تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته آغاز شد

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی از تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در سایت فردو از روز دوشنبه خبر داد و گفت: فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.

کد خبر: ۱۴۰۸۱۷
۱۳:۳۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته آغاز شد

دیدارنیوز: رییس سازمان انرژی اتمی تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در سایت فردو از روز دوشنبه را تایید کرد.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام گفت: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بیش از هفت میلیون بشکه نفت از زمان بهره برداری از نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده است و از لحاظ اقتصادی این نیروگاه در هفت سال سه برابر پول سرمایه‌گذاری خودش را برگردانده است. با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری در دو دهه گذشته بر استقاده از انرژی پاک، قانون هدف گذاری توسعه نیروگاه‌های اتمی را در دستور کار قرار دادیم تا سهم انرژی هسته‌ای را ۲۰ درصد در کشور افزایش دهیم و این هدف حکایت از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری دارد.

اسلامی ادامه داد: در بخش آب، خاک، پسماند خانگی و شیرابه‌ها سعی کردیم که با فناوری پلاسما در سطح پایلوت اقداماتی انجام دهیم و معتقدم با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانیم این پروژه را در سطحی وسیع فعال کنیم که نتیجه اش خداحافظی با شیرابه خانگی و صنعتی خواهد بود. همچنین تیم تحقیقاتی خودمان را برای کاهش آلاینده حاصل از سوخت مازوت فعال کردیم و امیدواریم با همکاری شرکت‌های مرتبط کار رسوب زدایی از مازوت را هم انجام دهیم.

اسلامی گفت: ما در کشور با حجم سنگین آلاینده‌ها مواجه هستیم، دیگر این طور نیست که مقابله با آلاینده‌ها تکلیف یک یا دو سازمان باشد بلکه تکلیف همه دستگاه‌هاست که از محیط زیست حفاظت کنند و از معیار‌هایی که باید به کار گرفته شود پاسداری کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در دنیا شاهد هستیم که بسیاری از کشور‌ها کربن صفر را برای سال ۲۰۵۰ هدف گذاری کرده اند. ما هم نیاز داریم به این سمت برویم.

وی گفت که در سازمان انرژی اتمی در دو بخش تولید برق از فناوری هسته‌ای و ساخت و تجهیز دستگاه‌هایی برای کاهش آلاینده‌ها به ویژه شیرابه‌ها اقدام می‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی