تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

تبریک زلنسکی به نتانیاهو؛ چالش‌های مشترکی داریم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که کشورش درگیر جنگ ویرانگر با روسیه است، با انتشار توییتی به نتانیاهو پیروزی در انتخابات اخیر کنست را تبریک گفت و نوشت: «اوکراین و اسرائیل ارزش‌ها و چالش‌های مشترکی دارند و اکنون این مساله به یک همکاری سازنده نیازمند است».

کد خبر: ۱۳۹۸۱۳
۱۰:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

تبریک زلنسکی به نتانیاهو؛

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تبریک به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اخیر، ابراز امیدواری کرد، او صفحه جدیدی از همکاری‌ها را با اوکراینی‌ها باز کند.

به نوشته روزنامه عربی۲۱، پس از اعلام نتایج قطعی آراء انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) که در آن بلوک راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو اکثریت را به دست آورد و به این ترتیب راه برای بازگشت او به پست نخست وزیری هموار شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی به نتانیاهو پیروزی در انتخابات اخیر کنست را تبریک گفت و نوشت، "اوکراین و اسرائیل ارزش‌ها و چالش‌های مشترکی دارند و اکنون این مساله به یک همکاری سازنده نیازمند است".

مخالفت اسرائیل با ارائه حمایت‌های نظامی به اوکراین به ویژه ارسال سامانه‌های دفاع هوایی موجب تنشی میان دو طرف شد، بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم نیز چند روز قبل اعلام کرد که هرگز سلاحی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

گانتس تاکید کرد: از اوکراینی‌ها خواستیم اطلاعاتی از نیازشان به هشدار‌های پدافند هوایی به ما بدهند، به محض دریافت این اطلاعات به توسعه یک سیستم هشدار اولیه غیرنظامی و نجات‌بخش کمک خواهیم کرد.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر نوشته بود، "اوکراین احتمالا به دلایلی استراتژیک که مهم‌ترین آن حفظ روابط اسرائیل با مسکو است، سامانه گنبد آهنین را از اسرائیل دریافت نخواهد کرد".

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، "حمله هوایی شدید حدود یک ماه قبل مسکو به شهر‌های اوکراین موجب افزایش فشار‌ها بر کشور‌های غربی جهت تحویل سریع‌تر سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین شد، اما "گنبد آهنین" هرگز یکی از این سامانه‌های دفاعی نخواهد بود".

پیشتر ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در پی حملات راکتی روسیه گفت، "ما در شهرمان به سامانه گنبد آهنین نیاز داریم، ما مدت طولانی با آن‌ها (اسرائیلی‌ها) درباره این موضوع گفتگو کردیم، اما مذاکرات نتیجه‌ای نداشت".

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی