تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران «تا اطلاع ثانوی»

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا ضمن استقبال از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی در ایران برقرار نکنند.

کد خبر: ۱۴۰۷۷۶
۰۸:۱۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران «تا اطلاع ثانوی»

دیدارنیوز: روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا می‌گوید تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگو‌های مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود.

خانم متسولا همچنین با اشاره به ناآرامی‌ها در ایران تاکید کرد که «اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست.»

رئیس پارلمان اروپا ضمن انتقاد از صدور حکم اعدام برای معترضان ایرانی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که هرچه سریعتر این روند را متوقف کنند.

متسولا ضمن استقبال از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی در ایران برقرار نکنند.

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از سخنرانش از مردم افغانستان نیز حمایت و تاکید کرد که پارلمان اروپا به مردم این کشور و نه به رهبران طالبان متعهد است. متسولا همچنین در ادامه افزود: «پارلمان اروپا تا زمانی که زنان افغان به جایگاه شایسته خود دست نیابند، به شنیدن صدای آن‌ها ادامه خواهد داد.»

رئیس پارلمان اروپا همچنین ویدیویی از سخنرانی خود را که به اعتراضات ایران پرداخته بود در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته و هشتگ «زن، زندگی، آزادی» را هم به زبان فارسی در پایین توییت خود قرار داده است.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایران، نهاد‌های اروپایی، تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و برخی از نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران وضع کرده و از تهران خواسته است تا به سرکوب خشونت‌بار معترضان پایان دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی