تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

اولیانوف و زمانی برای کامل‌کردن ماراتن وین!

در شرایطی که مذاکرات وین به دلیل اختلاف میان ایران و طرف‌های غربی با بن‌بست مواجه شده و فعلا خبری از آن نیست، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین که بیشتر از مقامات سیاسی ایران درباره مذاکرات خبر رسانی(!) کرده مدعی شد که قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران نابهنگام بوده و اکنون زمان آن است که این ماراتن مذاکره را کامل کنیم.

کد خبر: ۱۴۰۹۳۱
۱۱:۰۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

اولیانوف و زمانی برای کامل‌کردن ماراتن وین!

دیدارنیوز: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با «نابهنگام» تلقی کردن قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت که این اقدام «حداقل موقتا» روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در بخشی از گفتگو با این خبرگزاری با انتقاد از قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: این قطعنامه بسیار نابهنگام بود. ماه‌هاست که در مذاکرات احیای برجام [توافق هسته‌ای]در وین اتفاقی نیفتاده است و این عمدتا به خاطر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکاست.

اولیانوف در ادامه گفت: با توجه به این که انتخابات به پایان رسیده، وقت آن است دوباره گرد هم بیاییم و ماراتن مذاکره را کامل کنیم، تمامی شرایط برای این کار فراهم است.

او افزود: [رویکرد]ایران سازنده است و مذاکره‌کنندگان غربی هم این را می‌دانند، اما به جای نهایی کردن توافق، قطعنامه‌ای را ارائه می‌کنند که حتما یا حداقل موقتا روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند.

اولیانوف در همین راستا گفت: نکته‌ متناقض این است که این قطعنامه با حمایت چهار کشور غربی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای انجام شد، از جمله آمریکا که در گذشته رویکرد کمی مسئولانه‌تری نسبت به اروپایی‌ها نشان داده بود.

این دیپلمات روس با انتقاد از رویکرد تروئیکای اروپا [ آلمان، انگلیس و فرانسه]در این باره گفت: تروئیکای اروپا به دلایلی به این قطعنامه‌ها متکی است، اگرچه تجربه نشان داده است که غیرسازنده هستند.

اظهارات نماینده روسیه در وین در پی این مطرح می‌شود که هفته گذشته، در جلسه شورای حکام پیش‌نویس قطعنامه‌ای انتقادی که از سوی آمریکا و تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]درباره همکاری‌های ایران با آژانس تهیه شده بود، پس از یک رای‌گیری صادر شد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه هیات دولت در این باره گفته بود: فشار سیاسی و قطعنامه راه‌حل موضوع نیست و ملاک و معیار برای حل و فصل موضوعات، این نوع رفتار‌ها نیست که به موارد اتهامی دامن بزنند و رفتار حرفه‌ای آژانس را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی