تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

وزیر ارتباطات: حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌های داخلی خط قرمز ماست

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم که با وجود اختلال گسترده در اینترنت و فیلترینگ شدید شبکه‌های اجتماعی در دوران وزارت او از پیشرفت‌ها حرف زده، می‌گوید: حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌های داخلی خط قرمز ماست، احدی در نرم‌افزار‌های داخلی به این حوزه ورود نخواهد کرد و این اقدام ممنوع است. رهبری انقلاب در این زمینه فتوا دادند و گفتند که حرام شرعی است.

کد خبر: ۱۴۰۴۱۰
۰۹:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات: حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌های داخلی خط قرمز ماست

دیدارنیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورایی با عنوان «شورای توسعه شبکه ملی اطلاعات» با مسئولیت بنده تشکیل شده و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه به عنوان دبیر این شورا منصوب شد تا تمام منابع مالی وزارتخانه را پای این پروژه بیاورد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران در مجلس درخصوص پیشرفت و اجرای شبکه ملی اطلاعات، گفت: از اینکه امروز این فرصت در اختیار بنده قرار گرفت تا به نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز پیرامون تلاش‌ها، اقدامات و پیشبرد شبکه ملی اطلاعات گزارش ارائه کنم، متشکرم. همچنین از همکاری و حمایت‌های نمایندگان و هیات رئیسه محترم مجلس برای پیش‌برد برنامه‌های وزارتخانه که یکی از آن‌ها تحقق شبکه ملی اطلاعات است، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بنده برای تحقق این طرح تمام منابع وزراتخانه را بسیج کردم و اولویت شماره یک وزارت ارتباطات تحقق شبکه ملی اطلاعات است. در همین راستا شورایی با عنوان «شورای توسعه شبکه ملی اطلاعات» با مسئولیت بنده تشکیل شده و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و پیشرفت کار بررسی می‌شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر این شورا منصوب شد تا تمام منابع مالی وزارتخانه را پای این پروژه بیاورد.

وی ادامه داد: هفت مصوبه را در این زمینه داشتیم که حدود ۵۳ بند دارد که ۳۷ بند درخصوص ماموریت‌ها و وظایف وزارت ارتباطات است. ما برای تحقق این ۳۷ تکلیف ۲۰۰ پروژه تعریف کردیم.

زارع‌پور با اشاره به هماهنگی میان وزارتخانه و مرکز ملی فضای مجازی، عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در گذشته داشتیم این بود که وزارت ارتباطات می‌گفت ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم، اما مرکز ملی فضای مجازی به عنوان ناظر این طرح می‌گفت مثلا ۲۵ درصد یا ۳۰ درصد است. اولین کاری که کردیم تلاش کردیم با ناظر طرح به یک ادبیات مشترک دست پیدا کنیم.

وی افزود: براساس آخرین سنجشی که صورت گرفت در ابتدای دولت سیزدهم با وجود اینکه قریب به ۱۰ سال است که شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک خواسته در کشور مطرح است؛ این طرح تنها ۳۰ درصد براساس شاخص‌های مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت داشت. امروز که در خدمت شما هستم این طرح نزدیک به ۵۹درصد پیشرفت داشته است. به فضل الهی با برنامه‌ریزی که صورت گرفته ان‌شاءالله ظرف یک سال و نیم آینده حداکثر تا ۱۴۰۳ این طرح با به پایان خواهیم رساند.

وزیر ارتباطات در ادامه اظهار داشت: در مورد زیرساخت فیبر نوری که یکی از هفت کلان پروژه کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است برنامه ما این است که همانطور که اشاره کردند تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌های کشور را به فیبر نوری متصل کنیم که عملا سرعت در آن نامحدود است. دولت برنامه‌ای را طرحی و مصوب کرده و بر اساس آن ۸ درصد از درآمد اپراتور‌ها را به این کار اختصاص داده است. همچنین زیرساخت‌های لازم را تهیه کرده یک بست کامل برای ۳۱ استان در زمینه اجرای پروژه فیبر نوری دیده‌ایم.

وی افزود: الان که محضر شما هستم بیش از ۲ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تلاش داریم تا پایان سال ان‌شاءالله این عدد دو برابر شود، در جریان اجرای این طرح برای ۷ میلیون خانوار و سال ۱۴۰۳ برای ۸ میلیون خانوار دیگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

زارع‌پور در رابطه با تقویت و ارتقاء پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد: بنده از ابتدای مسئولیتم یک کارگروه ویژه صرفاً با ماموریت خدمات پایه با مسئولیت خودم تشکل دادم و جلسات منظمی در این زمینه تشکیل شد و هدف این بود که توان داخلی پیام‌رسان‌ها به نقطه‌ای برسد که وقتی مردم استفاده می‌کننئ احساس نکنند که با نمونه خارجی تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: در این دو ماه روزانه جلسه داشتیم و تلاش کردیم ظرفیت و امکانات پلتفرم‌های داخلی به نقطه‌ای برسد که توان رقابت داشته باشد، تاحدی که حتی اگر یک روز تصمیم گرفته شد که خارجی‌ها را آزاد کنیم هم مردم نمونه داخلی را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات در خصوص آمار استفاده کاربران از سکو‌های داخلی، گفت: در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد حضور ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز بودیم و الحمدالله این یک رکورد تاریخی است. به گونه‌ای که برای اولین بار نسبت ترافیک داخلی به خارجی که قبلا ۳۰ به ۷۰ بود، الان به ۶۰ به ۴۰ شده است. این نشان دهنده اعتماد و اقبال مردم عزیز است و باید تلاش کنیم تا کیفیت خدمات را افزایش دهیم تا مردم بیشتر اقبال کنند. در قالب یک بسته حمایتی بیش از ۳۰ مورد تشویقی برای مردم، کسب‌وکار‌ها و خود سکو‌ها (پلتفرم‌ها) طراحی شده است.

زارع‌پور همچنین در پاسخی به سوالی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران در پلتفرم‌های داخلی، اظهار داشت: حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌های داخلی خط قرمز ماست، احدی در نرم‌افزار‌های داخلی به این حوزه ورود نخواهد کرد و این اقدام ممنوع است. رهبری انقلاب در این زمینه فتوا دادند و گفتند که حرام شرعی است.

وی ادامه داد: اخیرا هم شنیدم که رئیس قوه قضاییه در شورایعالی فضای مجازی گفتند که اطلاعات مردم مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است و در این زمینه بخشنامه نیز صادر کردند. اما یک مساله دیگر وجود دارد و آن اینکه اطلاعات مردم حفظ شود و پاک نشود و حریم خصوصی حفظ شود و مشمول این باشد، نیاز به قانون دارد که ما در وزارتخانه لایحه‌ای را طراحی کردیم که ان‌شاءالله با حمایت‌های شما با فوریت تصویب شود تا حریم خصوصی مردم به دقت حفظ و رعایت شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی