تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رئیس کانون کارفرمایی استان تاکید کرد:

استانداری گیلان موضوع فعال‌سازی ۱۶۲ کارخانه راکد و اشتغال ۱۹۰۰ نفر را شفاف کند

رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان با بیان اینکه همچنان ۱۰۰ کارخانه در گیلان در توقیف بانک‌ها هستند گفت: از استانداری گیلان انتظار داریم مستندات مربوط به فعال سازی ۱۶۲ کارخانه راکد در گیلان و ایجاد اشتغال برای هزار و ۹۰۰ نفر را شفاف کند.

کد خبر: ۱۴۰۳۶۵
۱۴:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

استانداری گیلان موضوع فعال‌سازی ۱۶۲ کارخانه راکد و اشتغال ۱۹۰۰ نفر را شفاف کند

 

دیدارنیوز: محمدرسول سماکچی گفت: ما به کسی شاغل می‌گوییم که با کار و مزدی که دریافت می‌کند، بتواند زندگی خود و خانواده‌اش را به شکل متعارف اداره کند.

رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان اذعان کرد: طبق اطلاعات مرکز آمار افراد ۱۵ سال به بالا می‌توانند، شاغل شوند و طبق همین طبقه بندی افراد ۱۵ تا ۶۵ سال نیروی توانا و مولد کشور به حساب می‌آیند.

سماکچی اعلام استاندار گیلان مبنی بر راه اندازی ۱۶۲ کارخانه راکد در گیلان و اشتغال برای هزار و ۹۰۰ نفر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده حوزه کارفرمایی از این موضوع قانع نشدم و انتظار دارم مسئولان استان اسامی این ۱۶۲ کارخانه و افراد شاغل را لیست کرده و مستند کنند.

وی ۴۵ درصد کارایی استان را خدماتی، حدود ۲۷ درصد را صنعتی و ۲۷ درصد را کشاورزی، شیلات، دامپروری و مرغداری و امثالهم خواند و گفت: طبق قانون کار، کارفرما و کارگر می‌توانند با یکدیگر قرارداد کار تنظیم کنند و در حال حاضر افراد می‌توانند حتی یک ماهه یا سه ماهه و شش ساله و چندساله قرار داد منعقد کنند و هیچ منعی در این کار وجود ندارد.

رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان با بیان اینکه در بحث امنیت شغلی و انعقاد چنین قرارداد‌هایی می‌توان به کارگران حق داد ابراز داشت: کارفرمایان هم در حوزه کار مستمر و امکان جایگزینی نیرو‌های بهتر، شبهات و دغدغه‌های دارند که باید به آن هم توجه شود، از طرفی بسیاری از کارخانجات ما با همین شیوه قرارداد یکساله مشغول به کار هستند و مشکلی برای هیچ یک از دو طرف ایجاد نشده است.

سماکچی در ادامه به موضوع دغدغه‌های اصلی کارخانجات و کارفرمایان پرداخت و اظهار داشت: در دولت سیزدهم مسئولان و مدیران مربوطه سعی دارند به صنعت، اقتصاد، کشاورزی و سایر صنوف کمک کنند تا به موجب آن یک رشد و توسعه اقتصادی در استانی مانند گیلان رخ بدهد و این تلاش‌ها را واقعا نمی‌توان منکر شد.

رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان افزود: کارخانه‌ای که تنها یک خط تولید آن فعال است، می‌تواند در صورت حمایت و اعطای سرمایه در گردش خط تولیدی خود و میزان اشتغال را افزایش دهد، اما متاسفانه پازل‌های حمایتی ما از بخش اشتغال و صنعت کامل نیست.

سماکچی افزایش ۶۰ درصدی بهای برق در دو ماهه اخیر را از جمله مشکلاتی که حوزه تولید و صنعت با آن مواجهند، خواند و تصریح کرد: برای از بین بردن موانع تولید و اشتغال باید همه در کنار هم باشیم، زیرا اگر تنها یک اشتباه از سوی کسی سر بزند، اهداف اشتغال و توسعه محقق نخواهند شد.

وی تاسیس ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان جدید در کشور با حمایت‌های دولت و سهم بسیار کم استان گیلان در این حوزه را نگران کننده دانست و عنوان کرد: در استان گیلان تنها هفت شرکت دانش‌بنیان شکل گرفته و این مشکلی است که جامعه دانشگاهی، دستگا‌های مربوطه و پارک علم و فناوری مسئول آن هستند.

رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان عنوان کرد: گیلانی استانی بسیار غنی است و هیچ نیازی برای تاسیس کارخانه جدید، سوله و چنین زیرساخت‌هایی ندارد، از طرفی حدود ۵۰۰ کارخانه هم در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل هستند و حدود ۱۰۰ کارخانه هم داریم که در توقیف بانک‌ها قرار دارند که با فعال کردن ظرفیت آنها، دادن سرمایه در گردش و جذب سرمایه‌گذار مشکل آنان رفع می‌شود.

سماکچی با تاکید بر اینکه تنها شش کارخانه از توقیف بانک‌ها خارج شده‌اند خاطرنشان کرد: استاندار گیلان و رئیس دادگستری استان گیلان میتوانند برای خارج کردن ۱۰۰ کارخانه استان گیلان از توقیف بانک‌ها اقدام کنند و ما واقعا انتظار داریم چنین حرکتی در استان عملیاتی شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی