تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مکرون: هیچ پیشنهادی به «احیای برجام» کمک نمی‌کند

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت: هیچ گونه طرح پیشنهادی جدیدی نمی‌تواند در آینده نزدیک موجب احیای توافق هسته‌ای (برجام) شود و احتمالا «چارچوب جدیدی» برای پرداختن به این موضوع لازم خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۰۳۵۲
۱۲:۴۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

مکرون: در حال حاضر هیچ پیشنهادی به احیای برجام کمک نمی‌کند

دیدارنیوز: رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران و حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت که فکر نمی‌کند در وضعیت موجود پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته‌ای کمک کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با رادیو فرانسه مدعی شد که در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

او علاوه بر این گفت که به نظر او، هیچ گونه طرح پیشنهادی جدیدی نمی‌تواند در آینده نزدیک موجب احیای توافق هسته‌ای شود و احتمالا «چارچوب جدیدی» برای پرداختن به این موضوع لازم خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال رادیو فرانسه مبنی بر این که آیا فکر می‌کند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی، پس از وقفه‌ای چند ماهه از سر گرفته شود، گفت: من هنوز در این باره بسیار محتاطم. فکر نمی‌کنم هر گونه پیشنهادی که در حال حاضر مطرح شود، (بتواند توافق هسته‌ای را حفظ کند.)

رییس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران، ادعا کرد که وضعیت سیاسی موجود در داخل ایران که اعتراضاتی در جریان است، وضعیت [پیرامون توافق هسته‌ای]را «تا حد زیادی» تغییر داد و احتمال دست یافتن به توافقی با ایران را «تضعیف کرد.»

او با این وجود، ابراز امیدواری کرد که نشستی بین‌المللی با حضور قدرت‌‎های منطقه از جمله ایران تا پایان سال جاری تشکیل شود.

مکرون با اشاره به اقدامات تحریمی اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت که تحریم‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد شد.

او در گفتگو با رادیو اینتر فرانسه، در این باره بیان کرد: کشور‌های متعددی هستیم که در تلاشیم تحریم‌های هدفمند اعمال شوند، به ویژه علیه سپاه پاسداران و افراد این رژیم.

رییس جمهور فرانسه در پاسخ به این که آیا از تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران ایران، اقدامی که به گفته مقامات اروپایی، اتحادیه اروپا در حال بررسی آن بوده است، حمایت می‌کند یا نه، گفت که با تحولات رخ‌داده، این مسئله باید بررسی شود.

به نقل از شبکه العربیه مکرون همچنین مدعی شد که فرزندان انقلاب ایران درحال انجام انقلاب هستند.

وی تاکید کرد که تحریم‌ها نباید تمام ملت ایران را هدف قرار دهد و بهترین نوع تحریم‌ها آن است که نزدیکان نظام را هدف قرار دهد.

اظهارات رئیس جمهور فرانسه درحالی است که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به طور مستقیم زندگی مردم عادی را هدف قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی