تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بیست و دوحه (۶): شبی که فوتبال به سیاست باخت

ایران‌ ۲ - انگلیس‌۶؛ تحقیر نشدیم؟!

عصر امروز و در روز دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ایران و انگلستان از گروه B در ورزشگاه خلیفه الریان به مصاف هم رفتند که در پایان شکست عجیب و دور از انتظار ۶ بر ۲ برای مردان کی‌روش ثبت شد تا بدترین نتیجه ایران در جام‌های جهانی رقم بخورد.

کد خبر: ۱۴۰۷۵۱
۱۳:۳۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

ایران‌ ۲ - انگلیس‌۶؛ تحقیر نشدیم؟!


دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نمایش ضعیفی برابر انگلیس ارایه کرد و با نتیجه دور از انتظار ۶ بر ۲ تن به شکست داد.

کارلوس کی‌روش که به ساختن تیم‌های دفاعی قدرتمند شهرت دارد، در ترکیب اولیه خود از بازیکنان دفاعی پرتعدادی بهره برد، اما پس از مصدومیت شدید بیرانوند در برخورد با مجید حسینی در ابتدای بازی و تعویض دروازه‌بان کشورمان، خط دفاعی تنها تا دقیقه ۳۴ دوام آورد و در ۱۱ دقیقه از هم پاشید و سه گل دریافت کرد تا نیمه اول با همین نتیجه تمام شود.

در نیمه دوم، چند تغییر در ترکیب تیم ملی ایجاد شد و نفراتی، چون عزت اللهی، کنعانی و قلی زاده به جای جهانبخش، کریمی و چشمی به میدان آمدند.

پس از گلزنی بلینگام، ساکا و استرلینگ، بازهم ساکا بود که توانست خط دفاعی بهم ریخته ایران را ویران کند و دومین گل خودش را به ثمر برساند. تنها سه دقیقه پس از این گل، مهدی طارمی روی پاس قلی‌زاده با شوتی زیبا و دیدنی به زیر طاق انگلیس زد تا حداقل فاصله کمی کمتر شود.

اما رشفورد اجازه نداد ایرانی‌ها به گل‌های بعدی فکر کنند و لحظاتی پس از ورود به میدان گل پنجم سه‌شیر‌ها را به ثمر رساند تا شکست ایران سنگین‌تر شود. در دقیقه ۹۰ هم گریلیش گل ششم را وارد دروازه ایران کرد تا شب تلخی برای ایرانی‌ها رقم بخورد.

در لحظات پایانی این دیدار، داور برزیلی پس از اعلام کمک داور ویدیویی برای ایران پنالتی اعلام کرد که مهدی طارمی پشت توپ قرار گرفت و گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند.

با وجود شکست سنگین و عجیب تیم ملی، مهدی طارمی با دو گل زده فعلا برترین گلزن جام است!

به این ترتیب، تیم ملی ایران که (بنا به مصاحبه پیش از بازی احسان حاج‌صفی) تحت تاثیر حوادث اخیر در کشورمان بود، سنگین‌ترین شکست خود را در جام‌های جهانی تجربه برد.

پس از شکست قطری‌ها در افتتاحیه جام جهانی مقابل اکوادور، ایران نماینده دیگر آسیا نمایشی بسیار ضعیف و بد ارایه کرد تا کیفیت بازیکنان قاره کهن زیر سوال برود.

تیم ملی کشورمان روز ۴ آذر در دومین بازی خود در جام جهانی برابر ولز به میدان خواهد رفت.

ساعت ۱۶:۳۰_ شروع دیدار ایران و انگلیس:

دقیقه ۳: صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه ایران رخ داد که داور پس از شنیدن نظر کمک داور ویدیویی ادامه بازی را اعلام کرد.

دقیقه ۸: برخورد شدید علیرضا بیرانوند با مجید حسینی باعث توقف بازی شد و بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه بینی روی زمین نشست و تحت مداوا قرار گرفت. در حالی که بنظر می‌رسید بیرو به بازی ادامه خواهد داد اما دوباره روی زمین دراز کشید تا حسین حسینی آماده ورود به بازی شود. بیرانوند با برانکارد از زمین خارج شد.

لحظه به لحظه با بازی بزرگ؛ ایران صفر - انگلیس صفر + ویدیو اختصاصی

مصدومیت و خونریزی بیرانوند از ناحیه بینی پس از برخورد با مجید حسینی

دقیقه ۳۲: یک ارسال روی دروازه ایران و ضربه سر هری مگوایر باعث شد تا تیر دروازه حسینی بلرزد. دفاع ایران همچنان مقابل حملات انگلیس مقاومت می‌کند.

دقیقه ۳۵: انگلیس بالاخره به هدفش رسید و روی ضربه سر جود بلینگام ۱۹ ساله به گل اول رسید. حسین حسینی نتوانست روی این ضربه واکنشی نشان دهد.

دقیقه ۴۳: شوت دیدنی ساکا به گل دوم انگلیس تبدیل شد تا کار ایران حسابی سخت شود.

دقیقه ۴۵+۱: ارسال هری کین از سمت راست، با ضربه بی‌نقص رحیم استرلینگ تبدیل به گل سوم انگلیس برابر ایران شد.

دقیقه ۴۵+۱۰: اولین شوت ایران به سمت دروازه انگلیس از راه رسید، اما ضربه جهانبخش راهی چارچوب نشد.

نیمه اول با سه گل به سود انگلیس به پایان رسید. این نیمه به دلیل مصدومیت بیرانوند ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت.

دقیقه ۶۲: گل چهارم انگلیس در حالی به ثمر رسید که ساکا به راحتی وارد محوطه جریمه شد و بعد از حرکتی فریبنده و عرضی با شوتی ساده دروازه ایران را باز کرد تا دومین گل خود را جشن بگیرد.

دقیقه ۶۵: گل اول ایران! پاس قلی‌زاده به مهاجم تیم ملی با ضربه استادانه مهدی طارمی همراه بود تا بازی ۴ بر یک شود.

دقیقه ۷۱: گل پنجم برای انگلیس! تنها لحظاتی پس از ورود مارکوس رشفورد به میدان، او به راحتی گل پنجم را برای سه‌شیر‌ها به ثمر رساند.

دقیقه ۹۰: گل ششم برای انگلیس! جک گریلیش گل دیگری برای انگلیس به ثمر رساند تا شکست سنگین کی‌روش و تیمش بدتر شود.

دقیقه ۹۰+۸: سردار آزمون در موقعیت تک به تک با پیکفورد قرار گرفت اما ضربه سنگین او به تیر دروازه برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه ۹۰+۱۰: گل دوم ایران! داور برزیلی پس از اعلام کمک داور ویدیویی برای ایران پنالتی اعلام کرد که مهدی طارمی پشت توپ قرار گرفت و گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند.

لحظه به لحظه با بازی بزرگ؛ ایران صفر - انگلیس ۳ + ویدیو اختصاصی

ساعت ۱۶:۱۰ ـ سورپرایز‌های ایران:

حضور احمد نوراللهی و علی کریمی در ترکیب اصلی تیم ملی را شاید بتوان سورپرایز کارلوس کی‌روش برای آغاز بازی با انگلیس دانست. کی‌روش در این بازی نوراللهی را به سعید عزت اللهی ترجیح داده در حالی که احمد نور تخریب‌چی خوبی در میانه میدان است. علی کریمی، اما بیشتر یک بازیساز است و به نظر کی‌روش نیم‌نگاهی به حمله هم خواهد داشت.

یکی دیگر از نکات لیست ایران در دیدار مقابل انگلیس چیدمان و سیستم ۲-۳-۵ است که نشان می‌دهد کی‌روش از همان سیستم همیشگی خودش یعنی دفاع و چشم داشتن به ضد حملات می‌خواهد در این دیدار نیز بهره ببرد.

 

لحظه به لحظه با بازی بزرگ؛ ترکیب تیم‌ها اعلام شد

ساعت ۱۵:۴۰ ـ  تصویر اختصاصی از بیرون ورزشگاه خلیفه:

بیرون ورزشگاه خلیفه، ایرانی‌ها  که از سراسر دنیا برای تماشای بازی حساس ایران و انگلیس خودشان را به قطر رساندند، حضور دارند. صف‌های طولانی برای چک کردن «هیا کارت» و بلیت‌های الکترونیکی در بیرون ورزشگاه تشکیل شده است.

 

ساعت ۱۵:۳۰_ ترکیب رسمی تیم ملی ایران برابر انگلیس:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، میلاد محمدی، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، روزبه چشمی، علی کریمی، مجید حسینی و احمد نورالهی

ترکیب انگلیس برابر ایران:

جردن پیکفورد، کیه‌ران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، میسون ماونت، باکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین

 

ساعت ۱۲:۳۰ ـ ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

بی تردید یکی از بزرگترین دغدغه‌های انگلیس در بازی امروز می‌تواند حدس زدن ترکیب اصلی تیم ملی ایران باشد. با توجه به اینکه کی روش، در سه دیدار اخیر خودش تیم ملی را با ترکیب‌های متفاوتی به زمین فرستاده شاید پیدا کردن ارنج اصلی کار دشواری باشد. سیستم مورد علاقه کی روش ۱-۴-۱-۴ هست که گاهی به ۴-۲-۳-۱ نیز تغییر پیدا می‌کند. این هم ترکیب احتمالی تیم ملی از نگاه رسانه‌های ایرانی:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، وحید امیری و مهدی طارمی

ـ بیشتر رسانه‌ها روی این ترکیب با هم توافق دارند، اما برخی رسانه‌ها از حضور قطعی علی کریمی در بازی امروز نیز نوشته‌اند. او که بعد از مصدومیت‌های پیاپی تنها ۹ بازی در ترکیه انجام داد، به تیم ملی دعوت شده و شاید به دلایل غیر فوتبالی، در ارنج اصلی قرار بگیرد.

 

ساعت ۱۲ ـ ترکیب احتمالی انگلیس:

به نظر می‌رسد که رقیب ایران، انگلیس با سیستم ۴-۲-۳-۱ بازی می کند.

ترکیب احتمالی انگلیس از نگاه دیلی میل: جردن پیکفورد، هری مگوایر، جان استونز، لوک شاو، کیران تریپیه، بلینگهام، رایس، رحیم استرلینگ، میسون مانت، بوکایو ساکا و هری کین

 

ساعت ۱۱:۳۰ ـ اسکوچیچ هم در جام جهانی حضور دارد!

سرمربی سابق ایران با وجود کنار گذاشته شدن از تیم ملی در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت. دراگان اسکوچیچ در طول جام جهانی به عنوان کارشناس با شبکه الجزیره همکاری می‌کند.

ایران انگلیس

اسکوچیچ که تا دیروز سیاست سکوت را در پیش گرفته بود، اخیرا در یک مصاحبه جنجالی به بازیکنان ایران از جمله انصاری‌فرد، حاج‌صفی و طارمی انتقاداتی را وارد کرد، اما از این موضوع هم پرده برداشت، اینکه او در جام جهانی به عنوان مفسر و کارشناس با شبکه تلویزیونی الجزیره همکاری خواهد کرد تا به این ترتیب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ناباورانه‌ترین شکل ممکن برای او پیش برود.

 

ساعت ۱۱:۱۰- صحبت‌های علیرضا جهانبخش پیش از دیدار با انگلیس (ویدیو). کاپیتان دوم تیم ملی اعلام کرد که از حضور در این بازی هیجان‌زده است.



ساعت ۱۱: پیش‌بینی یک شتر درباره بازی انگلیس – ایران؟

نشریات انگلیسی نوشتند، یک "شتر پیش‌گو" پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بر ایران در بازی امروز را پیش‌بینی کرده است.

دو نشریه انگلیسی سان و دیلی استار نوشتند، یک شتر دوکوهانه به نام "کامیلا" که به ادعای صاحبانش "هرگز هیچ اشتباهی نکرده" پیش‌بینی کرده که تیم ملی فوتبال انگلیس امروز تیم ملی ایران را شکست می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی