تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حمله موشکی به لهستان/ روسیه: ما نبودیم؛ ناتو: بررسی می‌کنیم

حمله موشکی شب گذشته (سه شنبه) به خاک لهستان ۲ کشته برجای گذاشته و بحران جدیدی را پس از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین به وجود آورده؛ گرچه روس‌ها این حمله موشکی را رد کرده‌اند و می‌گویند این حمله توسط آن‌ها شکل نگرفته، اما ناتو گفته این مساله را بررسی خواهد کرد. همچنین وزیر دفاع لتونی روسیه را مسئول انفجار در لهستان توصیف کرد و گفت که کشورش در کنار لهستان می‌ایستد و این جنایت را محکوم می‌کند.

کد خبر: ۱۴۰۴۷۳
۰۸:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

حمله موشکی به لهستان/ روسیه: ما نبودیم؛ ناتو: بررسی می‌کنیم

دیدارنیوز: پس از آن که رسانه‌های لهستانی اعلام کردند شلیک پرتابه‌هایی در روز سه‌شنبه باعث کشته شدن دو نفر در خاک این کشور و در نزدیکی مرز اوکراین شده است، مقامات امنیت ملی لهستان نشست اضطراری برگزار کردند.

گرچه بسیاری انگشت اتهام را به سمت روسیه می‌گیرند، اما هنوز منشا شلیک این پرتابه‌ها مشخص نشده است. با این حال، این اتفاق با بزرگ‌ترین موج حملات موشکی روسیه به شهر‌های اوکراین همزمان شده و انفجار در قلمرو یکی از کشور‌های عضو ناتو روی داده است.

سخنگوی دولت لهستان گفت که نخست وزیر این کشور کمیته شورای وزیران را تشکیل داده است با این حال یک مقام لهستانی به سی‌ان‌ان گفت که هنوز چیزی تایید نشده و تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

روسیه هدف قرار دادن مرز لهستان را رد کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه کوتاهی که اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد هدف قرار دادن مرز لهستان را رد کرد و گزارش‌های رسانه‌های لهستانی را «یک تحریک عمدی برای تشدید اوضاع» توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: «مطالب رسانه و اظهارات مقامات لهستان مبنی بر فرود آمدن موشک‌های روسی در روستای پرژوودوف یک تحریک عمدی برای تشدید اوضاع است.» این نهاد افزود: «هیچ حمله‌ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان انجام نشده است.»

با این وجود ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را مقصر عنوان کرد. وی گفت که موشک‌های روسی به لهستان یعنی قلمرو کشور دوست ما اصابت کرده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز از کشته شدن دو نفر بر اثر شلیک موشک یا پرتابه دیگر به خاک لهستان ابراز تاسف کرد.

ناتو: بررسی می‌کنیم

یک مقام ناتو شامگاه سه‌شنبه به یورونیوز گفت که در حال تجزیه و تحلیل گزارش‌ها هستند.

از سوی دیگر مقامات نروژ و استونی که دو عضو دیگر ناتو هستند اعلام کردند در تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر هستند. وزیر امور خارجه نروژ گفت: «این یک حادثه بسیار جدی است، اما هنوز چیز‌های بسیاری مبهم باقی مانده است.» وزیر خارجه استونی نیز گفت: «ما در حال گفتگو با متحدان خود هستیم تا چگونه به طور مشترک و قاطع به آنچه رخ داده پاسخ دهیم.»

با این حال وزیر دفاع لتونی روسیه را مسئول انفجار در لهستان توصیف کرد و گفت که کشورش در کنار لهستان می‌ایستد و این جنایت را محکوم می‌کند.

همزمان کاخ سفید و پنتاگون اعلام کردند که نمی‌توانند اطلاعات مربوط به انفجار ناشی از موشک‌های سرگردان روسیه را تایید کنند.

یک مقام پنتاگون گفت که ما در حال حاضر هیچ مدرکی برای تایید این اطلاعات نداریم و در حال بررسی بیشتر آن هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی