریکا در امجدیه!

امشب قرار است دیدار ایران و آمریکا در یک پوشش خبری با پخش زنده، با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان امشب سه‌ شنبه ۸ آذر در ورزشگاه شیرودی تهران به نمایش درمی‌آید.

از حمایت روسیه تا آزادی وریا

دو خبر جالب و شاید بی‌ارتباط با بازی ایران و آمریکا که نمی توان از کنار آن بی تفاوت گذشت. صبح امروز وریا غفوری، ملی‌پوش سابق و بازیکن فولاد، که از روز سوم آذر بازداشت بود، در آستانه بازی حساس ایران و آمریکا از زندان، آزاد شد.

و در خبر دیگر، در یکی از بزرگ‌راه‌های روسیه روی بیلبوردی نوشته شده: «ایران! دل روسیه با تو است!»

نظر هواداران ایران در مورد بازی و شعارها

شب گذشته شماری از هواداران تیم ملی در خیابان‌های دوحه حضور داشتند و به شکل‌های مختلف از تیم ملی حمایت کردند. برخی شعارهای حمایتی سر دادند و برخی نیز از پیروزی ایران در این مسابقه به خبرنگار افتخاری دیدارنیوز گفتند. ویدیو کوتاه شب گذشته که از سوی آقایان مسعود و امیر از دوحه برای ما ارسال شده را اینجا ببینید:

 

حماسه سازی با صدای خیابانی!

"اگه می‌خواین نتیجه رو بدونین هنوز مشخص نیست! " شاید امشب جواد خیابانی که به عنوان گزارشگر بازی ایران و آمریکا انتخاب شده، کارش را با همین جمله آغاز کند! ظاهرا باید منتظر یک گزارش حماسی با کمی چاشنی طنز باشیم.

ایران ـ آمریکا جام جهانی

جواد خیابانی ۸ آذر سال ۱۳۷۶ گزارشگر ایران و استرالیا بود و اجرایش آنقدر به یادماندنی بود که بعد از گذشت ۲۵ سال وقتی به یاد این بازی می‌افتیم در ذهنمان به یا این عبارت می‌افتیم: پشت مدافعان، خداداد عزیزی، توی دروازه، باز هم روی زمین...

امشب دوباره ۸ آذر است ایران شانس زیادی برای صعود به دور بعد رقابت‌های جام جهانی و تاریخ سازی دارد. خیابانی هم این فرصت را دارد تا با گزارش در این بازی خاطره جدیدی در ذهن مخاطب بسازد.

کلر: نباید جلوی ایران هجومی بازی کنیم

کیسی کلر دروازه‌بان سابق تیم آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه پیش از دیدار حساس امشب ایران و آمریکا گفته است : تیم کی‌روش تو بازی دفاعی و ضد حمله خیلی مسلط است. تیم آمریکا باید بالانس تیمش را در همه دقایق حفظ کند چون اگه از ۵-۶ بازیکن با خصوصیات هجومی بالا استفاده کند نتیجه نمی گیرد.

او ادامه داد: اگر تیم را هجومی وارد زمین کنیم، ممکن است یک لحظه به خودمان بیاییم و ببینیم که ما ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم ولی یک گل دریافت کردیم و حالا برای صعود باید دو گل بزنیم.

 

هلند ۲ - قطر صفر؛ میزبان قربانی لاله‌های نارنجی

تیم ملی هلند با صدرنشینی در گروه اول جام جهانی صعود خود را جشن گرفت.

لاله‌های نارنجی که برابر اکوادور نمایش دور از انتظاری داشتند، امشب قطر، میزبان حذف شده را مثل آب خوردن پشت سر گذاشتند.

کاگپو و دی‌یونگ برای تیم فن‌خال گلزنی کردند تا هلند با کسب ۷ امتیاز راهی دور حذفی شود.

قطر هم که حرفی در این مسابقات نداشت و ضعیف‌ترین میزبان جام‌های جهانی بود، سومین باخت پیاپی را پذیرفت و از امروز تماشاگر مسابقات خواهد بود!

هلند و سنگال در آستانه صعود

هلند و سنگال در آستانه صعود

اکوادور ۱  - سنگال ۲؛ صعود میلیمتری

تیم ملی سنگال بعد از هلند، به عنوان دومین تیم گروه اول جام جهانی به مرحله بعدی راه یافت.

سنگال امشب برای صعود از مرحله گروهی باید اکوادور را شکست می‌داد و به هدفش هم رسید. اسماعیل سار در دقیقه ۴۴ از روی نقطه پنالتی سنگال را پیش انداخت، اما این پایان کار نبود و کایسدو در دقیقه ۶۸ کار را به تساوی کشاند تا استرس در تیم سنگال حاکم شود.

در حالی که تنها ۲ دقیقه از گل تساوی گذشته بود، کالیدو کولیبالی از راه رسید و سنگال را برای بار دوم پیش انداخت تا این تیم با برتری ۲ بر یک مقابل اکوادور صعودی شیرین و میلیمتری به دور بعد داشته باشد.

هلند و سنگال در آستانه صعود

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی