تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ادعای واشنگتن پست؛ توافق تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در روسیه!

روزنامه «واشنگتن پست» طی گزارشی با اشاره به استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۰۶۴۳
۰۸:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

ادعای واشنگتن پست؛ توافق تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در روسیه!

دیدارنیوز: تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند.

روزنامه «واشنگتن پست» طی گزارشی با اشاره به ادعا‌های تکراری مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از سه مقام آگاه که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، نوشت که مقام‌های مسکو و تهران اوایل ماه جاری میلادی طی نشستی در ایران، قرارداد ساخت این پهپاد‌ها را نهایی کردند.

در ادامه ادعا شده است که ایران و روسیه به سرعت در حال حرکت برای انتقال طرح‌ها و اجزای کلیدی هستند که زمینه ساخت این پهپاد طی ماه‌های آینده را فراهم می‌کند.

واشنگتن‌پست همچنین مدعی شد که چنین توافقی، این امکان را برای روسیه فراهم می‌کند که انبار سیستم‌های تسلیحاتی نسبتاً ارزان، اما در عین حال به‌شدت نابودکننده خود را گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، این توافق همچنین نیاز حیاتی روسیه به مهمات هدایت‌شونده دقیق که پس ازگذشت ۹ ماه از حمله به اوکراین با کمبود آن‌ها مواجه است را برطرف کند و از طرف دیگر، مزایای اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برای ایران دارد.

به ادعای این روزنامه آمریکایی، روسیه از ماه آگوست گذشته بیش از ۴۰۰ پهپاد تهاجمی ساخت ایران را علیه اوکراین مستقر کرده است که بسیاری از این پهپاد‌ها در حملات علیه اهداف زیرساختی غیرنظامی مانند نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی