تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لهستان دارایی‌های غول انرژی روسیه را مصادره می‌کند

رسانه‌های لهستان روز دوشنبه گزارش دادند که ورشو قرار است دارایی‌های غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم را مصادره کند. در ماه مه، دولت لهستان قرارداد گاز طبیعی روسیه را پیش از پایان تاریخ انقضای آن در سال ۲۰۲۲ فسخ کرد.

کد خبر: ۱۴۰۴۲۵
۱۱:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

لهستان دارایی‌های روسیه را مصادره می‌کند

دیدارنیوز: رسانه‌های لهستان گزارش دادند که ورشو قرار است دارایی‌های غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم را مصادره کند.

به نقل از راشاتودی، این اقدام ۴۸ درصد از سهام این شرکت در یوروپولگاز EuroPolGaz که مالک بخش لهستانی خط لوله یامال-اروپا است، هدف قرار خواهد داد. این خط لوله پیش از این گاز روسیه را به اتحادیه اروپا می‌رساند.

بنا بر گزارش‌ها، تصمیم به توقیف سهام گازپروم توسط والدمار بودا، وزیر توسعه و فناوری لهستان به درخواست سرویس امنیت داخلی این کشور گرفته شده است. این وزارتخانه گفت که هدف از آن "تضمین امنیت زیرساخت‌های حیاتی (لهستان) است. "

مقامات لهستانی تأکید کردند که این دستور باید فوراً اجرا شود و یک سازوکار اداری در رابطه با این نهاد روسی برای اطمینان از ادامه کارکرد یوروپل‌گاز ایجاد شود. یوروپل‌گاز سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم و شرکت PGNiG لهستان است.

این شرکت بزرگ انرژی لهستانی همچنین ۴۸ درصد از سهام یوروپل‌گاز و شرکت Gas-Trading SA چهار درصد باقی مانده را در اختیار دارد.

خط لوله گاز یامال-اروپا از روسیه، بلاروس، لهستان و آلمان می‌گذرد و تقریباً نیمی از محموله‌های گاز شرکت گازپروم را به غرب منتقل می‌کرد.

تحریم‌های لهستان علیه تولیدکننده گاز روسیه، از ماه آوریل این شرکت را از وضعیت سهامدار خود در یوروپل‌گاز محروم کرده است و حق رای و توانایی بازگرداندن سود سهام را مسدود کرده است.

در ماه مه، دولت لهستان قرارداد گاز طبیعی روسیه را پیش از پایان تاریخ انقضای آن در سال ۲۰۲۲ فسخ کرد و گفت که بخش این کشور از خط لوله گاز یامال-اروپا می‌تواند برای تامین گاز از آلمان استفاده شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی