تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

بوی افزایش قیمت برنج در قزوین!

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در بازار قزوین کم‌کم بوی افزایش قیمت برنج به مشام می‌رسد. برخی برنج‌ها که پیش از این قیمت پایین‌تری داشتند، برای گرانی خیز برداشته‌اند!

کد خبر: ۱۴۰۵۹۲
۱۰:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱

بوی افزایش قیمت برنج در قزوین!

دیدارنیوز: به‌نظر می‌رسد با توجه به گذر از فصل برداشت برنج، قیمت برنج در بازار قزوین به‌سوی گران شدن خیز برداشته است.

گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالا‌های اساسی در بازار پرداخته و نوسانات قیمت این کالا‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این هفته علیرغم اینکه رسانه‌های معاند مانور زیادی برای اعتصاب بازاریان داده بودند، اما بازاریان در راسته‌های مختلف مانند روز‌های عادی به‌صورت مستمر فعال بودند و توجهی به تبلیغات منفی دشمن نکردند. فرماندار شهرستان قزوین نیز با حضور در بازار قزوین، ضمن شنیدن مشکلات کسبه، از آنان جهت این فعالیت مستمر تشکر و قدردانی کرد.

این هفته قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در قزوین باز هم با کاهش مواجه شد و به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت هر کیلو ران مرغ هم ۵۵ هزار و ۵۰۰ تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو سینه مرغ ۸۶ هزار و ۵۰۰ تا ۹۰ هزار تومان بود. همچنین تفاوت قیمت مرغ کشتار روز و مرغ منجمد هم به حداقل رسید. این هفته هر کیلو مرغ منجمد ۴۸ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. هر شانه تخم‌مرغ نیز اکنون ۸۳ هزار تومان است.

همچنین هر کیلو لاشه بوقلمون ۸۵ هزار تومان، هر کیلو ران بوقلمون ۸۵ تا ۹۲ هزار تومان و هر کیلو سینه بوقلمون ۹۰ تا ۹۸ هزار تومان است.

ماهی کهنه نخرید

یکی از مسائلی که ممکن است هنگام خرید ماهی با آن مواجه شویم، راه شناخت ماهی تازه از کهنه است. راه نخست تشخیص ماهی کهنه از تازه، بوی آن است. بوی نامطبوع ماهی نشانه کهنه بودن آن است. راه دوم لمس بدن ماهی است. گوشت ماهی باید سفت باشد و گودی انگشت روی ماهی باقی نماند. راه سوم شناخت ظاهری است. سطح بدن ماهی باید شفاف و درخشان بوده، رنگ آبشش قرمز روشن بوده و چشم‌های ماهی فرورفته و مات نباشد. از این راه‌ها می‌توان به تازگی و کهنگی ماهی پی برد.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: شیر نیزه‌ای ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، سالمون ۹۲ تا ۹۷ هزار تومان، سفید ۸۵ تا ۹۸ هزار تومان، قزل‌آلا ۸۰ تا ۸۸ هزار تومان، کپور ۷۹ تا ۸۲ هزار تومان، حلوا ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان، بیکت ۴۹ تا ۵۹ هزار تومان، تن ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان، آزاد ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، قباد ۳۴ تا ۳۶ هزار تومان، کولی ۳۰ هزار تومان.

بوی گران شدن برنج به مشام می‌رسد

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در بازار قزوین کم‌کم بوی افزایش قیمت برنج به مشام می‌رسد. برخی برنج‌ها که پیش از این قیمت پایین‌تری داشتند، برای گرانی خیز برداشته‌اند. برنج در فصل برداشت خود ارزان‌ترین قیمت را دارد. با توجه به اینکه فصل برداشت برنج به پایان رسیده، هر چه از فصل برداشت دور شویم قیمت این کالا گران‌تر خواهد شد. فصل برداشت اغلب برنج‌ها نیمه دوم تابستان است.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی هاشمی ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، حسن‌سرا دم‌سیاه ۱۲۵ هزار تومان، صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، سرخ‌دم کاظمی ۱۱۰ هزار تومان، طارم گیلان ۹۰ هزار تومان، دودی ۸۰ هزار تومان، شیرودی ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۵۸ تا ۷۰ هزار تومان، شمشیری ۵۲ تا ۵۷ هزار تومان، لاشه حسن‌سرا دم‌سیاه ۶۵ هزار تومان، سرلاشه هاشمی ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان، لاشه هاشمی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان، لاشه کاظمی ۴۹ هزار تومان، نیمدانه علی کاظمی ۴۳ هزار تومان، خوشپخت ۲۸ تا ۵۵ هزار تومان، هندی ۲۸ تا ۴۲ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین

مصرف حبوبات به‌دلیل دارا بودن فیبر زیاد، حجم زیادی از معده را پر کرده و موجب احساس سیری می‌شود. در نتیجه سبب می‌شود کمتر غذا بخوریم و در نهایت به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین به‌دلیل قند موجود در حبوبات، استفاده از آن‌ها موجب می‌شود احساس سیری طولانی‌مدت به انسان دست دهد.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیاچیتی ۵۶ تا ۷۳ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان، نخود ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، عدس ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، ماش ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان.

بازار داغ تره‌بار

راسته تره‌بار بازار قزوین معمولاً از دیگر راسته‌ها شلوغ‌تر است و همواره بازار داغی دارد. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند میوه، صیفی‌جات و سبزیجات خود را به‌صورت هفتگی از بازار تهیه کنند، چون قیمت کالا‌ها در بازار از قیمت مغازه‌های سطح شهر منصفانه‌تر است.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: انار ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۳۵ هزار تومان، سیب ۱۰ تا ۳۳ هزار تومان، پرتقال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، نارنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۳ تا ۳۰ هزار تومان، گریپ‌فروت ۱۵ هزار تومان، کیوی ۸ تا ۲۵ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۲۳ هزار تومان، به ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، موز ۳۰ تا ۴۸ هزار تومان، گلابی ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، خرمالو ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، انگور بیدانه ۳۵ هزار تومان، انگور دانه‌درشت ۳۰ هزار تومان، انگور شانی ۲۵ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی‌جات و سبزیجات در بازار قزوین به این شرح است: قارچ ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان، سیب‌زمینی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز ۱۱ تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، شلغم ۸ تا ۱۵ هزار تومان، چغندر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، هویج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، لوبیاسبز ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، سیر ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، برگ‌کلم ۷ تا ۸ هزار تومان، گل‌کلم ۵ هزار تومان، سیب‌زمینی ترشی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، کرفس ۸ هزار تومان، نارنج ۷ تا ۸ هزار تومان، ترب ۱۰ هزار تومان، کاهو ۸ تا ۱۰ هزار تومان، بادمجان ۴ تا ۸ هزار تومان، کدو ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی