تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سود باشگاه‌ها از حضور بازیکنان در جام جهانی؛ پرسپولیس در صدر!

حضور بازیکنان در جام جهانی می‌تواند سود هنگفتی به باشگاه‌های آنها برساند؛ در این میان باشگاه‌های ایرانی از حضور ملی‌پوشان در قطر چقدر سود می‌برند؟

کد خبر: ۱۴۰۴۶۶
۲۰:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

سود باشگاه‌های ایرانی از حضور بازیکنان در جام جهانی چقدر است؟

دیدارنیوز: فیفا به ازای هر بازیکن روزانه ۱۰ هزار دلار به هر باشگاه می‌دهد که تا پایان مرحله گروهی رقم قابل‌توجهی خواهد شد.

در فاصله یک هفته مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بالاخره کارلوس کی‌روش هم لیست ایران را اعلام کرد. بر این اساس، ۱۶ نفر از ۲۵ بازیکن دعوت شده، لژیونر هستند که برای فوتبال ایران یک رکورد است. این رکورد، خیلی به نفع باشگاه‌های ایرانی نیست. بر اساس قوانین فیفا، این نهاد به ازای هر بازیکن حاضر در جام جهانی، پولی را به باشگاه‌های تحت قرارداد بازیکن می‌دهد. پولی که برای باشگاه‌های همیشه بدهکار ایرانی، درآمد مناسبی است.

در دوره‌های گذشته، همیشه جام‌جهانی در پایان لیگ‌های اروپایی برگزار می‌شد. در نتیجه تیم‌های ملی فرصت بیشتری برای برپایی اردو‌های آماده‌سازی داشتند. اتفاقی که باعث می‌شد فیفا از دو هفته پیش از آغاز مسابقات، هزینه حضور هر بازیکن را برای باشگاه‌ها محسابه کند. این بار اما، تورنمنت در حین برگزاری مسابقات باشگاهی برگزار خواهد شد و فیفا این مهلت را یک هفته کاهش داده است. در نتیجه، هزینه حضور هر بازیکن در این تورنمنت، از فاصله ۷ روز مانده به آغاز مسابقات محاسبه می‌شود.

نسبت به دوره قبلی اما، این مبلغ به صورت روزانه افزایش ۱۵۰۰ دلاری داشته است. در واقع فیفا برای حضور هر بازیکن در این تورنمنت، روزانه ده‌هزار دلار را برای تیم‌های باشگاهی‌اش کنار گذاشته است. این مبلغ بین تیم‌های این فصل و دو فصل گذشته‌ی هر بازیکن تقسیم خواهد شد. مرحله گروهی برای هر تیم، ۹ روز به طول خواهد انجامید و با احتساب ۷ روزی که پیش از شروع تورنمنت محاسبه شده، یعنی به ازای هر بازیکن تا پایان مرحله گروهی، ۱۶۰ هزار دلار به باشگاه‌ها خواهد رسید.

در بین تیم‌های ایرانی، پرسپولیس بیشترین سهم را از این درآمد خواهد داشت. در لیست تیم ملی، نام وحید امیری و مهدی ترابی مشاهده می‌شود که حداقل در ۲ فصل اخیر در تیمی جز پرسپولیس بازی نکرده‌اند. در نتیجه، تمام درآمد حاصل از این دو بازیکن، به پرسپولیس خواهد رسید. علاوه بر این ۳۲۰ هزار دلار، پرسپولیس بابت علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی که این فصل در این تیم توپ می‌زنند هم نفری ۵۴ هزار دلاردریافت خواهد کرد. رامین رضاییان هم فصل گذشته یک نیم‌فصل برای این تیم بازی کرد و ۲۷ هزاردلار هم از طریق او به پرسپولیس سود خواهد رسید. محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی هم دو بازیکنی هستند که در لیگ بیستم برای پرسپولیس بازی می‌کردند. تا پایان مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲، به ازای این دو بازیکن هم نفری ۵۴ هزار دلار به حساب پرسپولیس پول واریز خواهد شد.

از استقلال هم ۳ بازیکن به تیم ملی دعوت شدند. حسین حسینی، کاپیتان آبی‌ها به تنهایی باعث سود ۱۶۰ هزار دلاری برای این تیم خواهد شد. روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی هم که از فصل گذشته به ترکیب این تیم اضافه شدند هم ۱۰۸ هزار دلار به استقلال سود رساندند.

در سپاهان هم شرایط شبیه به استقلال است. این تیم بابت حضور پیام نیازمند ۱۰۸ هزار دلار دریافت خواهد کرد. حضور احسان حاج‌صفی و در این فصل هم رامین رضاییان، سود ۵۴ هزار دلاری را برای این باشگاه به همراه خواهد داشت.

تمامی این ارقام تا پایان مرحله گروهی محاسبه شده و در صورت صعود ملی‌پوشان به مرحله بعدی، احتمالا هیچکس به اندازه مدیرعامل باشگاه‌ها خوشحال نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی