تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
بیست و دوحه (۱۳)، روز نهم جام جهانی

پرتغال ۲ - اروگوئه صفر؛ برای صعود نیازی به رونالدو نبود!

در نهمین روز از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بازی‌های باقی‌مانده از دور دوم مرحله گروهی انجام شد و هشت تیم در دو گروه G و H به مصاف یکدیگر رفتند؛ کامرون در نبردی جذاب و کامبکی برابر صربستان ۳-۳ کرد، کره جنوبی در بازی تماشایی و زیبای دیگر به غنا باخت، برزیل از سد سوئیس گذشت و صعود کرد و پرتغال با درخشش فرناندز راهی دور بعد شد.

کد خبر: ۱۴۱۱۱۹
۱۵:۱۹ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

پرتغال ۲ - اروگوئه صفر؛ برای صعود نیازی به رونالدو نبود!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دور دوم مسابقات مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دوشنبه در حالی به پایان رسید که صعود تیم‌های برزیل و پرتغال قطعی شد.

پرتغال ۲ - اروگوئه صفر؛ شب طلایی فرناندز با قضاوت فغانی

تیم ملی پرتغال با درخشش برونو فرناندز به عنوان سومین تیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کرد.

یاران رونالدو امشب در تقابل با اروگوئه کاملا برتری خود را نشان دادند و می‌توانستند با گل‌های بیشتری صعود خود را قطعی کنند.

در شبی که علیرضا فغانی داور این بازی بود، برونو فرناندز در دقایق ۵۴ و ۹۰+۳ (پنالتی) موفق به گلزنی شد تا تیمش را یک تنه به مرحله بعدی ببرد. فغانی برای اعلام پنالتی در دقایق پایانی صحنه را بازبینی کرد و خطای هند را تشخیص داد.

رونالدو هم که شب آرامی داشت و در صحنه گل اول تنها سایه توپ را زد، در دقیقه ۸۲ تعویض شد تا پایش به پنالتی نرسد.

پرتغال در گروه هشتم ۶ امتیازی شد و صعود کرد تا غنا، اروگوئه و کره جنوبی در روز آخر برای صعود تلاش کنند.

پرتغال ۲ - اروگوئه صفر؛ برای صعود نیازی به رونالدو نبود!

پرتغال ۱ - اروگوئه صفر؛ گلزنی رونالدو

پرتغال ۱ - اروگوئه صفر؛ گلزنی فرناندز

پرتغال ۱ - اروگوئه صفر؛ گلزنی رونالدو

پرتغال ۱ - اروگوئه صفر؛ گلزنی رونالدو

 

برزیل ۱ - سوئیس صفر؛ سلسائو دومین تیمی که صعود کرد

تیم ملی برزیل با کسب دومین برد خود در گروه هفتم جام جهانی، جشن صعود گرفت.

برزیل ۱ - سوئیس صفر؛ جشن صعود با شلیک کاسمیرو

شاگردان تیته در شبی که مقابل دیوار بلند سوئیسی‌ها قرار گرفتند، با شوت دیدنی کاسمیرو از تله حریف سرسخت خود گریختند. برزیل یکی از مدعیان جدی قهرمانی در قطر، در دقیقه ۶۵ توسط وینیسیوس به گل رسید که به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

سلسائو که می‌خواست همین امشب صعود خود را قطعی کند، بالاخره با هنرنمایی هافبک منچستری خود کاسمیرو که با پای راست دروازه‌بان سوئیس را غافلگیر کرد، سه امتیاز را گرفت.

برزیل با این پیروزی سخت، ۶ امتیازی شد و بالاتر از سوئیس بعد از فرانسه به عنوان دومین تیم به مرحله بعدی راه یافت. سوئیس هم با ۳ امتیاز هنوز امید به صعود خواهد داشت.

نیمار به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب بود.

از نکات جالب این بازی، قطع برق ورزشگاه برای چند لحظه و حضور اسطوره‌هایی چون کافو، کاکا، رونالدو و روبرتو کارلوس روی سکوها بود.

برزیل صفر - سوئیس صفر؛ نبرد صدرنشینی

برزیل صفر - سوئیس صفر؛ نبرد صدرنشینی

برزیل صفر - سوئیس صفر؛ نبرد صدرنشینی

 

کره‌جنوبی ۲ - غنا ۳؛ هیجان دیوانه‌وار!

تیم‌ملی غنا با نمایشی فوق‌العاده و درخشش محمد کودوس برابر کره‌جنوبی بار دیگر به جام جهانی «غنا» بخشید!

پس از نمایش تحسین‌برانگیز غنایی‌ها مقابل رونالدو و یارانش در پرتغال که شکست ۳ بر ۲ را برای آن‌ها به همراه داشت، امروز غنا و کره روند هجومی دیوانه‌واری به سمت دروازه هم داشتند که نیمه دوم آن زیبا و پرهیجان از آب درآمد.

کره‌جنوبی صفر - غنا ۲؛ شوک به چشم بادامی‌ها

ابتدا سالیسو و کودوس در ۱۰ دقیقه کره‌ای‌ها را شوکه کرده کردند تا نیمه اول با برتری غنا به پایان برسد. نیمه دوم خط حمله کره‌جنوبی آتش به راه انداخت و تنها در سه دقیقه توسط گوئه سونگ چو کامبک زد تا ورزشگاه منفجر شود.

در ادامه غنا زهر حملات نماینده آسیا را گرفت تا کودوس با شلیک نهایی خود شکست برابر پرتغال را جبران کند؛ در دو بازی غنا در این جام ۱۰ گل رد و بدل شده! اتفاقی جالب که عملکرد جذاب بازیکنان این تیم را نشان می‌دهد.

به این ترتیب، غنا در گروه هشتم ۳ امتیازی شد تا شانس صعود را حفظ کند، کره هم با یک امتیاز کار سختی برابر یاران رونالدو خواهد داشت.

همچنین بنتو، سرمربی کره جنوبی پس از شکست تیمش برابر غنا به داوری اعتراض شدیدی داشت که به همین دلیل با کارت قرمز مواجه شد.

کره‌جنوبی ۲ - غنا ۳؛ کودوس به جام «غنا» بخشید!

کره‌جنوبی ۲ - غنا ۳؛ هیجان دیوانه‌وار!

کره‌جنوبی ۲ - غنا ۳؛ هیجان دیوانه‌وار!

کره‌جنوبی صفر - غنا ۱؛ شوک به چشم بادامی‌ها

صربستان ۳ ـ کامرون ۳؛ شیر‌هایی که رام نمی‌شوند

 

صربستان ۳ - کامرون ۳؛ تساوی در الجنوب

نخستین بازی امروز بین صربستان و کامرون انجام شد. در حالی که صرب‌ها نخستین تجربه خود را در جام جهانی پشت سر می‌گذارند اما کامرون ملقب به شیرهای رام‌نشدنی خاطرات جذابی برای طرفداران فوتبال در چهار دهه اخیر ساخته است.

صربستان ۳ ـ کامرون ۳؛ شیر‌هایی که رام نمی‌شوند

در این بازی هیجان‌انگیز صرب‌ها کار را بهتر آغاز کردند اما این کامرونی‌ها بودند که توانستند گل اول را روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر برسانند. پس از این گل شاگردان استویکوویچ با تمام توان حمله کردند اما مقاومت کامرونی‌ها در وقت‌های اضافه نیمه نخست شکست و دروازه آن‌‌ها در عرض ۳ دقیقه، ۲ بار گشوده شد تا شاگردان سانگ با شکست به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم باز هم صرب‌ها بازی را خوب شروع کردند و توانستند خیلی زود به گل سوم برسند. گلی که به نظر می‌رسید تیر خلاصی بر پیکر شیرها باشد اما تعویض طلایی سانگ از راه رسید. پس از ورود وینسنت ابوبکر به زمین تاکتیک کامرونی‌ها برای گلزنی تغییر کرد و آن‌ها به جای نفوذ از جناحین، ارسال‌های بلند از خط دفاعی به عمق دفاع صرب‌ها را امتحان کردند.

اتفاقی که باعث شد ابوبکر به واسطه آن یک گل بزند و گل تساوی بخش تیمش را هم برای چوپو موتینگ مهیا کند. ولیکوویچ دو بار در آفسایدگیری اشتباه کرد و هر دو بار ابوبکر توانست ضربه سختی به صرب‌ها وارد کند. پس از این گل تلاش شاگردان استویکوویج برای زدن گل چهارم بی‌نتیجه ماند و هر دو تیم در پایان بازی ۱ امتیازی شدند. اتفاقی که باعث شد هر دو تیم هنوز برای صعود به دور حذفی شانس داشته باشند.

صربستان ۳  کامرون ۳

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی