تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال مهمترین موضوعات مطرح شده هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

جلسه دویست و پنجاه و سوم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور روز گذشته دوم آذرماه در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۰۹۱۲
۰۹:۵۶ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال مهمترین موضوعات مطرح شده هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

دیدارنیوز: جلسه دویست و پنجاه و سوم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور روز گذشته دوم آذرماه در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد و‌ مهمانان جلسه‌‌ی این هفته‌ی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مهدی مرتضوی، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز مطالعات دانشگاه تربیت مدرس، به همراه دو استاد دیگر این دانشگاه بودند.

نیمی از جلسه هیئت مدیره به معرفی طرح خردمحور، برنامه محور و عام‌المنفعه "مدارس کسب و کار" از سوی مهمانان جلسه اختصاص یافت و در این رابطه مرتضوی با اشاره به سیل مهاجرت نیروی کار به دیگر کشورها محسنات اجرای "طرح مدرسه کسب و کار" را ارائه کرد. شاخص های مهمی چون تناسب میزان دانش آموختگان و مهارت آموزان در رشته های مختلف با فرصت های شغلی موجود و اهمیت حفظ و ایجاد این توازن از جمله بحث های آکادمیک و نظری صحبت های مرتضوی بود. استفاده از پلت فرم های مناسب و استفاده بهینه از نیروی کارِ دورکار در راستای بازدهی افزون تر نیز از جمله بحث های دیگر بود‌.

تاکید بر توجه مسئولان کشور از یکسو و تشویق و راهنمایی بیشتر خیریه‌ها به درکِ هر چه بیشتر اهمیت بحث توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال نیز در این مبحث مطرح شد. کار در حوزه کارآفرینی و اشتغال از دیدگاه او در صورت همکاری مجمع خیرین کشور و سایر خیرین علاقمند به اجرای این طرح، تاثیر بسزایی در آموزش فنی حرفه ای و تولید نیروی کار متخصص و به دنبال آن رشد و شکوفایی اقتصادی کشور دارد و مانع هدر رفت نیروی جوان خواهد شد.

موضوع این طرح مورد استقبال تمامی اعضای مجمع قرار گرفت و در این راستا اشکان تقی پور از دعوت معاون آموزش وزارت علوم و حضور او در جلسات گذشته مجمع خیرین کشور یاد کرد و درخواست جلسه مجدد ذیل کارگروه لازم با هدف برنامه ریزی جدی تر و عملیاتی کردن بحث  ایجاد رشته هایی را در دانشگاه ها که بازار کار آن در جامعه وجود دارد و با کمبود جدی نیروی متخصص یا ماهر مواجه است پیرو صحبت های دکتر مرتضوی مطرح کرد که مورد توجه هیئت مدیره قرار گرفت‌.

پایش آموزش و تخمین نیروی لازم برای نیازمندی‌های کشور و برنامه ریزی جهت توسعه فردی و اجتماعی یکایک ایرانیان مبنی بر استعداد، علاقه، توان و ویژگی های فردی و اجتماعی از مباحث مهم دیگر مطرح شده در این جلسه بود. در ادامه جلسه ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، از مرتضوی درخواست کرد تا موارد بیان شده را در قالب پروپوزال جهت بررسی بیشتر تهیه کند. همچنین بور بور به وجود مجمع خیرین حامی دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد و لزوم ارتباط بیشتر مرتضوی و همکارانش را با این مجمع یادآور شد.

در انتها مقرر شد کارگروهی متشکل از مرتضوی، ولیئی، رحماندوست و سلگی موضوع را بررسی و راهکارهای اجرایی آن را از طریق مراجع مرتبط پیگیری کنند. رحمان دوست با توجه به تجارب ارزنده هم در عرصه قانونگذاری و هم مسئولیت در مجمع خیرین اشتغال مسئولیت پیشبرد اهداف این کارگروه را پذیرفت.

همچنین پیشنهاد شد با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد جامعه هدف این دو ارگان در اولویت اجرای طرح قرار گیرند.

از دیگر طرح‌های پیشنهادی مرتضوی؛ طرح سم زدایی از محصولات کشاورزی با هدف کاهش بیماری‌ها از جمله سرطان، طرح تغییر اکوسیستم زندان ها با هدف کاهش مجرمان دربند وتسهیل در روند آزادی آنها و طرح سامانه اهدای غذای اضافی خانواده ها به نیازمندان بود که پس از ارائه پروپوزال و نحوه اجرای آن، به ارگان های ذیربط جهت بررسی و اجرا منعکس خواهد شد.

در ادامه پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی در رابطه با پیش‌نویس طرح تعیین پشتوانه اجرایی بانک زمان مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد مخاطب این طرح از بازنشستگان تامین اجتماعی به کل جامعه تغییر و پس از تایید به فراکسیون خیرین مجلس ارایه شود.

مبحث طرح "روزی به یاد دیروز" در حوزه‌ مدرسه سازی با دعوت از فارغ التحصیلان مدارسِ شاخص پیرو مصوبات پیشین بررسی شد که اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و فارغ التحصیل دبیرستان البرز، از انجام موفق این طرح در ساخت دو مدرسه به دست موسسه خیریه نیک‌گامان که تحت مدیریت ایشان و عضو حقوقی مجمع خیرین کشور است با نام مدارس "یاران البرز" شامل دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه در روستای مرزی عاشقلوی شهرستان خداآفرین آذربایجان شرقی و دبستان ۳ کلاسه‌ی  یاران البرز در روستای مرزی زویران شهرستان مریوان استان کردستان در سال های پیش یاد کرد. در این رابطه تجربه‌‌های موفق بور بور و رحماندوست هم بر احتمال موفق بودن این طرح خردمحورِ دلنشین می افزاید.

تقی پور افزود:با هماهنگی ایرجی، نماینده ویژه‌ی وزیر آموزش و پرورش در حوزه‌ی بازماندگان از تحصیل، بنابر تاکید هیئت مدیره مجمع خیرین کشور این طرح بار دیگر با دعوت از فارغ التحصیلان دبیرستان البرز در تهران و دبیرستانی قدیمی در استان گیلان که در حال برنامه ریزی است احیا شود و  گزارش آن را هفته‌ی بعد به اطلاع اعضای هیئت مدیره رسانده می شود‌.

همچنین مقرر شد با دستور و همراهی ولیئی اجرای طرح "روزی به یاد دیروز"  با همکاری سازمان نوسازی مدارس، که همراه و حامی این طرح است، از طریق مجمع خیرین استان تهران تسریع شود.

موضوع مهم دیگر اعطای نشان عضویت مجمع خیرین کشور به موسسات و تشکل های مورد قبول و عضو حقوقیِ مجمع خیرین کشور بود که مورد تایید اکثریت مجمع عمومی برای عضویت قرار گرفته اند. این طرح را ولیئی مطرح کردند که با موافقت ریاست هیئت مدیره مجمع و اعضای هئیت مدیره  مصوب شد ولیئی و رحماندوست  تهیه پیش‌نویس و تهیه دستور العمل چگونگی اعطای این نشان یا پروانه‌ عضویت به مجامع و موسسات فوق الذکر را بررسی و به سرانجام برسانند.

ولیئی، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور،  پیگیری های به عمل آمده در وزارت کشور را در خصوص موضوعات مورد درخواست مجمع از جمله ارائه طرح بانک زمان و نظر تخصص را که مقرر است در جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح شود توضیح داد. مقرر شد او تا حصول نتیجه پیگیری را ادامه دهد. پیگیری های مرتبط با طرح نذر تخصص با توجه به وضعیت کنونی سازمان نظام پزشکی تهران و رایزنی های در این مورد نیز با توضیحات ریاضی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین خراسان رضوی و دبیر اجرایی طرح نذر تخصص مجمع، از سوی ایشان توضیح داده شد‌.

اعضای دیگر هیئت مدیره مجمع نیز فراخور مسائل مطرح شده به بیان دیدگاه های کارشناسی خود از زوایای مختلف پرداختند.

توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال مهمترین موضوعات مطرح شده هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال مهمترین موضوعات مطرح شده هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال مهمترین موضوعات مطرح شده هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی