تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لزوم تبدیل چالش‌های بالادست نفت به مسائل فناورانه/ عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب آغاز شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب خبر داد و گفت: چالش‌های بالادست صنعت نفت باید به مسائل فناورانه تبدیل شود.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۲
۰۸:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

محسن خجسته‌مهر صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه) در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز در مرکز همایش‌های کوشک وزارت نفت اظهار کرد: قرارداد میدان‌های یاران شمالی و جنوبی، بلال، سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی در دولت سیزدهم تنفیذ و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اعلام این خبر که دو ردیف پالایشی پالایشگاه فاز ۱۴ میدان گازی مشترک پارس جنوبی هم‌اکنون عملیاتی است، تصریح کرد: ردیف سوم این پالایشگاه نیز در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی لایه نفتی پارس جنوبی؛ به‌زودی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب به ارزش حدود یک میلیارد دلار این هفته آغاز شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی لایه نفتی پارس جنوبی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

خجسته مهر با اشاره به اینکه مرکز مدرن ازدیاد برداشت در اهواز با مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز گامی برای تقویت و توسعه کارهای آزمایشگاهی ازدیاد برداشت در سطح شرکت ملی نفت و توسعه جایگاه صنعت نفت است.

وی با تأکید بر اینکه همیشه به دنبال رابطه عمیق و آگاهانه صنعت و دانشگاه بوده‌ایم، ارتباط دانشگاه و صنعت را به چهار دوره تقسیم کرد و گفت: دوره نخست گفتاردرمانی بود که در این دوره از خواسته‌های هم آگاه نبودیم و تقاضای غیرمرتبط از دانشگاه داشتیم. دوره دوم بیشتر بر اجرای طرح‌های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه متمرکز و دوره سوم مربوط به حضور دانشگاه‌ها در پروژه بود.

معاون وزیر نفت دوره چهارم ارتباط دانشگاه نفت را دوره بلوغ دانست و با بیان اینکه وزارت نفت ۱۲۰۰ میلیارد تومان و ۶۵ میلیون یورو پروژه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد که بیشتر میدان‌های نفتی هستند، تصریح کرد: معتقدم باید چالش‌های بالادستی به مسائل فناورانه تبدیل شود و از ظرفیت دانشگاه و ظرفیت زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور استفاده کنیم.

خجسته‌مهر ادامه داد: همه تلاش این است از مرحله شعار عبور کنیم و تعداد قابل‌توجهی از چاه‌ها که موسوم به چاه‌های کم‌بازده و بسته هستند به شرکت‌های دانش‌بنیان بسپاریم تا با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان تولیدی شود.

تولید سیستمی نفت

معاون وزیر نفت، نازل‌ترین سطح همکاری صنعت نفت با دانشگاه را مربوط به دوره کارآموزی دانست و با تأکید بر اینکه باید دوره‌های کارآموزی تقویت شود و دانشجو پیش از پایان تحصیلات با صنعت ارتباط بگیرد، افزود: ان‌شاءالله روزی برسد که در پاسخ به پرسش، چه کسانی صنعت نفت را اداره می‌کنند بگوییم، دانشگاه‌ها.

خجسته‌مهر بر لزوم تولید نفت به‌صورت سیستمی تأکید کرد و با بیان اینکه تولید یک سیستم است که دارای سه زیرسیستم مخزن‌محور، چاه‌محور یا تأسیسات‌محور است، گفت: باید کارهای آسان و جذاب برای دانش‌بنیان‌ها عرضه شود و کارها دسته‌بندی شود. اگر به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک نشود به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

وی از اعطای تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌عنوان بخشی از کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و تصریح کرد: اجرای طرح‌های صنعت نفت پنج تا هفت سال زمان می‌برد و ما باید اکنون اقدام کنیم تا ۱۰ سال دیگر به نتیجه برسیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی