تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل‌پلی به دلیل تحریم‌ها

اسنپ، تپسی، سروش، بله و آی گپ چند اپلیکیشن بومی هستند که از سرویس گوگل‌پلی حذف شدند؛ گفته می‌شود برخی از آن‌ها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۰۵۴۰
۱۹:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل‌پلی به دلیل تحریم‌ها

دیدارنیوز: نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است.

سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است.

آنطور که برخی از این تیم‌ها می‌گویند، آن‌ها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند. در حال حاضر کاربران نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی دانلود و یا آپدیت کنند.

دیجیاتو نوشت: چند اپلیکیشن بومی از سرویس گوگل پلی حذف شدند. اسامی این اپلیکیشن‌ها به این شرح است: اسنپ، تپسی، سروش، بله، آی گپ. حذف برخی از این برنامه‌ها از عصر روز گذشته ۲۴ آبان رخ داده و برخی از آن‌ها نیز ظهر امروز دچار این موضوع شدند.

بررسی‌های اولیه این موضوع را نشان داد که ظاهرا حذف آن‌ها به دست خود گوگل انجام شده و ایمیل دریافتی از سوی گوگل به صاحبین این کسب و کارها، این موضوع را تایید کرده است. روابط عمومی تپسی نیز این موضوع را تایید کرد.

پیگیری‌ها از این تیم‌ها برای چرایی حذف شدن اکانت آن‌ها از گوگل پلی تا این لحظه به این موضوع رسیده که دلیل این ماجرا «تحریم‌ها» اعلام شده است. این موضوع زمانی عجیب می‌شود که طی ماه‌های اخیر تحریم‌های فناوری زیادی نسبت به کاربران و کسب و کار‌های آنلاین ایرانی برداشته شده بود، اما حالا بار دیگر به نظر می‌رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی زده است.

پیش از این نیز گوگل پلی چندین بار اپلیکیشن‌های ایرانی را تحریم کرده بود و آن‌ها را از سرویس گوگل پلی پاک کرده بود. این موضوع، اما سال‌هاست که رخ نداده و حالا دوباره در اقدامی مجدد، ۵ اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی حذف شده‌اند.

این احتمال نیز وجود دارد که تعداد اپ‌های حذف شده از دیروز بیشتر از ۵ عدد باشد. در بین اپلیکیشن‌های حذف شده نام سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن مختص سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به چشم می‌خورد.

ناگفته نماند خود پلتفرم گوگل پلی نزدیک به دو ماه است که در ایران فیلتر شده و هنوز هیچ توضیح رسمی و دقیقی درباره چرایی فیلترینگ این پلتفرم ارائه نشده است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی