تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سیاهکلی: مخالفت با وزیر صمت به معنی تقابل با دولت نیست

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره استیضاح وزیر صمت گفت: بنده به عنوان کسی که متقاضی استیضاح هستم تاکید می‌کنم که نمایندگان بنای تقابل با دولت ندارند، نمایندگان خواست مردم و نیاز مردم را پیگیری می‌کنند. مخالفت یا انتقاد از یک وزارتخانه و شخص وزیر اصلا به معنای مخالفت با دولت نیست، مجلس بنای بر تقابل با دولت را مطلقا ندارد.

کد خبر: ۱۳۹۵۶۳
۱۰:۲۷ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

مخالفت با فاطمی‌امین به معنی تقابل با دولت نیست

دیدارنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مخالفت یا انتقاد از یک وزارتخانه و شخص وزیر اصلا به معنای مخالفت با دولت نیست، مجلس بنای بر تقابل با دولت را مطلقا ندارد.

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درخصوص مطرح شدن برخی فشار‌ها برای پس گرفتن استیضاح وزیر صمت نسبت او و سایر نمایندگان متقاضی استیضاح، گفت: استیضاح از مرحله پس گرفتن عبور کرده و تعداد امضاء‌های متقاضیان استیضاح وزیر صمت در روز‌های اخیر افزایش یافته است و مجلس هم عزم جدی برای استیضاح دارد.

وی ادامه داد: استیضاح یک فرصت است که طی آن وزیر می‌تواند اقدامات و عملکرد خود را تشریح کند، اگر مجلس قانع شد، رأی اعتماد تازه‌ای می‌شود و ایشان ادامه کار می‌دهد و اگر قانع نشد خب وزیر دیگری باید معرفی شود؛ بنابراین یک قاعده قانونی و منطقی است و مشکلی هم الحمدلله نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پاسخ به اینکه برخی در بحث‌های غیررسمی می‌گویند که ابراهیم رئیسی گفته است «فاطمی امین خط قرمز من است و استیضاح نشود» و مباحثی از این دست و بر همین اساس این استیضاح را نوعی شکاف میان دو قوه تعبیر می‌کنند، تصریح کرد: بعید است که این جمله حرف آقای رئیسی باشد. ایشان انسانی معتدل، با اخلاص و مردمی هستند، بنابراین جایگاه مجلس را می‌دانند. بنده هم به عنوان کسی که متقاضی استیضاح هستم تاکید می‌کنم که نمایندگان بنای تقابل با دولت ندارند، نمایندگان خواست مردم و نیاز مردم را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: مجلس با دولت همکاری کرده و می‌کند، استیضاح هم یک نوع همکاری در جهت شفاف‌سازی است و اگر دولت در آن حوزه مدنظر برای استیضاح فعالیت و اقداماتی داشته از این طریق به اطلاع مردم می‌رساند.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: اگر این عملکرد ضعیف بوده باشد، خب نمایندگان به نمایندگی از مردم، حقوق مردم را استیفا می‌کنند؛ بنابراین یک فرآیند کاملا قانونی و مسالمت‌آمیز و همکاری با دولت است.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت یا انتقاد از یک وزارتخانه و شخص وزیر اصلا به معنای مخالفت با دولت نیست، مجلس بنای بر تقابل با دولت را مطلقا ندارد.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «در صورت رأی مجلس به استیضاح انتظار شما این است که وزارتخانه تفکیک شود یا معرفی یک وزیر قوی و توانمند می‌تواند جایگزین مناسبی باشد؟»، اظهار کرد: اگر بتوانیم وزارتخانه را تفکیک کنیم که خیلی بهتر است، اما اگر تفکیک محقق نشد حتما باید یک وزیر قوی‌تر بیاید که بتواند مشکلات این حوزه را حل کند. خاطرتان باشد در باب وزارت کار هم برخی دوستان می‌گفتند اگر ما مثلا به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد ندهیم، وزیر بعدی ضعیف‌تر خواهد بود، اما دیدیم که چنین نشد و گزینه قوی‌تری آمد. آقای مرتضوی کاملا توانمندی، کاردانی و تجربه و سوابق لازم برای اداره وزارتخانه بزرگی مانند وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را دارد.

وی گفت: این حرف‌هایی که می‌زنند قطعا حرف‌های آقای رئیسی نیست، چون ما با ایشان دیدار داشتیم و ایشان هیچ‌گاه از نمایندگان نخواستند که کوتاه بیایند، بلکه گفت نظارت، حق و وظیفه مجلس است و تعامل بیشتری با هم داشته باشیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی